Fitness Seller

bijna 1 jaar bezig! opmerkingen, tips graag

oei, neej dat van da hardlopen, dat is zker maar 1 maal per week eigenlijk, niet meer hoor das een vergissing, een foutje van mij in men topic.
voor de rest, eten doe ik sind 2 weken al meer, daarvoor at ik eigenlijk zoals een gewone mens!
nu kben blij dat je het zegt van dat atletisch figuur, want dat is eigenlijk wat ik zou willen bekomen.
laten we zeggen dat men doel een kruising is tss atletisch en wat massa:D!
nu kben ook wat aan het zien naar supplementen, creatine is voor mij een beetje uitgeslote omwille van men ziekte van Chröne.
kdenk dat ik ga opteren voor aminozuren, en whey poeder?!

Je zou toch zeggen dat je meer hardloopt :P . Maar als altijd at zoals een gewoon persoon is het idd logisch. Ik loop 3-4x per week , bf 12% maar ik eet ook stuk meer.

Ik snap wat je bedoelt , zoiets wil ik ook. Ik wil massa maar ik wil nog altijd functioneel blijven. Later als ik de 35-40 voorbij ben ga ik een monster worden xD.

Het probleem is natuurlijk wel die grens tussen atletisch en massa/bodybuilding. Ik zou je voeddingsschema goed aanhouden en het trainen ook. Als je maar 1x per week hardloopt dan ga je normaal wel wat massa pakken.

Je kan ook nog meer eten en meer lopen :P het is maar wat je zelf het leukst vindt :)

• Topic Starter Topic Starter
Je zou toch zeggen dat je meer hardloopt :P . Maar als altijd at zoals een gewoon persoon is het idd logisch. Ik loop 3-4x per week , bf 12% maar ik eet ook stuk meer.

Ik snap wat je bedoelt , zoiets wil ik ook. Ik wil massa maar ik wil nog altijd functioneel blijven. Later als ik de 35-40 voorbij ben ga ik een monster worden xD.

Het probleem is natuurlijk wel die grens tussen atletisch en massa/bodybuilding. Ik zou je voeddingsschema goed aanhouden en het trainen ook. Als je maar 1x per week hardloopt dan ga je normaal wel wat massa pakken.

Je kan ook nog meer eten en meer lopen :P het is maar wat je zelf het leukst vindt :)

wat is jou voedingschema, pak jij supplemente zoja welke (merk)
want kheb de indruk da ik naar hetzelfde streef als jij!;)

mja het is toch meestal maar bij 1 maal hardlopen gebleven :D, maar ik zou inderdaad wel wat massa moeten bijkomen,
ik ben in een half jaar maar 5kilo bijgekomen ofzo wat niet veel is eigenlijk als ik sommige mensen hier hoor:rolleyes:

wat is jou voedingschema, pak jij supplemente zoja welke (merk)
want kheb de indruk da ik naar hetzelfde streef als jij!;)

mja het is toch meestal maar bij 1 maal hardlopen gebleven :D, maar ik zou inderdaad wel wat massa moeten bijkomen,
ik ben in een half jaar maar 5kilo bijgekomen ofzo wat niet veel is eigenlijk als ik sommige mensen hier hoor:rolleyes:

Geen supplementen , zijn meestal overbodig. je voeding ziet er goed uit hoor , je mag pindakaas wel afwisselen met vlees :P.

Jouwe zal bijna beter zijn , ik heb ook niet echt een vast schema. Ik eet smorgens gewoon goed , om 10u , smiddags normaal , doe soms boterhammen mee , hangt beetje van dag tot dag af. Maar 'k eet redelijk veel. Alles wordt er toch van getrained/gelopen.

5kg valt mee hoor. Ik heb denk ik in 8-10 maand 10kg winst , wel veel spier , bf is eerder gezakt :)

Wat wel vreemd is, ik mag nu 3 weken niet trainen of lopen en ik eet ongeveer hetzelfde en ik val af... vreemd imo.

Hou je maar bij je voeddingsschema en als je wat meer massa wilt , meer eten , harder trainen. blijf wel die 1x per week hardlopen , goede conditie = harder trainen :)

Geen supplementen , zijn meestal overbodig. je voeding ziet er goed uit hoor , je mag pindakaas wel afwisselen met vlees :P.

Jouwe zal bijna beter zijn , ik heb ook niet echt een vast schema. Ik eet smorgens gewoon goed , om 10u , smiddags normaal , doe soms boterhammen mee , hangt beetje van dag tot dag af. Maar 'k eet redelijk veel. Alles wordt er toch van getrained/gelopen.

5kg valt mee hoor. Ik heb denk ik in 8-10 maand 10kg winst , wel veel spier , bf is eerder gezakt :)

Wat wel vreemd is, ik mag nu 3 weken niet trainen of lopen en ik eet ongeveer hetzelfde en ik val af... vreemd imo.

