AndroidHealthClinic

Betere Conditie Krijgen.

Dimar

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
81kg
Vetpercentage
11%
Hallo
Ik ben hier nieuw op het forum en heb even wat vragen (niet over het forum zelf..)
Ik wil over 2 jaar graag marinier worden...
Doel Betere Conditie :
Ik heb nu nog de tijd om er iets aan te doen en daar wil ik graag gebruik van maken,als ik een betere conditie krijg,dan voel ik me ook beter, en als ik me weer beter voel krijg ik meer zelfvertrouwen, en daardoor ook meer discipline/motivatie wat ik ook zeker kan gebruiken
Even over mij.
Naam : Dimar.
Geboortejaar : 14/10/1991.
Lengte : 1:84.
Gewicht : 76 Kilo
Ex-sporten : 2 jaar op kickboxen gezeten.
1 jaar op fitness gezeten.
3 jaar Skateboarder (wel lang geleden) maar boeiu...
Sporten die ik nu uitoefen : NIKS
Bijbaantje : OchtendKrant : 05:15 's Morgens vroeg opstaan, met de fiets..
Bezit een schakelbrommer : dus ik fiets een stuk minder...

Ik ben van nature best wel sterk, (geen eigendunk btw)
Als ik het over het conditie heb, dan bedoel ik :
Lang en met een goed tempo kunnen rennen,
Ook Buikspier oefeningen/ Of /Push Ups, die ik gewoon thuis kan oefenen...
Is trouwens meestal wel het geval :P laat dat dus maar achterwege....

Mijn vraag.. : Mijn Doel :
Hoe kan ik een hele goede conditie krijgen ?

Simpel, gaan bewegen :) Conditie krijg je niet van thuis op de bank zitten, je zal dus moeten gaan bewegen. Hoe je dat doet, is aan jou. Fietsen/lopen/zwemmen/crosstrainer/sled etc., er zijn zat mogelijkheden. Kijk gewoon welke het beste bij je past. Je kan ook je basisconditie proberen op te bouwen met fietsen, en als je conditie dan beter is, kan je gaan rennen of iets anders intensievers. Daarna gewoon steeds de intensiteit opschroeven, zodat je continu je grenzen verlegd.

• Topic Starter Topic Starter
Oke, harstikke bedankt voor je snelle reacties. idd ik moet nog gewoon effe uitzoeken wat het beste voor me is, :D

Leuk om te horen ik heb over 2 maanden mijn evo :)

Maar wat ik je kan vertellen is ook veel lange afstanden gaan lopen met een rugzak, en gelijdelijk meer gewicht erin stoppen(max 60kg is genoeg).

Ben op dit moment veel aan het zwemmen en hardlopen om me conditie te verbeteren. Maar waar je eigenlijk naar zou moeten kijken zijn survival runs, dat zijn echte conditie bouwers en een goede basis voor je uiteindelijke doel.

Je moet je niet alleen maar trainen op conditie maar ook op langdurige prestatie daar heb je meer aan bij het Korps Mariniers. Zoals van de week ben ik met me neef gaan marsen op texel over het strand, in 2 dagen heel texel rond lopen met 60kg op ons rug en natuurlijk kisten aan :)

Hopelijk heb je hier wat aan hoor het van je ;)

Ik heb 2 maanden lang 3 keer per week 1.5 uur aan me conditie gehaald. En me prestatie op de Shuttle Run Test was verdubbeld. Nou was me conditie in het begin slecht en nu normaal. Dus weet niet hoe snel het gaat als je van normaal naar goed/hoog gaat. ;)

Hey,

Ikzelf ben voor de Officieren Opleiding Korps Mariniers gegaan en had alle keuringen gehaald maar door een geintje me voorste kruisband afgescheurd dus dat verhaal hield op. Maar daar genoeg over. Qua conditie is dit een hele goede richtlijn als je helemaal 200% klaar wilt zijn voor de opleiding. Deze gegevens zijn door meerdere ervaren mariniers / officieren aan mij gegeven:

Hardlopen:
3 km in 12 minuten (oftewel 15 km/h lopen)
10 km in 45 minuten (13.3 km/h)

Marsen:
5 / 7 km/h (dit opbouwen met rugzak)

Speedmarsen:
1 min: uitscheuren:eek: 7 km/h (dit is niet joggend.. gewoon lopend.. daarom de naam uitscheuren..)
2 min: hardlopen 10 km/h

Ik hoop je hierbij wat informatie te hebben gegeven waar je wat aan heb.

Mazzel, Rutger

Terug
Naar boven