XXL Nutrition

bijna 1 jaar bezig! opmerkingen, tips graag

twinez

Cool Novice
Waardering
0
yhow,

(nieuwe foto's pag.3)

ik had graag opmerkingen, tips over hoe en wat beter kan!

Mezelf: Man; 19j; 1.78m; 68kg
doelstelling: V-kas, six-pack, grote borstspieren, deftige biceps en triceps (atletisch bouw, niet echt streven naar zware bodybuilding maar massa mag wel bijkomen)
trainingshema: # trainen 3 à 4 keer in de week (afwisselend) telkens 1 rustdag tss een 2 trainingsdag.

dag1: borst/triceps (+set ups)
5à6 oef borst, 4 oef tric
dag2: rug/biceps(+set ups)
5 oef rug, 5 oef bic
dag3: buik/schouders+benen
3 oef buik, 4 oef schouders
(dag4: combinatie+hardlopen) niet altijd haalbaar

voedingschema: Geen
Let wel op men voeding, Ik eet amper fastfood.
Ik probeer wel sinds kort nog maar meer met meerder maaltijden te eten en echt zo te zien na eiw en kh.

maaltijd1: 4 sneden bruin/volkoren brood 2 met banaan, 2 met pindakaas
maaltijd2: 2 sneden bruin/volkoren brood 1 met kip, 1 met pindakaas
maaltijd3: 5 sneden bruin/volkoren brood 2 met vlees, 1 met pindakaas, 2 met iets anders (1x in de week deze maaltijd volledig met eieren)
maaltijd4: 2 sneden bruin/volkoren brood 1 met tonijn, 1 met pindakaas
maaltijd5: gwn warm eten, wat de pot schaft
maaltijd6: yoghurt, boterham pindakaas of anders gwn banaan.

dit schema wordt +/- toegepast, is niet altijd mogelijk wegens met veel man thuis :rolleyes:!

(excuses vo de slecht kwaliteit vd foto's)
foto's:
14nffbo.jpg

2ef0pj7.jpg

kdk96c.jpg

Laatst bewerkt:
En waarom nou weer geen benen?

goed begin. train je benen er ook bij! dit kan op de 4e dag. Verdiep je wat in voeding en schema's zodat je de best mogelijke resultaten behaalt.

Degelijk fysiek

• Topic Starter Topic Starter
goed begin. train je benen er ook bij! dit kan op de 4e dag. Verdiep je wat in voeding en schema's zodat je de best mogelijke resultaten behaalt.

dank u.

okj das waar kzal men benen dan trainen op die 4de dag,
ik las juist op andere topics dat hardlopen alleen niet volstaat.

wat bedoel je met verdiepen?

mvg

niet benen doen?

beachboy....

je zou beter moeten weten man...
er zitten meer voordelen aan benen trainen. als je je benen traint maakt je lichaam meer testo aan...

iets wat jij wel nodig hebt zo te zien, na een jaar..

niet benen doen?

beachboy....

je zou beter moeten weten man...
er zitten meer voordelen aan benen trainen. als je je benen traint maakt je lichaam meer testo aan...

k'train volop mijn bene hoor ;)
aahja btw, wrm deze reactie?
kben ook ma een beginner hé, wa weet ik nu van hoe en wat goe is voor het aanmake van spiere!
en welk het effect heeft van benen trainen op de rest van men spiere!
this niet omdak een jaar train dak me elke dag bezig hou moet ik breder worde.
als je goed ziet ben ik ook nog ma net lid van dit forum
en vanaf het moment da ik lid ben geworde (al voor het aanmake vd topic) ben ik men bene beginne traine omdat ik het ergens geleze had in een ander topic!
dusja kging nu in deze topic liege over het feit dak ik men bene train hé, snap je!

iets wat jij wel nodig hebt zo te zien, na een jaar..[/

en wat bedoel je daar mee?

kben ook ma een beginner hé, wa weet ik nu van hoe en wat goe is voor het aanmake van spiere!
en vanaf het moment da ik lid ben geworde (al voor het aanmake vd topic) ben ik men bene beginne traine omdat ik het ergens geleze had in een ander topic!
dusja kging nu in deze topic liege over het feit dak ik men bene train hé, snap je!

