XXL Nutrition

Binge Eating Disorder (BED)

Bezoekers in dit topic

Deleted
 
Laatst bewerkt:
Dan vraag ik me af waarom zelfs competitive eaters moeite hebben met dat soort hoeveelheden. Ik denk dat je zwaar overschat hoeveel kcal je naar binnen werkte. Met 20k per dag kom je ook elke dag bijna letterlijk 2kg aan.
Hoe kom je hier nou bij eigenlijk? ik woog meestal 5-6 kilo zwaarder de volgende dag...na een week normaal eten ging dat weer weg.
 
Hoe kom je hier nou bij eigenlijk? ik woog meestal 5-6 kilo zwaarder de volgende dag...na een week normaal eten ging dat weer weg.
Ik neem aan dat je doelt op dat laatste gedeelte? Als je caloriebehoefte zo'n 3000 kcal is, en je eet 20.000 kcal, betekent dat simpelweg dat de resterende 17.000 kcal wordt opgeslagen - hoofdzakelijk als vet. Vet heeft een energiedichtheid van zo'n 9400 kcal per kg, dus dat is zo'n 1.8 kg vet. Nu gaat je energieverbruik ook wel wat omhoog met dat soort extreme hoeveelheden, maar dan zal het waarschijnlijk nog steeds zo'n 1.7 kg vet per dag zijn wat je aanzet.
 
  • Like
Waarderingen: LM
Ik neem aan dat je doelt op dat laatste gedeelte? Als je caloriebehoefte zo'n 3000 kcal is, en je eet 20.000 kcal, betekent dat simpelweg dat de resterende 17.000 kcal wordt opgeslagen - hoofdzakelijk als vet. Vet heeft een energiedichtheid van zo'n 9400 kcal per kg, dus dat is zo'n 1.8 kg vet. Nu gaat je energieverbruik ook wel wat omhoog met dat soort extreme hoeveelheden, maar dan zal het waarschijnlijk nog steeds zo'n 1.7 kg vet per dag zijn wat je aanzet.

Ik vraag me af hoe efficiënt je lichaam zo'n hoeveelheid kan verteren. Zeker als het incidenteel gebeurt.
 
Ik neem aan dat je doelt op dat laatste gedeelte? Als je caloriebehoefte zo'n 3000 kcal is, en je eet 20.000 kcal, betekent dat simpelweg dat de resterende 17.000 kcal wordt opgeslagen - hoofdzakelijk als vet. Vet heeft een energiedichtheid van zo'n 9400 kcal per kg, dus dat is zo'n 1.8 kg vet. Nu gaat je energieverbruik ook wel wat omhoog met dat soort extreme hoeveelheden, maar dan zal het waarschijnlijk nog steeds zo'n 1.7 kg vet per dag zijn wat je aanzet.
Zo werkt het helemaal niet , tenzij je elke dag zoveel eet
 
Ik vraag me af hoe efficiënt je lichaam zo'n hoeveelheid kan verteren. Zeker als het incidenteel gebeurt.
Het ligt er een beetje aan wat je eet. In de regel gaat het vrij goed; als je het door je keel krijgt, wordt het meestal wel goed opgenomen. Als je geen diarree hebt gekregen, dan weet je in elk geval zeker dat het goed is gegaan. Met grote hoeveelheden vezels kan het nog weleens een ander verhaal worden, dat is voor de meesten wel een garantie voor diarree.

Zo werkt het helemaal niet , tenzij je elke dag zoveel eet
Hoe werkt het wel, volgens jou?
 
Het ligt er een beetje aan wat je eet. In de regel gaat het vrij goed; als je het door je keel krijgt, wordt het meestal wel goed opgenomen. Als je geen diarree hebt gekregen, dan weet je in elk geval zeker dat het goed is gegaan. Met grote hoeveelheden vezels kan het nog weleens een ander verhaal worden, dat is voor de meesten wel een garantie voor diarree.


Hoe werkt het wel, volgens jou?
Dat zeg ik toch , je weegt kilo's zwaarder de volgende dag .. na 4-5 dagen op onderhoud eten zijn die kilo's weer weg
 
Het is onmogelijk om 5-6 echte kilo's aan te komen na 1 dag
 
Dat zeg ik toch , je weegt kilo's zwaarder de volgende dag .. na 4-5 dagen op onderhoud eten zijn die kilo's weer weg
Dus die kilo's vet verdwijnen gewoon? Veranderen in gebakken lucht? Jij denkt 20k per dag te hebben gegeten, maar dat heb jij niet. Als ik twee pizza's eet met een milkshake weeg ik ook tijdelijk een kg meer, maar de energie die daarin ligt opgeslagen zou maar zo'n 250 gram wegen. Die initiele gewichtswinst is na een etmaal wel weg ja, die 250 gram niet. En die bijna 2 kg aan energie die je aankomt van daadwerkelijk 20k kcal eten, hoofdzakelijk in de vorm van vet, ook niet.

Als ik 5 kg aardappelen eet, kom ik 5 kg aan. Het merendeel verdwijnt dan binnen een etmaal ja, maar de 4100 kcal die erin verpakt is, zal ik toch echt moeten verbranden. En dat is bijna een halve kg.
 
Dus die kilo's vet verdwijnen gewoon? Veranderen in gebakken lucht? Jij denkt 20k per dag te hebben gegeten, maar dat heb jij niet. Als ik twee pizza's eet met een milkshake weeg ik ook tijdelijk een kg meer, maar de energie die daarin ligt opgeslagen zou maar zo'n 250 gram wegen. Die initiele gewichtswinst is na een etmaal wel weg ja, die 250 gram niet. En die bijna 2 kg die je aankomt van daadwerkelijk 20k kcal eten, ook niet.
Ja vocht/darminhoud , dan eet jij zeker kinderpizza's? jij onderschat hoe makkelijk je even 10 mcflurry's bijvoorbeeld wegwerkt..ofterwel 5k in een hele korte tijd. stelt niks voor
 
Ja vocht/darminhoud , dan eet jij zeker kinderpizza's? jij onderschat hoe makkelijk je even 10 mcflurry's bijvoorbeeld wegwerkt..ofterwel 5k in een hele korte tijd. stelt niks voor
Die bijna 2 kg waar ik het over heb, is geen vocht/darminhoud. Dat is hoeveel 17k kcal weegt als je het opslaat als vet. Dat is dus géén vocht en géén darminhoud.

Als het wordt opgenomen door je darmen, dan gaat je lichaam dat opslaan. Dat gebeurt hoofdzakelijk als vet.

Als het niet wordt opgenomen door je darmen, dan heb je extreme diarree.
 
Die bijna 2 kg waar ik het over heb, is geen vocht/darminhoud. Dat is hoeveel 17k kcal weegt als je het opslaat als vet. Dat is dus géén vocht en géén darminhoud.
Die rekensommetjes intereseren me niet... ik heb het zelf gezien dat als ik een binge dag had van minimaal 10k...woog ik minimaal 5 kilo zwaarder de volgende dag...en na 4-5 dagen was ik weer op huidig gewicht.
 
Die rekensommetjes intereseren me niet... ik heb het zelf gezien dat als ik een binge dag had van minimaal 10k...woog ik minimaal 5 kilo zwaarder de volgende dag...en na 4-5 dagen was ik weer op huidig gewicht.
Jouw anekdotes interesseren mij verder gelukkig niet.
 
Jouw anekdotes interesseren mij verder gelukkig niet.
Volgens jou wijsheid zou ik nu dan ruim boven de 95 kilo moeten wegen ...ik zal je vertellen dat ik ruim onder de 70 zit en nooit op een streng dieet ben gegaan.
 
Het ligt er een beetje aan wat je eet. In de regel gaat het vrij goed; als je het door je keel krijgt, wordt het meestal wel goed opgenomen. Als je geen diarree hebt gekregen, dan weet je in elk geval zeker dat het goed is gegaan. Met grote hoeveelheden vezels kan het nog weleens een ander verhaal worden, dat is voor de meesten wel een garantie voor diarree.


Hoe werkt het wel, volgens jou?
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat je 20k zou kunnen eten zonder diarree:o
 
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat je 20k zou kunnen eten zonder diarree:o
Het werkt een beetje hetzelfde als lactose-intolerantie, waarbij lactose dus niet verteerd - en bijgevolg geabsorbeerd - kan worden. Je krijgt dan diarree van de osmostische druk die daardoor ontstaat (trekt vocht je darmen in -> diarree). Alles wat niet opgenomen wordt, en oplosbaar is in water (alle koolhydraten, eiwitten), oefent die osmotische druk uit. Als je weet wat 50 gram lactose doet bij iemand met lactose-intolerantie qua diarree, kun je je wel voorstellen wat een paar duizend calorieën aan eten gaat doen bij iemand waar het niet wordt opgenomen. Je hebt dan ook gegarandeerd een slechte dag als je aardig wat vezels hebt :roflol:
 
Het werkt een beetje hetzelfde als lactose-intolerantie, waarbij lactose dus niet verteerd - en bijgevolg geabsorbeerd - kan worden. Je krijgt dan diarree van de osmostische druk die daardoor ontstaat (trekt vocht je darmen in -> diarree). Alles wat niet opgenomen wordt, en oplosbaar is in water (alle koolhydraten, eiwitten), oefent die osmotische druk uit. Als je weet wat 50 gram lactose doet bij iemand met lactose-intolerantie qua diarree, kun je je wel voorstellen wat een paar duizend calorieën aan onverteerbaar eten gaat doen bij iemand waar het niet wordt opgenomen. Je hebt dan ook gegarandeerd een slechte dag als je aardig wat vezels hebt :roflol:
Niemand heeft het hier over intoleranties of iets in die geest....alles word gewoon netjes verteerd.....
 
Niemand heeft het hier over intoleranties of iets in die geest....alles word gewoon netjes verteerd.....
Ja, het wordt óf allemaal verteerd, opgenomen en opgeslagen als (hoofdzakelijk) vet, en dan ben je dus bijna 2 kg vet aangekomen als je 20k kcal eet. Óf dat gebeurt niet en je zit de hele dag op de wc alles er weer uit te schijten. Je anekdotes passen moeilijk bij de realiteit.
 
Back
Naar boven