XXL Nutrition

Beursgang Facebook

[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]

Haha gaat lekker op de 2de beursdag.

Iemand bron hoelang de underwriters de koers nog moeten ondersteunen?

Laatst bewerkt:
Arme beleggers. Wie had dit verwacht? Ik heb 10 jaar terug niet bewust meegemaakt als belegger, maar hoe kan je dezelfde fout nu weer maken? :roflol:

Mark Suckerberg.

Al wat ik kan zeggen is:

:roflol:

MS, JPM en GS zijn ook wel een stel koekebakkers, MS is nu gewoon de pineut zolang ze de koers moeten ondersteunen. Snap niet waarom ze zo hoog ingezet hebben, iedereen met een beetje verstand wist dat 38 way out the money was.

Iemand zin om de prospectus door te lezen?

MS, JPM en GS zijn ook wel een stel koekebakkers, MS is nu gewoon de pineut zolang ze de koers moeten ondersteunen. Snap niet waarom ze zo hoog ingezet hebben, iedereen met een beetje verstand wist dat 38 way out the money was.

Iemand zin om de prospectus door te lezen?

Heb je een link? Misschien vanavond eens doen.

ik zie orders van 1 aandeel voorbij komen :o dat is toch ook te treurig voor woorden als je gaat handelen in 1 aandeel :o

OH MY GOD, i BOUGHT 10,000 SHARES AT $42 AND DIDNT TELL MY WIFE
My 401K is now 80% facebook, I just got a margin call from my broker and I owe the dentist $$$$ for my daughters braces.

What do I do? Help, can someone lend me $100,000..

MY WIFE JUST CALLED AND WANTS A DIVORCE! 21-May-12 10:01 am
says unless facebook goes back to 45 (where I bought on Fri) she is taking the kids and filing divorce papers?

Any suggestions?

What do I tell my wife? 21-May-12 09:51 am
I invested all my savings in this stock. Now, I'm down big. My wife isn't aware that a good chunk of the money is gone. What do I tell her?

:rolleyes::hahaha::hahaha:

Overgewaardeerde kak kopen, ook al was 12 jaar terug wel een andere tijd. Het was een bubble maar toen leek het er even op dat een nieuw tijdperk was aangebroken. Jammer genoeg probeerden in die tijd ook tig gare nul dollar omzet en winst bedrijfjes toen hun kansen, daarna was het snel over.

Iedereen met een beetje inzicht zag dit van 10km aankomen, ik snap ook niet dat er daadwerkelijk beleggers ingestapt zijn op $38, bedrijf gewaardeerd op 100x de winst dat is echt ongelofelijk.

Bij World-Online gebeurde precies hetzelfde, opblazen, hypen waardoor de IPO koers de hoogte inschiet, op het moment dat de handel start schiet het niet verder de lucht in en dumpt iedereen zn aandelen, nu zijn de underwriters de pineut omdat ze "verantwoordelijk" zijn voor de koers, maar daar weet ik het fijne niet van ik dacht 30 dagen, maar dat kan ook minder of meer zijn.

Eric jij kan me vast wel vertellen hoe dat precies zit met de underwriters en koersverantwoordelijkheid :)

---------- Post toegevoegd Mon 21 May 2012 om 18:05 ----------

http://www.reuters.com/article/2012/05/19/us-facebook-morgan-stanley-idUSBRE84I01620120519

As an indication of the cost, had Morgan Stanley bought all of the shares traded around $38 in the final 20 minutes of the day, it would have spent nearly $2 billion. Underwriters are not obligated to prop up a stock on debut, but typically do.

Laatst bewerkt:
De underwriters zijn niet verplicht te blijven steunen, dat Facebook nu zakt zegt in feite al genoeg. MS heeft er ook weinig vertrouwen in. Kan ook zijn dat ze al uitgekocht zijn, die 15% 'overallotment' kan er wel eens doorheen gejaagd zijn op de eerste dag. Zou wel extreem zijn en op zich niet logisch maar het was wel vreemd dat het aandeel net boven de IPO-prijs sloot. MS heeft zich zwaar moeten inkopen op vrijdag.

jaar00.nina.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

fakebook

Van waar komen deze reacties? Sarcasme mag ik hopen? :D

Maar zoals al gezegd een simpel rekensommetje had iedereen kunnen leren dat het enorm overgewaardeerd was en vooral bedoeld om de 1% van de 1% van de 1% nog rijker te maken. Maar volgens mij hebben ze bij FB ook hun eigen ruiten hiermee ingegooid. Of ze moeten de komende tijd echt met innovaties komen die nieuwe inkomsten kunnen genereren, maar met zo'n overwaardering moet dat al erg indrukwekkend zijn. Nee, zie hier geen waarde in, misschien wel om te shorten.

Van waar komen deze reacties? Sarcasme mag ik hopen? :D

Maar zoals al gezegd een simpel rekensommetje had iedereen kunnen leren dat het enorm overgewaardeerd was en vooral bedoeld om de 1% van de 1% van de 1% nog rijker te maken. Maar volgens mij hebben ze bij FB ook hun eigen ruiten hiermee ingegooid. Of ze moeten de komende tijd echt met innovaties komen die nieuwe inkomsten kunnen genereren, maar met zo'n overwaardering moet dat al erg indrukwekkend zijn. Nee, zie hier geen waarde in, misschien wel om te shorten.

Shorten lijkt me wel rendabel, ik zie ze deze maand nog wel naar $25 gaan.

Waar kan je eigenlijk shorten? Sprinters Short van ING en Turbo Short van RBS worden volgens mij nog niet aangeboden.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven