MuscleMeat

biceps afgescheurd!!

Ik stootte laast ook mijn bicep, vol op een van de stangen die in de weg zaten tijdens het verwisselen van gewichten op de incline bench...

heb er ook 2 dagen last van gehad, maar geen spier scheur of iets dergelijks???

damm klinkt naar! beterschap, ik heb één keer in mijn sportschool iemand bijde kniebanden ''zien'' scheuren. Die gast deed ook 265kilo squaten, inmiddels loopt hij weer rond want hij herstelde behoorlijk snel.

Die benen van je zullen nu wel gaan groeien !!
Blijft wel zwaar klote voor je natuurlijk, hopen dat je snel weer kan curlen !

Hallo, ik ben hier een newbee maar bij mij zijn afgelopen woensdag ook de pezen van mijn rechter biceps finaal afgescheurd en wel aan de elleboogkant. Was op zoek naar info van anderen en kwam dus ook hier terecht. Je komt dan veel onzin, horror en achterhaalde technieken tegen. Ik zal de komende tijd mijn ervaringen hier typen (met 5 vingers) wellicht hebben anderen in de toekomst hier dan wat aan.

mvrgr Theo

Potverdomme man een nachtmerrie voor elke krachtsporter, maar je kan er van recupereren, kijk maar naar Dorian Yates die scheurde zijn biceps af en werd in hetzelfde jaar nog Mr. Olympia. Niet wanhopen dus! Ik zal jouw posts met grote aandacht volgen, je weet maar nooit wat mij later nog overkomt.

damn! that sucks beterschap man !

zoals aangegeven in mijn 1e posting zal ik hier mijn ervaringen aangeven zodat anderen er wellicht ook wat aan hebben.

woensdag jl. heb ik smorgens vroeg de pezen van mijn rechter biceps finaal afgescheurd. Dit is voor een ieder zelf heel snel te constateren doordat je een enorm scherpe pijn in je bovenarm voelt wat in mijn geval als zeer pijnlijk is ervaren.

bij afscheuren aan de onderzijde rollen de spieren op en vormen een soort tennisbal en ziet er heftig uit.

De stekende pijn veranderd dan in een doffe pijn. direct naar ziekenhuis ter operatie is de enige remedie en wacht daar dan ook niet mee.

Fotos maken geeft uitsluitsel en bevestiging. Houdt er wel rekening mee dat meestal de bicepspees-pezen aan de schouder afscheuren en zelden aan de onderzijde. bij afscheuren aan onderzijde moet altijd geopereerd worden om de pezen weer vast te zetten aan het bot.

In mijn geval vond de operatie al enkele uren later plaats en was dit een zeer lastige klus daar ik zeer dikke biceps heb (armomvang in ruste bijna 50cm) en zeer korte pezen. in eerste instantie is er een schroef in het bot gezet en daar zijn de pezen aan vast gemaakt. maar tijdens de operatie trokken de pezen de schroef al uit het bot.

vervolgens is er een gat in het bot geboord, zijn de pezen verlengd met 'touw' en zijn die touwen door het gat getrokken en vervolgens is di extra geborgd met schroeven.

dat ik schreeuwend van de pijn in de verkoeverkamer wakker werd zal dan ook geen verwondering opwekken. dit is namelijk een echte klote operatie.

na 1 dag ziekenhuisopname mag je al naar huis waarbij de arm gefixeerd is in 90 graden. en 1 dag later mocht ik alweer terug voor het aanmeten van een beweeglijke brace. bij de meesten wordt de arm in gips gezet maar dit heeft heel veel negatieve effecten zoals krachtverlies spiermassaverlies enzovoorts.

ga dus voor zo'n brace. deze zorgt dat je arm in 90 graden rust maar middels een soort elastieken ban om je nek kun je je arm wel neerwaarts strekken om zo de pezen te stimuleren. door het elastiek gaat je arm dan weer terug naar de uitgangspositie.

op die manier zal de doorbloeding veel beter zijn en een sneller en vollediger herstel op kunnen treden.

deze brace is uitgevonden door de gipsmeester van het ziekenhuis in apeldoorn speciaal voor achillespeesblessures en is nu voor het eerst ook bij een bicepsblessure toegepast (uiteraard met aanpassingen).

bij mijn weten wordt dit verder bij geen enkel ander ziekenhuis al toegepast. je kan googlen en dan vindt je vanzelf meer info over die brace in combinatie met achillespees.

