XXL Nutrition

Betoog Nederlands

Pointy elbows

rookverbod
alcoholverbod
agressiviteit in de media
tekort aan h**ren
teveel klootzakken in de gym
hamburger

Anarchisme vs. statisme doet het ook altijd goed.

TBEEST

I xyzzxzxzxzxzxz I

op basis van bovenstaand:

de correlatie tussen het maatschappelijk IQ-verval en het legaal mogen uitdragen van meningen op publiek toegankelijke fora.

Anschluss van Syrië, Jordanië, Palestina en Libanon door Israël ter creatie het Groot Zionistisch Rijk.

Waarom je beter een tiran kan hebben dan een anarchie ( Hobbes) zeer actueel als je naar Afrika enzo kijkt

Waarom Nederland een monarchie zou moeten zijn met 1 leider ( Rousseau ) het ambtelijke apparaat is groot en log en daardoor niet daadkrachtig

Of positieve discriminatie, die doet het ook altijd goed

Waarom je beter een tiran kan hebben dan een anarchie ( Hobbes) zeer actueel als je naar Afrika enzo kijkt
Not sure if srs. Afrika heeft geen anarchie alleen maar tirannen en groepjes tirannen die allemaal de macht willen. Als ze echte anarchie zouden hebben dan was er niets aan de hand. Maar anarchie werkt alleen als de mens daar zelf klaar voor is. Zolang je idioten hebt die macht willen over anderen kan je geen anarchie hebben.

Waarom Nederland een monarchie zou moeten zijn met 1 leider ( Rousseau ) het ambtelijke apparaat is groot en log en daardoor niet daadkrachtig
Maar goed dat jij dat niet bepaald dan. De achterlijkheid die de monarchie is hoort in de geschiedenisboeken, niet in de 21e eeuw.

Maar wel goed onderwerp verder.

Not sure if srs. Afrika heeft geen anarchie alleen maar tirannen en groepjes tirannen die allemaal de macht willen. Als ze echte anarchie zouden hebben dan was er niets aan de hand. Maar anarchie werkt alleen als de mens daar zelf klaar voor is. Zolang je idioten hebt die macht willen over anderen kan je geen anarchie hebben.
Ben jij een anarchist? Heb al eerder wat gelezen waardoor ik die indruk kreeg namelijk.

Ben jij een anarchist? Heb al eerder wat gelezen waardoor ik die indruk kreeg namelijk.
Libertariër. Ik begrijp en ben het grotendeels eens met de argumenten van anarchisten, maar ik denk dat het in de huidige toestand van de mensheid een utopie is en totaal niet realiseerbaar.

Libertariër. Ik begrijp en ben het grotendeels eens met de argumenten van anarchisten, maar ik denk dat het in de huidige toestand van de mensheid een utopie is en totaal niet realiseerbaar.
Niet realiseerbaar ben ik met je eens, daarvoor zijn er veel te weinig mensen die het willen/geloven. Maar ik geloof wel dat het al zou kunnen werken.
Bovendien is het bestaan van een overheid in mijn ogen immoreel en dus moet ik wel anarchist zijn, al zie ik ook wel wat praktische problemen.

Anarchisme is voor mij overigens een stroming binnen het libertarisme dus in die zin zitten we sowieso in hetzelfde kamp.

Hoe de aardappel het hedendaags denken heeft beïnvloed in het laat-napoleontisch tijdperk.

Maar goed dat jij dat niet bepaald dan. De achterlijkheid die de monarchie is hoort in de geschiedenisboeken, niet in de 21e eeuw.

Maar wel goed onderwerp verder.

Ik haal belangrijke filosofen aan, dit is niet mijn persoonlijke mening. Verder zijn die groepjes tirannen het gevolg van de anarchie. De staat kan niet krachtig optreden waardoor gewapende rebellen de baas spelen.
Hobbes vond een tiran niet ideaal, maar het mensenleven is hard. En het is volgens zijn mening beter dan een anarchie.

Je zou ook nog je betoog op Plato kunnen baseren, waarom de democratie slecht is. Dit omdat de vrijheid zo'n belangrijke rol speelt dat er een anarchie zou ontstaan en vervolgens een tirannie.

Verpaupering van de academische standaard in scholen door oneindige (en onzinnige) informatiestromen zoals twitter en facebook.

Terug
Naar boven