MuscleMeat

Bizarre vraag maar zeker niet dom

Ik herstel m'n opmerking. Probeer de gehele rug te vermijden.

Ik geef je grote kans wanneer de tenen aan bod komen.
Nee misschien heb je daar toch wel gelijk in.
Waarschijnlijk heeft hij ook nog een rechterbeen dat maakt het ook nog wel een stukje moeilijker.

Wordt een vreemde posedown denk ik :D

Ik douch nooit , na een maand maakt je lichaam zelfreinigende bacteriën aan onder de huid.

• Topic Starter Topic Starter
:haha:

die schaatsers gaan ook in een kliko gevuld met koud water staan na het trainen.
toevallig ooit eens op tv gezien.
schijnbaar werkte het wel..

Idd, koud water dus geen warm.

Zozo, een vraag over douchen en er wordt gediscussieerd over wie het grootste 3de been heeft lol :D

Afwisselend koud en warm water gebruiken tijdens het douchen zorgt wel voor een betere doorbloeding, aangezien de bloedvaten constant moeten krimpen en uitzetten. Geen idee of dit tot in de spieren doordringt though.

ik douche 1 keer in de week :D bizar en opzich best dom :P

volgens mij heeft het wel effect om even na de natrainingse maatlijd te douchen. Warm water weliswaar, daarvan krijg je een goede doorbloeding van, dus beter herstel dacht ik. Zie het als een massage, bloedvaatjes gaan meer open staan zodat de doorbloeding beter wordt en zo kunnen je opgenomen voedingsstoffen (eiwitten and stuff) van je maaltijd ook beter opgenomen worden in de spiercellen. denk ik...

Zeker na een wisseldouche na trainen (warm en helemaal koud afgewisseld) merk ik eerder spierpijn en eerder herstel. Voor mij werkt het. Warm douchen merk ik minder van.

Afwisselend warm en koud douchen versterkt zeer strek de bloedtoevoer naar de spieren, evenals een (goed uitgevoerde) massage.

Maar denk dat de TS hier doelt op warm douchen, lijkt me een raar gezicht om iemand in de douche van de gym 30 seconden warm, 30 seconden koud, 30 seconden warm, 30 seconden koud te zien staan douchen!:D

Sinds ik warm en koud douche na de training maak ik de gains van me levuh :eek:

Afwisselend warm en koud douchen versterkt zeer strek de bloedtoevoer naar de spieren, evenals een (goed uitgevoerde) massage.

Maar denk dat de TS hier doelt op warm douchen, lijkt me een raar gezicht om iemand in de douche van de gym 30 seconden warm, 30 seconden koud, 30 seconden warm, 30 seconden koud te zien staan douchen!:D
Doe mij dan maar die massage :eyebrow:
Gym heeft geen mogelijkheid tot wisseldouches.

Wisseldouches zullen wel zeer handig zijn maar zie wel dat je eindigt met warm water en niet met koud.
Indien ontsteking eindigen met koud.

Vragen kunnen niet dom zijn, antwoorden wel.

Ik douch eerst warm, en dan ijskoud :)

Mijn douche kan niet kouder dan 20*C.. :(

Back in the days dat ik nog fanatiek basketballer was, moesten we van onze fysiofitnessbegeleider na elke training en wedstrijd na 20 minuten onder de douche springen en dan wisseldouches nemen: 3 minuten warm - 1 minuut koud en dat zo 3 tot 4 keer per douchebeurt.

Waarom pas na 20 minuten ben ik vergeten, maar weet wel dat als ik het niet deed, ik drie dagen verrekte van de spierpijn! Bij mij werkte het...ook voor spieropbouw.

Een koude douche verlaagt de temperatuur van de huid en de spieren. Dat leidt tot een vernauwing van de bloedvaten (vasoconstrictie). Daardoor voel je minder pijn en slinken eventuele zwellingen. Als je in het koude bad stapt en de bloedvaten zich vernauwen, zal het bloed wegtrekken en daardoor zouden overtollig melkzuur en andere afvalstoffen versneld worden afgevoerd, zo wordt geredeneerd.
Zoals te verwachten heeft een warme douche deels het tegenovergestelde effect. De bloedvaten verwijden zich (vasodilatatie), er gaat meer bloed naar de huid en de spieren en daardoor verbetert de zuurstoftoevoer. Ook hier luidt de redenering dat juist door de gestimuleerde doorbloeding afvalstoffen (zoals melkzuur) beter kunnen worden afgevoerd.
Door warmte met koude te combineren (via wisselbaden bijvoorbeeld, maar ook door na het sporten in de sauna te gaan) zou er een pompwerking op gang worden gebracht.

http://www.eigenkracht.nl/nieuws/item/262

Mij werd altijd gezegd dat koude beter was voor de bloedsomloop... Verkeerde info zo blijkt

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven