MuscleMeat

bf 14% naar 10%

ocaj90

Dutch Bodybuilder
Waardering
5
Lengte
1m79
Massa
88kg
Vetpercentage
14%
Heren...

Ik wil heel graag mijn BF% van 14% naar 10% brengen. Voor de volgende zomer wil ik toch wel wat ab definitie zien (zie nu helemaal niks). Ik train nu 7-8 maanden serieus 3x per week krachttraning. Raak eigenlijk nooit een cardio apparaat aan. Moet ik dit gaan doen of red ik het met diet only?

Moet ik om mijn BF% te verlagen ook meer calorien verbranden dan dat ik inneem? of werkt dat anders? Aangezien het 'maar' 14% is...

Eetschema is als volgt: (Graag tips hierop):

Enige fluids die ik drink zijn water en groene thee... dit drink ik de hele dag door.

07:00 Whey protein met halfvolle melk (Water doen?)
07:15 Redelijke kom Brinta met half volle melk (Magere melk beter?)
10:00 Banaan
10:30 3 boterhammen kipfilet/pindakaas
13:00 3 boterhammen kipfilet/pindakaas
17:00 Avondeten... Rijst/Aardappelen/Pasta + Groenten (Brocolli, witlof, bloemkool) + Kip/vis/mager rundvlees
20:00 Rijst met tonijn
22:00 Magere kwark

Vriendelijk verzoek dus voor tips op mijn eetschema. En de vraag over cardio..

Alvast heel erg bedankt allen!

Oja Edit: Tips voor buikspieroefeningen? Indien het nut heeft deze al uit te voeren @ 14% BF

tips:
- elke dag lichte cardio
- na 15.00 geen carbs behalve groente..dus bij je avond eten alleen de eiwitten, gezonde vette en de complexe carbs uit groente halen
- om 20.00 al helemaal geen rijst eten
- stickiez lezen over voeding
- minder brood eten
- fruit er uit halen
- meer eiwitten eten

en jaa je moet meer verbranden dan je inneemt liefst 500kcals onder onderhoud ongeveer

• Topic Starter Topic Starter
Thanks! Hier kan ik wat mee!

Ik vind het verbranden en innemen van calorien alleen zo'n rare gedachte... ok je kunt uitrekenen hoeveel calorien je eet, en hoeveel je verbrand aan de hand van schermpjes op je cardio apparaten (of dit accuraat is is 2). Maar het verschilt toch per persoon hoe snel/veel je lichaam verbrand? Ik ben van plan om een home trainer (Fiets) aan te schaffen. Is korte+hoge intensiteit dan beter of lange+lage intensiteit beter?

Cardio is niet nodig, maar cardio en krachttraining samen werkt meestal wel het best.

Geen carbs na 15.00? wut? Er zijn zat observaties dat carbs juist goed in de avond kunnen.

Geen fruit? Sorry maar waar haal je dat advies vandaan? Fructose maakt je niet vet en fruit is geniaal goed voor je met alle micronutrients, vezels, en vocht. En fructose kan je lichaam geloof ik juist aansporen tot verbruik van glucose, maar daar weet ik de details niet meer van.

Maar het verschilt toch per persoon hoe snel/veel je lichaam verbrand?
Ieders lichaam werkt vrijwel hetzelfde (in de basis) maar je situatie is natuurlijk uniek. Je kunt echter zeer gemakkelijk weten hoeveel je moet eten door te observeren wat je gewicht doet met een bepaalde hoeveelheid kcal per dag. Als je aankomt terwijl je wilt afvallen moet je minder eten en/of meer bewegen, zo simpel is het. :)

Berekenen is ook helemaal niet nodig, maar kan een handig hulpmiddel zijn.

Ik dacht ook dat geen carbs later op de dag al lang achterhaald was.

cardio is overrated. Probeer eens IF. En stel het niet uit tot de zomer maar begin nu.

Wees bereid om meer af te vallen dan je denkt, want de meerderheid onderschat zijn vp.

cardio is overrated. Probeer eens IF. En stel het niet uit tot de zomer maar begin nu.

Wees bereid om meer af te vallen dan je denkt, want de meerderheid onderschat zijn vp.
Ik zou eerder zeggen dat IF overrated is en cardio gezien de hitrate en voordelen eigenlijk toch beter aangeraden kan worden.

Ik denk dat IF in iets van 1/3e van de gevallen niet geschikt is terwijl cardio in welke vorm dan ook beter voor je is dan geen cardio in welke vorm dan ook. Buiten gemak brengt IF geen aantoonbare voordelen (zeker geen betere of snellere resultaten) met zich mee en moet het maar net passen bij de indeling van je energieverbruik over de dag.

IF is iets om te proberen als je weinig tot geen cardio doet en wil doen. Hoe het ook gehyped wordt: Het kan wel of niet werken en wel of niet bij je passen. Het gaat niet om thermodynamics heen en kan zodoende problemen geven en het juist moeilijker voor je maken als je werkelijk actief bent (sport) terwijl je dankzij thermodynamics eigenlijk altijd kunt vertrouwen op cardio.