Hou je maar bij je voeddingsschema en als je wat meer massa wilt , meer eten , harder trainen. blijf wel die 1x per week hardlopen , goede conditie = harder trainen :)

mja ind, pindakaas is mss wel te veel!
maja het schema da er nu op sta is in zen ideale omstandigheden
meestal geraak ik niet aan al die maaltijden hoor en met dat eten

ik probeer momenteel nog harder te trainen dan ervoor, en probeer nog meer op men voeding te letten.

volgensmij als je teveel aan conditie training doet,
heb je ook meer spierafbraak?

volgensmij als je teveel aan conditie training doet,
heb je ook meer spierafbraak?

Tsjah dat wordt gezegt jah. Er was onlangs een topic in het wetenschap gedeelte waar aangeduidt werd dat mensen die veel lopen + krachttraining doen meer pure spierwinst zullen hebben. Het duurt misschien wat langer.

Maar toch , mijn conditie is me gewoon dierbaar. Liever iets minder massa en iedere keer in de gym voluit gaan en na een uur hard beuken nog wat kunnen gaan lopen. Dan als een echt massamonster 30 min per dag te trainen.

Het is gewoon wat je zelf het leukst/ beste vindt.. Ik vind dat er bij een mooi gespierd lichaam ook een degelijke conditie hoort.

4*per weekt rainen veel eten en goed slapen en repeat tot je je doel bereikt :D

Is je n toets kapot? Verschrikkelijk om dit te lezen. Spreektaal komt k*t over on the interwebs. Praat normaal.

jij hebt echt op alles commentaar hé emileV :)! Ik heb nog nergens iets positief van je gelezen.. Dan zal ik het toch ver moeten gaan zoeken

jij hebt echt op alles commentaar hé emileV :)! Ik heb nog nergens iets positief van je gelezen.. Dan zal ik het toch ver moeten gaan zoeken

Stop bugging me. Je ziet toch hoe vreselijk het is om zijn tekst te lezen? Als iemand hier vragen heeft kom dan met een verhaal wat leesbaar is.

ps. epic topicbump

Wat is dat toch dat men begint met trainen, gelijk al split en dan ook nog geen benen. ???
Goed beginnersfout, kan. Je kunt immers niet alles gelijk weten.

Ga fullbody trainen. 3x per week. 1x 85%rpmax, 1x75%, 1x65%.
Alle spiergroepen in één training en doe nagenoeg alleen compounds.
Houdt tussen twee trainingen min. 1 dag rust.
Supplementen heb je niet echt nodig. Je bent jong en wat extra multivit's en misschien wat eiwitpoeder (voor het gemak), doen de trick wel. :rolleyes:

Wat is dat toch dat men begint met trainen, gelijk al split en dan ook nog geen benen. ???
Goed beginnersfout, kan. Je kunt immers niet alles gelijk weten.

Ga fullbody trainen. 3x per week. 1x 85%rpmax, 1x75%, 1x65%.
Alle spiergroepen in één training en doe nagenoeg alleen compounds.
Houdt tussen twee trainingen min. 1 dag rust.
Supplementen heb je niet echt nodig. Je bent jong en wat extra multivit's en misschien wat eiwitpoeder (voor het gemak), doen de trick wel. :rolleyes:

oei, der zijn van alle termen die ik niet echt versta!
wat is : compounds?
en hoe train je 85%rpmax? of wat is dit juist?

voor de rest, meen ik te begrijpen dat je me als raad geeft
3 maal in de week te gaan trainen, telkens men volledige lichaam.

grtz

5 oefeningen voor biceps maar geen benen :D
compounds zijn de grote oefeningen die verschillende spiergroepen aanspreken, dus bankdrukken, deadlifts, row, squat. Dit zijn eigenlijk de belangrijkste oefeningen

oei, der zijn van alle termen die ik niet echt versta!
wat is : compounds?
en hoe train je 85%rpmax? of wat is dit juist?

voor de rest, meen ik te begrijpen dat je me als raad geeft
3 maal in de week te gaan trainen, telkens men volledige lichaam.

grtz

Compounds zijn squat , bankdrukken en deadliften. Oefeningen waar je veel spieren mee aanspreekt , vooral deadlift.

85% is gewoon 85% van hetgeen je maximum kan liften dus op 85% van je maximum trainen. de dag erna 75% en dan 65% maarjah dat zijn nummers .. gewoon eerste keer zwaar en de andere 2 keren net iets minder :).

En benen ook trainen , zorgt voor meer test => bovenlichaam groeit ook harder.

Compounds zijn squat , bankdrukken en deadliften. Oefeningen waar je veel spieren mee aanspreekt , vooral deadlift.

85% is gewoon 85% van hetgeen je maximum kan liften dus op 85% van je maximum trainen. de dag erna 75% en dan 65% maarjah dat zijn nummers .. gewoon eerste keer zwaar en de andere 2 keren net iets minder :).

En benen ook trainen , zorgt voor meer test => bovenlichaam groeit ook harder.

okj thnx.
met squatte daar ben ik vandaag mee begonnen!
bankdrukken deed ik al, en deadliften komt nog.
ik trainde oorspronkelijk op die manier, zo fullbody trainen!
maar ben er even van afgestapt omdat ik het is anders wou proberen.

nu een vraagske wat heeft deze manier van trainen als voordeel tov 2 spiergroepen per dag?

mvg
(ps: dat van die benen en test. voor bovenlichaam wist ik al, ben volop bezig met benen trainen)

5 oefeningen voor biceps maar geen benen :D
compounds zijn de grote oefeningen die verschillende spiergroepen aanspreken, dus bankdrukken, deadlifts, row, squat. Dit zijn eigenlijk de belangrijkste oefeningen

ja dat van die benen weet ik al! ;)
benen train ik volop, staat ookal aangepast in men topic
dus ge moet da niet altijd opnieuw herhalen aub?!

mvg

okj thnx.
met squatte daar ben ik vandaag mee begonnen!
bankdrukken deed ik al, en deadliften komt nog.
ik trainde oorspronkelijk op die manier, zo fullbody trainen!
maar ben er even van afgestapt omdat ik het is anders wou proberen.

nu een vraagske wat heeft deze manier van trainen als voordeel tov 2 spiergroepen per dag?

mvg
(ps: dat van die benen en test. voor bovenlichaam wist ik al, ben volop bezig met benen trainen)

Het probleem met splitten is meestal dat je een spiergroep maar één of hooguit twee keer per week een prikkel geeft, terwijl je bij een fullbody nagenoeg alle spiergroepen 3x belast, lees prikkelt.
Je zult wel moeten variëren in volume en intensiteit.

Doe de eerste training zwaar, zeg zo'n 5 à 6 reps met een gewicht wat op 85% van je 1 herhalingsmax. ligt. De tweede training doe je 8-10 reps met gewichten die op 75% van je 1herhalingsmax. ligt en de derde training is wat lichter in intensiteit, maar het volume gaat wel omhoog. Je doet hier 12-15reps met een belasting van zo'n 65% van je 1heralingsmax.

Regel is hoe hoger de intensiteit, lees zwaarte van gewichten, hoe lager het volume en hoe lichter de gewichten, des te hoger het volume.

Echt waar, op zo'n schema kun je doorgaans een aantal jaren trainen en geeft goede winst aan kracht (vooral submax.) en massa. Variëren is natuurlijk altijd goed, maar houdt fullbody als basis.

Het probleem met splitten is meestal dat je een spiergroep maar één of hooguit twee keer per week een prikkel geeft, terwijl je bij een fullbody nagenoeg alle spiergroepen 3x belast, lees prikkelt.
Je zult wel moeten variëren in volume en intensiteit.

Doe de eerste training zwaar, zeg zo'n 5 à 6 reps met een gewicht wat op 85% van je 1 herhalingsmax. ligt. De tweede training doe je 8-10 reps met gewichten die op 75% van je 1herhalingsmax. ligt en de derde training is wat lichter in intensiteit, maar het volume gaat wel omhoog. Je doet hier 12-15reps met een belasting van zo'n 65% van je 1heralingsmax.

Regel is hoe hoger de intensiteit, lees zwaarte van gewichten, hoe lager het volume en hoe lichter de gewichten, des te hoger het volume.

Echt waar, op zo'n schema kun je doorgaans een aantal jaren trainen en geeft goede winst aan kracht (vooral submax.) en massa. Variëren is natuurlijk altijd goed, maar houdt fullbody als basis.

en hoeveel verschillende oefeningen moet je dan ongeveer doen per spiergroep om een goed evenwicht te creëren?
is het echt zo dat lage gewichten volume geeft? of begrijp ik het verkeerd?

en hoeveel verschillende oefeningen moet je dan ongeveer doen per spiergroep om een goed evenwicht te creëren?
is het echt zo dat lage gewichten volume geeft? of begrijp ik het verkeerd?

Training 1: van elke oefening 3 setjes met 2,5 minuut rust tussen de setjes. (laag volume, hoge intensiteit)

Training 2: van elke oefening 4 setjes met 1,5 minuut rust. (gemidd volume, gemidd intensiteit)

Training 3: van elke oefening 5 setjes met 30 sec. tot max. 1 min. rust tussen de setjes. (hoog volume, lage intensiteit)

Je wilt graag gespierde borsten en daarom doe je 5 - 6 oefeningen voor je borst, nietwaar?

Ik zou dit toch gewoon op 3 oefeningen houden hoor, ze hebben ook rust nodig.

Verder goed fysiek, en je beentjes ook he!

grtss

Terug
Naar boven