MuscleMeat

Binge Eating Disorder (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik heb precies hetzelfde gehad ooit,kan jeje heel naar van voelen inderdaad, tot depressies en ga zo maar door aan toe:(
 
Ik heb precies hetzelfde gehad ooit,kan jeje heel naar van voelen inderdaad, tot depressies en ga zo maar door aan toe:(

Absoluut! Zeker nu ik zo dicht bij mijn doel ben en nu juist moet knallen voor de laatste loodjes. Het is wel opmerkelijk dat ik het voorheen nooit gehad heb. Kon bij mensen zitten die alles vraten, deed me niets. Denk dat het een kwestie van langer termijn onder onderhoud, en je lichaam op den duur 'protesteert'.

Heb nu een lekker maar goed dieet opgesteld voor de komende tijd.

Hopelijk werkt deze draai!
 
18 procent? Ik kan me een foto herinneren van jou (toch niet zo super lang geleden) waarbij de aders op je traps lagen, of zit ik met iemand in de war? Als je er echt zo een moeite mee hebt als je omschrijft zou ik de boot lekker af houden kerel en geleidelijk teruggaan naar bulkniveau. Je it op 9 procent, komt van 18. Dat is prima toch? Als je zo nodig richting de 7 oid wilt zou ik dat na de bulk lekker doen. 12 -> 7 bijv.
 
18 procent? Ik kan me een foto herinneren van jou (toch niet zo super lang geleden) waarbij de aders op je traps lagen, of zit ik met iemand in de war? Als je er echt zo een moeite mee hebt als je omschrijft zou ik de boot lekker af houden kerel en geleidelijk teruggaan naar bulkniveau. Je it op 9 procent, komt van 18. Dat is prima toch? Als je zo nodig richting de 7 oid wilt zou ik dat na de bulk lekker doen. 12 -> 7 bijv.

Klopt, dat was ik. Mijn vetverdeling is wat raar, en wil af van het laatste vet wat ik heb op mijn heupen, borst en onderste randje nog. Ik zit zó dichtbij, kwestie van een paar weekjes nog. Dit was mijn hoofddoel ook voor deze cut.

Als ik nu ga bulken ga ik spijt krijgen dat ik op z'n minst de cut niet af gemaakt heb tot gepland > 1 juli.

Mocht ik nu met mijn nieuwe dieet TOCH een snak naar cravings (mijn niveau) dan stop ik meteen met mijn cut en schakel ik over naar lichtelijk onder en daarna clean bulk.

Tof om te zien dat er leden zijn die oprecht aandacht schenken aan een topic! Laatste beetje motivatie nodig nu. :clap:
 
Absoluut! Zeker nu ik zo dicht bij mijn doel ben en nu juist moet knallen voor de laatste loodjes. Het is wel opmerkelijk dat ik het voorheen nooit gehad heb. Kon bij mensen zitten die alles vraten, deed me niets. Denk dat het een kwestie van langer termijn onder onderhoud, en je lichaam op den duur 'protesteert'.

Heb nu een lekker maar goed dieet opgesteld voor de komende tijd.

Hopelijk werkt deze draai!
Ja inderdaad , het lichaam gaat klagen en geestelijk nog erger ... echt een drama
 
Jup herkenbaar, plus dan nog altijd denken dat er nog wat vet af moet zelfs op 6-8% dan blijf je bezig. Compenseren met activiteit en anorexia athletica ligt op de loer.

Volledige break van kcal/macros tellen en dieten scheelt veel
Dit ^ en dat ook regelmatig inplannen zolang je cut. Elke paar weken even er totaal niet mee bezig zijn, stabiliseren, wennen aan nieuwe onderhoudsniveau.

Als je op je doel bent kun je dan hopelijk met die stabiliteit door. Maar vergis je niet dat je doel niet perse overeenkomt met wat jij prettig kan volhouden zonder obsessief met voeding bezig te zijn.

Zeg dat je doel 10% is, maar dat je met voor jou uit te houden training en gewoon eten en zelfs af en toe vreten wat je wilt op 12%-14% stabiliseert is dat heel normaal. Van zo'n setpoint afwijken zal weer cravings geven, maar daar kun je wel een beetje strategisch mee om gaan en moet minder zijn dan na een lange periode.

Scheelt dat je dan in een week of 2 weer terug op je doel kunt zijn en er niet meer vele maanden mee bezig hoeft.
 
Precies , na een paar maanden was ik dat tellen en wegen etc ook zat en toen een keer spontaan s'ochtends naar vd.valk hotel gereden en me eigen volgegeten bij een lopend buffet en vanaf toen een paar weken ongeveer berekend wat ik binnenkreeg en dat hielp wel.
 
Klopt, dat was ik. Mijn vetverdeling is wat raar, en wil af van het laatste vet wat ik heb op mijn heupen, borst en onderste randje nog. Ik zit zó dichtbij, kwestie van een paar weekjes nog. Dit was mijn hoofddoel ook voor deze cut.

Als ik nu ga bulken ga ik spijt krijgen dat ik op z'n minst de cut niet af gemaakt heb tot gepland > 1 juli.

Mocht ik nu met mijn nieuwe dieet TOCH een snak naar cravings (mijn niveau) dan stop ik meteen met mijn cut en schakel ik over naar lichtelijk onder en daarna clean bulk.

Tof om te zien dat er leden zijn die oprecht aandacht schenken aan een topic! Laatste beetje motivatie nodig nu. :clap:
Doe je ook 1-2 keer per week inberekende geplande refeeds?
 
Precies , na een paar maanden was ik dat tellen en wegen etc ook zat en toen een keer spontaan s'ochtends naar vd.valk hotel gereden en me eigen volgegeten bij een lopend buffet en vanaf toen een paar weken ongeveer berekend wat ik binnenkreeg en dat hielp wel.

Herkenbaar! Doet toch goed om te lezen dat er andere zijn die een dergelijk probleem hebben gehad. Klinkt raar maar bedoel het in de positieve zin, stukje erkenning.

Ik houd jullie hier op de hoogte, zal mid-next week even een update plaatsen.

Zal dinsdag starten met het dieet aangezien ik morgen een festival heb, en er niet veel naar binnen komt. Hmm zie het maar als compensatie van mn binches van de afgelopen 2 dagen. :o
 
Doe je ook 1-2 keer per week inberekende geplande refeeds?

Deed ik inderdaad, maar dan toch het rekenen en continue incalculeren.. en kwam dan vaak uit wat wraps met kip.. niet echt heel wauw.
 
Het probleem in zo'n craving zit hem helaas iets dieper. Er wordt bewust een signaal afgestuurd met de drang om 'slecht' te gaan eten. Suikers etc.

Heb het zeker geprobeerd, die broccoli.. waarna ik meteen door liep naar de kast om de hoek met de zooi.

Haal het dan niet meer in huis
 
Haal het dan niet meer in huis

Grapjas. Ik woon nog niet zelfstandig.. en al zou dat zo zijn dan is dat het probleem niet.

Je mind MOET het hebben dan, dus je rijd naar de supermarkt of savonds naar de kebab zaak of friet tent
 
Voor de mensen die benieuwd zijn naar mn shape, zie topic laatst genomen foto.
 
Damn, hoeveel verder wil je nog cutten dan? En ook eerder eens zo laag in vet% gegaan?
 
Inderdaad je zit gewoon zeker rond de 8-9 % ik zou me niet zo druk meer maken als ik jou was,vanaf nu gewoon minimaal op onderhoud door eten
 
Damn, hoeveel verder wil je nog cutten dan? En ook eerder eens zo laag in vet% gegaan?

Nog tot 1 juli. Hoop daarmee de laatste stukjes weg gekregen te hebben. Ga het wel flexibeler aanpakken. Zelfde macro's, gemakkelijker en nieuw eten er in.

Nope, nog niet eerder. Je zal wel schrikken als je m'n foto's ziet van voor de cut :p
 
Carbs wel wat geupt trouwens,

zit straks op: 233/256/58 EKV en 2565 kcal.

2 gram natrium wel door die wraps, niets te veel?
 
Zal een enorm verschil zijn, maar ik denk dat die laatste stukjes meer in je hoofd zitten man. 1 juli is nog ver weg. Weet je de gevolgen van nog lager gaan en hou je daar rekening mee? Kun en wil je dat dan volhouden?

Foto is bewerkt maar veins all over the place, echt droog hoor. Ik zie niet in hoe je veel dieper kunt gaan of het moet even kort voor een wedstrijd zijn. Volgende week ofzo ;)

Ik zou ook zeggen probeer het lekker te behouden zo met minimaal op onderhoud eten, denk dat dat al moeilijk genoeg wordt.
 
Zal een enorm verschil zijn, maar ik denk dat die laatste stukjes meer in je hoofd zitten man. 1 juli is nog ver weg. Weet je de gevolgen van nog lager gaan en hou je daar rekening mee? Kun en wil je dat dan volhouden?

Foto is bewerkt maar veins all over the place, echt droog hoor. Ik zie niet in hoe je veel dieper kunt gaan of het moet even kort voor een wedstrijd zijn. Volgende week ofzo ;)

Ik zou ook zeggen probeer het lekker te behouden zo met minimaal op onderhoud eten, denk dat dat al moeilijk genoeg wordt.

Foto zit alleen een zwart wit laag overheen, wil de originele ook nog best posten hoor :P

Maar ik ga het even aan kijken wat dit dieet met me gaat doen. Gaat het goed en voel ik me goed, dan pak ik die laatste weekjes gewoon zoals volgens plan.

Voel ik me belabberd, dan is de keuze snel gemaakt. 1 ding wat ik geleerd heb deze cut, is ook niet té snel naar andere luisteren. Mensen zeiden me dat ik al droog genoeg was toen ik op 12% stond. Als je dit vaker hoort ga je er ook in geloven. Had ik geluisterd naar ze en was ik weer gaan bulken, had ik dit doel nooit gehaald. Vandaar dat ik wat eigenwijs ben en doe waar IK moe goed bij voel en in geloof.

Tips en steun van andere zijn altijd fijn (vandaar ook dit topic) maar je moet je niet te snel over geven aan de mening van een ander, en je eigen doel voor je houden. Je moet natuurlijk ook realistisch blijven, net zoals ik zeg dat wanneer ik me straks weer shit ga voelen, definitief stop met m'n cut.
 
Hmm ja ik snap het wel op 12% ben ik ook niet tevreden hoor, maar onder de 8% gaan is wel wat anders en kan zo z'n nadelen hebben. Maar dat moet je dan zelf aftasten.

Ik vind 6-8% ook het mooist en voelde me er prettig bij, tevreden mee, (wel veeel kleiner) maar dan loop je dus ook nog meer tegen alles rond het eten op om het maar te behouden. En inhouden als je gaat bulken is ook weer wat.

Ben benieuwd hoe het je afgaat en hoe je het ervaart.
 
Back
Naar boven