Standaard 1-6 is 2-3 minuten tussen alle sets.
Zelf pak ik na de 1, 2 minuten en na de 6, 3 minuten (is geen andere reden voor dan dat dit goed aanvoeld op deze manier)
leuk! weer wat nieuws! Ik had zelf al wel iets ervaren met dat PTT maar dacht dan dat het lag aan dat ik gewoon een goede dag had.
Gisteren na warming up 120 kilo bankdrukken gedaan, daarna 2 minuten rust en toen met 100 kilo verder gegaan. Normaal 3 sets van 100 kg van circa 8 hh momenteel, maar nu ging 100 kg wel 10 keer en voelde lichter.
Ik heb datzelfde gevoel ook heel vaak bij het barbell rowen, als ik daar zwaarder begin als normaal, dan gaan de normale kernsets die ik erachter aan doe vaak makkelijker.
On topic: Als ik de borst wil slopen doe ik meestal:
- bankdrukken, drie opwarmsets, drie aflopende sets met 100 kg en vierde set met 80 kg waarbij ik zoveel mogelijk herhalingen doe met 2 forced reps
- daarna dumbbell press incline, waarbij ik de elleboog iets onder het lichaam laat komen, dus bovenarm loopt zichtbaar af naar beneden en dan de onderarm onderin de beweging loodrecht op aarde, zodat ik hem lichtjes voel rekken en dan naar boven squeezen de dumbbells tegen elkaar aan en dan lekker langzaam laten zakken, drie aflopende sets
- peck deck, met 3 aflopende sets met 100 kg
- daarna dippen waarbij ik heel sterk naar voren probeer te leunen met hoofd zodat ik de borst goed voel, 2 sets van 15 hh en de derde set kijken waar het schip strand