Ik heb de brace nu een dag en brn druk aan het oefenen. ik moet zeggen door dit oefenen neemt de pijn beduidend af. waarschijlijk doordat de doorbloeding op gang komt en dus ook de bloeduitstorting sneller wegwerkt.

ik zal mijn verdere bevindingen hier steeds platsen ter lering voor anderen.

mvrg theo

D9 dat het om een ecto ging die tog niks te verliezen had, neem het terug , sterkte ! :)

dat is knap balen....heel veel sterkte.

Veel rust en beterschap man.

sterkte man

bicep afgescheurd aan de elleboog zeide??

Een voorspoedig herstel gewenst, kerel!

bicep afgescheurd aan de elleboog zeide??

uiteraard aan de binnenzijde van de elleboog...... bedoeld wordt dus afscheuring van de pezen aan de onderzijde van de biceps alwaar de pezen aan het elleboogbot aan de binnenzijde vastzitten en dus niet aan het meer voorkomende bovenzijde afscheuren.

kleine update: door de hele dag door te trainen met de flexibele brace kan inmiddels de arm weer volledig gestrekt worden zodat de pezen een zo optimaal mogelijke doorbloeding krijgen. van de week wordt er een sterker elastiek opgezet om zo meer weerstand te krijgen en de pezen meer te belasten.

slapen is een drama, af en toe een half uur is al veel.

hoe gaat het nu?

sterkte!

bedankt voor de interesse. ik train sinds mijn 13e en heb al best een hoop blessures gehad maar deze is verreweg het klotigst. in ogenschouw genomen dat het pas woensdag is gebeurd en ik ook pas woensdag ben geopereerd valt het niet tegen echter de pijn is af en toe niet te harden.

Ik focus maar zoveel als mogelijk op het einddoel, echter dit valt niet altijd mee moet ik eerlijk bekennen.:(

bedankt voor de interesse. ik train sinds mijn 13e en heb al best een hoop blessures gehad maar deze is verreweg het klotigst. in ogenschouw genomen dat het pas woensdag is gebeurd en ik ook pas woensdag ben geopereerd valt het niet tegen echter de pijn is af en toe niet te harden.

Ik focus maar zoveel als mogelijk op het einddoel, echter dit valt niet altijd mee moet ik eerlijk bekennen.:(
veel beterschap en pas goed opjezelf! neem je rust want de rest kom ECHT WEL!die loopt niet weg;) sterkte met alles! en hopelijk ben je gauw weer de oude

Dat is idd k*t!

Heb het in '06 gehad.
Na de operatie heb ik 4-5 weken in het gips gezeten.
Als je uit het gips komt moet je eerst ervoor zorgen dat je je pols en arm weer kan bewegen, want die zitten helemaal vast.
Ga in een warm bad zitten en probeer te bewegen. Een warm bad helpt hier ernorm bij!
Zodra (bij mij na een week) je je arm weer helemaal kan strekken, kan je licht gaan trainen. Ik ben begonnen met 2kg bicepscurls :o
Na 2,5 maanden ben je dan weer redelijk fit en kan je je arm weer vrij goed belasten.

Hoe lang het duurt voordat je je arm weer kan gebruiken, hangt trouwens een beetje af van de methode die ze toepassen om het te repareren. Je kan een gat in je bot boren en de pees er doorheen halen of je kan, zoals bij mij, een 'anker' in je bot draaien en daar dan je pees aan vast zetten.

Bij een vriend van mij hebben ze de methode gebruikt waarbij ze een gat in je bot boren en hij kon na een week zijn arm alweer bewegen en heeft geen gips gehad.

Ik weet hoe k*t het is en wens je veel sterkte!

Klinkt echt klote!

Heb zelf mijn linker schouder iets van 10 keer uit de kom gehad.
Ik weet dus hoe het is om te revalideren.
Het ergste vind ik nog het altijd onzekere gevoel wanneer je weer gaat trainen na een flinke blesure.

Heel veel succes kerel!

Terug
Naar boven