Is je n toets kapot? Verschrikkelijk om dit te lezen. Spreektaal komt k*t over on the interwebs. Praat normaal.

nou, ik vind de veronderingen van een heel jaar(!!) trainen niet heel erg denderend! zeker niet voor een beginner die het sirieus aanpakt. Het gaat wel de goede kant op, zeker, maar je had veel meer kunnen bereiken met een goed voedingsschema...

ik bedoel, kijk eens hoeveel brood je eet! niet echt heel handig!
ga eerst eens beginnen met meer eiwitten! koop een pot whey ergens, (hoeft niet duur te zijn) desnoods wat creatine, ga je wat inlezen op voeding, pas je voeding aan, en ik weet zeker dat je het dubbele gaint met 3 maanden trainen ipv wat je nu hebt in een jaar!

btw, wat over dat beginner? Al een jaar bezig vind ik niet zo 'beginner'.
je vraagt om tips en opmerkingen, dan krijg je die

nou, ik vind de veronderingen van een heel jaar(!!) trainen niet heel erg denderend! zeker niet voor een beginner die het sirieus aanpakt. Het gaat wel de goede kant op, zeker, maar je had veel meer kunnen bereiken met een goed voedingsschema...

ik bedoel, kijk eens hoeveel brood je eet! niet echt heel handig!
ga eerst eens beginnen met meer eiwitten! koop een pot whey ergens, (hoeft niet duur te zijn) desnoods wat creatine, ga je wat inlezen op voeding, pas je voeding aan, en ik weet zeker dat je het dubbele gaint met 3 maanden trainen ipv wat je nu hebt in een jaar!

btw, wat over dat beginner? Al een jaar bezig vind ik niet zo 'beginner'.
je vraagt om tips en opmerkingen, dan krijg je die

dat kan ind wel zo zijn wat je zegt over het voedingsschemadat ik dan veel meer zou bereikt kunnen hebben!
maar als je goed gelezen hebt, staat er ook duidelijk dat ik totaal geen voedingsschemagebruikte sinds kort.
Maarja, je hebt wel gelijk wat betreft de pot whey en creatine!
alleen de creatine kan ik al niet nemen aangezien ik met de ziekte van Chröne zit.

van de tips en opmerkingen klopt ook men excuses dervoor, alleen vind ik het nogal bot dat je gewoon rechtaf zegt dat je precies niets bereikt hebt op één jaar tijd!
ik probeer het gewoon zoveel mogelijk natuurlijk te doen, met zo min mogelijk aan supplementen.
ben trouwens ook niet aant trainen met als einddoel een Bodybuilder te worden maar dat kon je niet weten.

ciaow

zowiezo een voedingsschemamaken.. kom je al een stuk verder.

dat kan ind wel zo zijn wat je zegt over het voedingsschemadat ik dan veel meer zou bereikt kunnen hebben!
maar als je goed gelezen hebt, staat er ook duidelijk dat ik totaal geen voedingsschemagebruikte sinds kort.
Maarja, je hebt wel gelijk wat betreft de pot whey en creatine!
alleen de creatine kan ik al niet nemen aangezien ik met de ziekte van Chröne zit.

van de tips en opmerkingen klopt ook men excuses dervoor, alleen vind ik het nogal bot dat je gewoon rechtaf zegt dat je precies niets bereikt hebt op één jaar tijd!
ik probeer het gewoon zoveel mogelijk natuurlijk te doen, met zo min mogelijk aan supplementen.
ben trouwens ook niet aant trainen met als einddoel een Bodybuilder te worden maar dat kon je niet weten.

ciaow

creatine en Chrone gaan niet samen? wist ik niet!

ik heb ook niet gezegd dat je niet verder bent!! nee het ziet er echt wel aardig uit hoor... ik zei alleen dat je meer had kunnen bereiken ;)

als het bot overkwam, sorry!

schouders: zijn al aardig door aan het komen
de rest: hard aan werken
Heb je niet het gevoel dat 10 oefeningen op één dag te veel is?
Teveel oefeningen voor biceps en triceps (borst en rug eigenlijk ook).

schouders: zijn al aardig door aan het komen
de rest: hard aan werken
Heb je niet het gevoel dat 10 oefeningen op één dag te veel is?
Teveel oefeningen voor biceps en triceps (borst en rug eigenlijk ook).

das wel grappig, ik heb de indruk dat men schouders achterstonden tegenover de rest :D maja ik kan fout zijn.

10 oefeningen valt goed te doen hoor, heb een tamelijke goeie fysiek.
en heb er geen last van in men spieren of gewrichten, bovendien kan ik toch alle oefeningen naar mijn mening in proportie even qua gewicht!

het is zelfs zo dat ik met de oefeningen die ik nu doe vaak niet meer stijf wordt, ookal geef ik toch naar mijn mening vrijwel alles!

ik doe men oefingen vaak 12 10 8 8 herhaling, mss moet ik dit aanpassen?

das wel grappig, ik heb de indruk dat men schouders achterstonden tegenover de rest :D maja ik kan fout zijn.

en heb er geen last van in men spieren of gewrichten, bovendien kan ik toch alle oefeningen naar mijn mening in proportie even qua gewicht!

het is zelfs zo dat ik met de oefeningen die ik nu doe vaak niet meer stijf wordt, ookal geef ik toch naar mijn mening vrijwel alles!

ik denk dat 3x 12 nog beter is...

Ja kweenie man, het is maar wat jij fijn vind en wat werkt voor jou. Ik persoonlijk kan gewoon niet trainen met die hoge herhalingen en veel oefeningen. Ik heb liever 3 sets van 5 reps en dan maximaal 5 oefeningen per training. Maar dat is weer wat ik lekker vindt trainen en wat werkt voor mij.

Voor een jaar zat er mss net iets meer in , mag wel wat buffer , eet wat meer en train nog wat zwaarder.

Maar het is wel een atletische fysiek , en ik snap misschien wel dat je ook niet veel meer wilt.

Ohjah over je schema , dag 3 hardlopen en dag 4 hardlopen? Ik weet niet of je ook progressie wilt in het hardlopen maar dan laat je toch best een dag tussen en doe bijvoorbeeld :

dag 1 trainen
dag 2 lopen
dag 3 trainen
dag 4 lopen
dag 5 trainen

....

Fysiek is overigens niet slecht hoor , maar voor een jaar zat er meer in.

Voor een jaar zat er mss net iets meer in , mag wel wat buffer , eet wat meer en train nog wat zwaarder.

Maar het is wel een atletische fysiek , en ik snap misschien wel dat je ook niet veel meer wilt.

Ohjah over je schema , dag 3 hardlopen en dag 4 hardlopen? Ik weet niet of je ook progressie wilt in het hardlopen maar dan laat je toch best een dag tussen en doe bijvoorbeeld :

dag 1 trainen
dag 2 lopen
dag 3 trainen
dag 4 lopen
dag 5 trainen

....

Fysiek is overigens niet slecht hoor , maar voor een jaar zat er meer in.

oei, neej dat van da hardlopen, dat is zker maar 1 maal per week eigenlijk, niet meer hoor das een vergissing, een foutje van mij in men topic.
voor de rest, eten doe ik sind 2 weken al meer, daarvoor at ik eigenlijk zoals een gewone mens!
nu kben blij dat je het zegt van dat atletisch figuur, want dat is eigenlijk wat ik zou willen bekomen.
laten we zeggen dat men doel een kruising is tss atletisch en wat massa:D!
nu kben ook wat aan het zien naar supplementen, creatine is voor mij een beetje uitgeslote omwille van men ziekte van Chröne.
kdenk dat ik ga opteren voor aminozuren, en whey poeder?!

Terug
Naar boven