XXL Nutrition

bij 95% toch meer vetverbranding?

jerommeke

Dutch Bodybuilder
Waardering
2
Hardlopen is een veel betere methode dan wandelen om vet te verbranden. Wie op 65 procent van het maximale uithoudingsvermogen (VO2max; zie woordenboek) loopt, in feite een rustig tempo, verbrandt beduidend meer vetcalorieën dan iemand die op 25 procent van de VO2max loopt (wandelen). En wie enkele intervallen afwerkt van anderhalve minuut, op 95 procent van de VO2max, zal drieëneenhalf keer meer vet verbranden dan iemand die in een gestaag en gemiddeld looptempo traint.

Bron:runnersworld

Groetjes.

jaa hij bedoel hier hiit training mee......wordt hier op het forum ook besproken trouwens!

Hiit rules, niet enkel met de fatburn rekening houdende, ook gewoon het fit gevoel achteraf...
Je moet even gewoon voor jezelf uitmaken wat jou het leukst lijkt, wel even goed alles doornemen want het gevaar van spierverlies komt snel om de hoek kijken.

ik bouw mijn cardio gewoon altijd op tot heel snel, zorg wel dat ik niet ervoor "zware" maaltijden heb gegeten...

en vet wordt echt verbrandt, tegen de 700kcal per half uur

hmm..HIT moet je toch niet langer doen dan 25 minuten?30 was echt de grens...speirverlies komt akelig snel dichtbij na zulke hoge tijdsintervallen met zoon hartslag...glijk maar flink wat BCAA slikken dr na

HIIT is alleen een zware belasting voor je spieren (en als je toch al 3 keer per week je benen traint heeft dat er bij mij echt onder te lijden).

Ook een vrij zware belasting voor je CZS, zeker als je een volledig krachtschema er bij hanteert.

wazzup zei:
HIIT is alleen een zware belasting voor je spieren (en als je toch al 3 keer per week je benen traint heeft dat er bij mij echt onder te lijden).
Inderdaad, heb ik ook wel eens last van, zelfs al doe ik nooit meer dan 2x per week HIIT.

HIIT is niet voor bodybuilders! Krijg je zwaar spierverlies mee :mad: . Je moet het zelf weten maar ik stel cardio van 30-40 minuten voor op een normaal tempo.

ook niet bij mensen die zwaar endo zijn? meen s gelezen te hebben dat iemand me dit aanraadde??? nahja..dan maar weer 40- min op de crosswalker :(

HIIT is aan de andere kant wel geschikt voor bodybuilders, omdat het gebruik maakt van je snelle vezels en daardoor omzetting naar slow twitch vermijdt. Je kan zelfs spiermassa gainen door HIIT. Je moet het echter wel goed indelen.

maurice86 zei:
HIIT is aan de andere kant wel geschikt voor bodybuilders, omdat het gebruik maakt van je snelle vezels en daardoor omzetting naar slow twitch vermijdt. Je kan zelfs spiermassa gainen door HIIT. Je moet het echter wel goed indelen.

Nee je verliest spieren van HIIT. Omzetting van snelle vezels is bullshit. Je kunt hier wel leuk dit gaan zeggen en misschien wetenschappelijke bullshit posten. maar neem het eens van mensen die er echt ervaring mee hebben en het ook echt gedaan hebben!

Vet verbranding tijdens cardio werkt het beste als er zuurstof in het lichaam aanwezig is, en dat gebeurd door langdurig in matige beweging te blijven. Een cardio sessie van rond de 65% is dus een prima vetverbrander (dit hoeft niet eens persé hardlopen te zijn).

However, HIIT in de ochtend kicks monkey butt. De HIIT training zelf verbrand minder vet als bij een cardio training, maar het is de "afterburn" waar je de hele dag van kan genieten.

firedsoul zei:
Nee je verliest spieren van HIIT. Omzetting van snelle vezels is bullshit. Je kunt hier wel leuk dit gaan zeggen en misschien wetenschappelijke bullshit posten. maar neem het eens van mensen die er echt ervaring mee hebben en het ook echt gedaan hebben!

Bij HIIT ga je geen spierverlies krijgen, HIIT doe je immers maar 15min. Je gaat er sneller vet mee verbranden, ik ken ook mensen die er ervaring mee hebben en zij zijn ook serieus bezig met bodybuilding !

Vet verbranding tijdens cardio werkt het beste als er zuurstof in het lichaam aanwezig is, en dat gebeurd door langdurig in matige beweging te blijven. Een cardio sessie van rond de 65% is dus een prima vetverbrander (dit hoeft niet eens persé hardlopen te zijn).

Bij gewone vetverbranding training tegen 65% ga je sneller je vet aanspreken om te verbranden,
MAAR bij HIIT ga je door de hoge intensiteit op het einde meer calorieen verbrand hebben en daardoor in verhouding ook meer vet als bij de vetverbranding tegen 65%.
En je gaat inderdaad achteraf tijdens het recuperatieproces ook nog aan het verbranden zijn, terwijl dit bij de gewone vetverbranding training weinig tot niet het geval is. Dat je nog heel de dag op je HIIT training verbrand zou ik zo niet zeggen.

Greetz

Laatst bewerkt:
Ik geloof wel wat de topic starter schrijft, er staat nl alleen maar dat je meer vet verbrand, maar wat er niet staat is dat je waarschijnlijk ook meer spiermassa inlevert. Getuige de heerlijke amonia lucht die uit je lichaam ontstijgt. Dus 65% = ongeveer hartslag max 120 (wat ik nu ook doe voor vetverbranding) gewoon t beste om vet te verbranden en het minst aan spieren in te leveren.

doci zei:
En je gaat inderdaad achteraf tijdens het recuperatieproces ook nog aan het verbranden zijn, terwijl dit bij de gewone vetverbranding training weinig tot niet het geval is. Dat je nog heel de dag op je HIIT training verbrand zou ik zo niet zeggen.

Greetz
Bij gewone cardio en bij HIIT kan je daarna gewoon door blijven verbranden als je tijdens de cardio / HIIT al je KH's op brandt, en daarna dan ook je glycogeenspiegel laag houd. Geen suikers of simpele carbs eten dus.

• Topic Starter Topic Starter
inVorm zei:
Ik geloof wel wat de topic starter schrijft, er staat nl alleen maar dat je meer vet verbrand, maar wat er niet staat is dat je waarschijnlijk ook meer spiermassa inlevert. Getuige de heerlijke amonia lucht die uit je lichaam ontstijgt. Dus 65% = ongeveer hartslag max 120 (wat ik nu ook doe voor vetverbranding) gewoon t beste om vet te verbranden en het minst aan spieren in te leveren.
zeer slim opgemerkt ;)

thx jerommeke :o

En als je op 65% van je capaciteit gaat lopen, hoelang moet je dan ongeveer bezig zijn?

Is het niet zo dat je lichaam eerst iets anders gaat uitputten dan vet in de eerste 10 á 15 mins?

Terug
Naar boven