Maar inderdaad, je kunt beter wel nu beginnen bij 14% of meer. Het vetpercentage hoeft nog niet eens overschat te zijn om meer af te vallen dan verwacht, en snel hoeft het niet te gaan. Van 15 naar 10 kan zo een half jaar duren?

Laatst bewerkt:
Cardio is best effectief, echter bouw je er niks mee op (behalve je conditie/gezondheid). Je kunt door cardio te doen meer eten of er lichamelijk beter uitzien of beide natuurlijk.
Met krachttraining bouw je wel wat op, namelijk spieren, en spieren verbranden vet en door gewicht te heffen verbrand je natuurlijk ook veel kcal.

Ikzelf doe beide voor het beste resultaat.

Ik vind het verbranden en innemen van calorien alleen zo'n rare gedachte... ok je kunt uitrekenen hoeveel calorien je eet, en hoeveel je verbrand aan de hand van schermpjes op je cardio apparaten (of dit accuraat is is 2).

Je hebt ook nog de after burn, dat zijn de calorieën die je verbrand na je training. Dit wordt niet op je scherm weergeven en kan je dus een schatting van maken, want voor zover ik weet zijn daar geen indicatie tabellen voor. Helaas!

Laatst bewerkt:
Ik dacht ook dat geen carbs later op de dag al lang achterhaald was.

ik hou de principes van de auteur van burn the fat feed the muscle aan en voor my werkt goed kyk mar in mn log

wat moet j met fruit zyn gwn suikers

er zyn meerdere manieren, methodes, principes enso mar voor my heeft dit snel resultaat gegeve zonder spierverlies

het basis principe is gewoon dat er meer uit gaat dan dat erin gaat.
je kan je 'uitgaande'kcal verhogen door cardio en je metabolisme verhogen(meer spieren)
en je kan je 'inkomende'kcal verlagen door beter te eten.
als je ong 3-5 honder kcal te weining neemt per dag en ervan uitgaatdat 1kg vet ong 7000 kcal is, is het simel rekenen.
dus kg vet per ong 3 weken moet haalbaar zijn.
.
ga niet te laag onder je dagelijkse behoefte zitten;
anders hou je het niet vol, of ga je je energie ergens anders vandaan halen
daarom eten mensen vaker per dag, om hun honger gevoel weg te houden, moet natuurlijk wel leuk blijven
dit zijn de basics, voor de rest is er nog veel over te zeggen

ik hou de principes van de auteur van burn the fat feed the muscle aan en voor my werkt goed kyk mar in mn log

Volgens mij stond juist in dat boek dat fruit niet gewoon zuiker is.

waarom staat er dan in by het strengste schema vermijdt fruit

waarom staat er dan in by het strengste schema vermijdt fruit
Omdat dat beter past bij het doel van dat strengste schema? Dat heb je echt totaal niet nodig om op 10% te komen.

Je moet niet een extreem voorbeeld eruit pakken en de rest van het boek negeren.

het is geen exteeem voorbeeld en ik negeer het niet..hy wilde advies en het lykt my dat TS graag resultaat wilt waarom zou je dat niet de best mogelyke manier doen..aan half werk heb je niets aan..doe het gewoon goed

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt alleen voor jullie reactie! Ik heb al weer een hoop geleerd! Erg veel fruit eet ik niet, elke dag 1 banaan en soms een mandarijntje, ligt er een beetje aan. Wellicht dat ik tyle's advies opvolg en fruit er helemaal uit knal...

Zou iemand nog advies kunnen geven over mijn melk vraag? Welke kan ik nu t best gebruiken bij m'n brinta? Half vol, vol, of mager?

Cardio ben ik van plan de komende maanden erg serieus te gaan doen, maar wil dat het een zo min mogelijk catabolisch effect heeft ofcourse (heb al redelijk wat spiermassa opgebouwd...) Iemand daar nog tips voor?

Ohja, en buikspier oefeningen? Aangezien ik totaal geen abs zie op 14%, zelfs niet als ik aanspan of al mn lucht uitblaas... :(

Laatst bewerkt:
Ohja, en buikspier oefeningen? Aangezien ik totaal geen abs zie op 14%, zelfs niet als ik aanspan of al mn lucht uitblaas... :(

Je moet dan ook geen lucht uitblazen. Je moet net veel lucht innemen, dat komt je buikspieren ten goede. Ze trainen moet niet. Gewoon elke dag veel lucht inademen en ze groeien vanzelf.

er zyn meerdere manieren, methodes, principes enso mar voor my heeft dit snel resultaat gegeve zonder spierverlies

Er leiden maar wegen naar Rome, omdat je een weg hebt belopen betekent niet dat alle andere wegen fout zijn.

Als we nog moeten uitleggen wat de voordelen zijn van feuit ten opzichte van een suikerklontje dan ben je wel heel erg extreem bezig.

En als je het extreem wilt doen dan laat je ts heel de dag vis en groente eten ipv deze "half measures" van jouw.

10% is niet extreem, dus extreme methodes zoals geen fruit is ook totaal niet nodig, gezondheid gaat voor, er is geen wedstrijdcontest waar hij aan moet denken.

Terug
Naar boven