Fitness Seller

Binge Eating Disorder (BED)

Bezoekers in dit topic

Het werkt een beetje hetzelfde als lactose-intolerantie, waarbij lactose dus niet verteerd - en bijgevolg geabsorbeerd - kan worden. Je krijgt dan diarree van de osmostische druk die daardoor ontstaat (trekt vocht je darmen in -> diarree). Alles wat niet opgenomen wordt, en oplosbaar is in water (alle koolhydraten, eiwitten), oefent die osmotische druk uit. Als je weet wat 50 gram lactose doet bij iemand met lactose-intolerantie qua diarree, kun je je wel voorstellen wat een paar duizend calorieën aan eten gaat doen bij iemand waar het niet wordt opgenomen. Je hebt dan ook gegarandeerd een slechte dag als je aardig wat vezels hebt :roflol:
Zit je aan de ene kant met hoe snel enzymen elke stof af kunnen breken (dacht aan een bepaald aantal gr per uur per macronutrient) en hoe lang het in de darmen kan blijven voordat het wordt geëvacueerd?

Afhankelijk van macros werd de afbraak in die richting van 15000-20000 in een sitting wel beperkt succesvol dacht ik. Dan kun je onvolledige absorbtie en uiteindelijk dus diaree gaan verwachten?
 
Zit je aan de ene kant met hoe snel enzymen elke stof af kunnen breken (dacht aan een bepaald aantal gr per uur per macronutrient) en hoe lang het in de darmen kan blijven voordat het wordt geëvacueerd?

Afhankelijk van macros werd de afbraak in die richting van 15000-20000 in een sitting wel beperkt succesvol dacht ik. Dan kun je onvolledige absorbtie en uiteindelijk dus diaree gaan verwachten?
Ik denk dat voor sommige soorten koolhydraten, en zeker eiwitten, de enzymatische afbraak inderdaad een beperkende factor kan zijn. Zodra dat het geval is heb je wel een garantie op diarree ja. Al zal het ook wel van de samenstelling afhangen. Je gaat met alléén olijfolie ook wel problemen krijgen. Dat gaat te snel passeren; als het onderdeel uitmaakt van vast voedsel gaat dat trager.
 
Dat zeg ik toch , je weegt kilo's zwaarder de volgende dag .. na 4-5 dagen op onderhoud eten zijn die kilo's weer weg
Als je niet zwaarder wordt van je binges, eet je gemiddeld gezien nog steeds op onderhoud.
 
Ja, het wordt óf allemaal verteerd, opgenomen en opgeslagen als (hoofdzakelijk) vet, en dan ben je dus bijna 2 kg vet aangekomen als je 20k kcal eet. Óf dat gebeurt niet en je zit de hele dag op de wc alles er weer uit te schijten. Je anekdotes passen moeilijk bij de realiteit.
De realiteit is dat je nooit twee echte kilo s kan aankomen in 1 dag ,
 
Ik denk dat voor sommige soorten koolhydraten, en zeker eiwitten, de enzymatische afbraak inderdaad een beperkende factor kan zijn. Zodra dat het geval is heb je wel een garantie op diarree ja. Al zal het ook wel van de samenstelling afhangen. Je gaat met alléén olijfolie ook wel problemen krijgen. Dat gaat te snel passeren; als het onderdeel uitmaakt van vast voedsel gaat dat trager.

Kan een tekort aan de juiste enzyme er ook voor zorgen dat ik na een maaltijd een "borrelend" gevoel en gasontwikkeling in mijn maag voel? Nu in de bulk eet ik meer vetten en merk (nu weer) dat ik ongemak ervaar.
 
Kan een tekort aan de juiste enzyme er ook voor zorgen dat ik na een maaltijd een "borrelend" gevoel en gasontwikkeling in mijn maag voel? Nu in de bulk eet ik meer vetten en merk (nu weer) dat ik ongemak ervaar.
Gas komt denk ik juist van de vertering, dat het bij het afbreken door enzymen of bacterien als reactieproduct ontstaat? Last van vetten kan met gal productie te maken hebben.
 
De realiteit is dat je nooit twee echte kilo s kan aankomen in 1 dag ,
De realiteit is ook dat je gelukkig van het bingen af bent, maar het in die tijd nooit hebt gecontroleerd wat je daadwerkelijk at. Prima dat je denkt 12-20k naar binnen aan het werken was, maar dat is een beste marge vind je niet? De kans dat je vaker rond de 12 zat ipv 20 acht ik groter, gezien het verhaal van Galen klopt. Wees blij en trots dat je er van af bent en het gewicht niet meer zo abnormaal schommelt. Er zit namelijk geen toegevoegde waarde aan het bewijzen van dat je 20k kon eten.
 
De realiteit is ook dat je gelukkig van het bingen af bent, maar het in die tijd nooit hebt gecontroleerd wat je daadwerkelijk at. Prima dat je denkt 12-20k naar binnen aan het werken was, maar dat is een beste marge vind je niet? De kans dat je vaker rond de 12 zat ipv 20 acht ik groter, gezien het verhaal van Galen klopt. Wees blij en trots dat je er van af bent en het gewicht niet meer zo abnormaal schommelt. Er zit namelijk geen toegevoegde waarde aan het bewijzen van dat je 20k kon eten.
Klopt , soms heb ik nog wel een mini binge dag maar daar zal nooit een mcflurry of pakken koek tussen zitten voornamelijk wel gezond eten .. en zal tussen de 4 en 7 k zitten
 
Wel heftig hoor.

Ik herken het wel een beetje... maar bij mij komt het echt maar een paar keer in het jaar voor als ik me dan heel erg down voel of zo. Of noemen ze dat emotionele eter geen idee. Moet wel toegeven dat ik altijd moet opletten met wat ik eet, lijkt wel alsof ik altijd honger of trek heb... Maar als ik een maand lang moet gaan vasten dan hou ik dat heel gemakkelijk vol door alleen in de avond te eten, s ochtends drink ik dan alleen thee en een half liter water.
 
Het hoeft niet geestelijk te zijn , eetstoornissen horen ook bij hormonale problemen
 
De laatste dagen wel ferm last van BED weer.
Zijn er nog mensen die hier iets gewaarwordingen hebben ervaren?
 
Als je wilt binge , wees dan eens stoer om te binge met gezond eten...desnoods 2 kilo aardappels en 4 kilo yoghurt etc bewijs van spreken
 
Ok, staat genoteerd
 
Kunnen we dit niet vervangen met een neukmarathon ofzo?
 
Mooie kick, en inhoudelijk word t een 20Kcal topic 🤣
 
Zo werkt het helemaal niet , tenzij je elke dag zoveel eet
Dit is letterlijk hoe het werkt. Een kcal is een kcal, los van de hoeveelheid glycogeen die jij vasthoud door de hoeveelheid carbs na zo’n dag is dit precies de formule die van toepassing is. Als je in de illusie bent dat je weg komt met zoveel vreten zonder die hoeveelheid vet aan te komen heb je het mis.
 
Die rekensommetjes intereseren me niet... ik heb het zelf gezien dat als ik een binge dag had van minimaal 10k...woog ik minimaal 5 kilo zwaarder de volgende dag...en na 4-5 dagen was ik weer op huidig gewicht.
Dan at je de dagen erna heel zwaar onder je onderhoud. Blijkbaar zijn natuurwetten namelijk verder niet van toepassing bij jou.
 
Back
Naar boven