Fitness Seller

Blessure sleutelbeen

Iguana605

Novice
Waardering
0
Ik heb onlangs een blessure opgelopen, nl. verokken ligament type 1 van de clavicula ( sleutelbeen ) aan men schouder. Het AC gewricht dus. Ben al naar de dokter geweest en moet nu een maand een brace dragen. Heb zo de indruk dat deze niet echt veel helpt met sleutelbeen terug naar beneden te duwen. Heeft iemand dit probleem al gehad ?

(Ik moet binnen een paar dagen terug naar de dokter dus zeg niet van ga naar de dokter. Zoek gewoon iemand die me meer info kan geven )

THX

Ik weet er niet veel van, wel dat ik mijn rechter sleutelbeen eens heb gebroken, en m'n linker 2x :( Dat zijn echt de ergste breuken die je kunt hebben, alles wat je doet voel je. Zelfs als je je mondhoeken beweegt trekt dat al aan de huid in je hals en voel je dat in je botjes.. damn.

Maar goed, sterkte ermee!

edit: ben sinds 8 minuten jarig :D

Heb zelf het "pianotoets-fenomeen", wat wil zeggen dat van het AC gewricht zowel het kapsel al 1 vd ligamenten is gescheurd.
Hierdoor komt het sleutelbeen omhoog en kun je deze terug duwen.

Wat ik er van weet is dat er eigenlijk weinig aan te doen valt, behalve rust.
Wat bij mij dus niet hielp omdat je sleutelbeen gewoon omhoog gaat omdat het kapsel ook kapot was.
Vroeger werd het sleutelbeen nog weleens operatief vastgezet aan je acromion, maar dit gaat ten koste van de mobiliteit van de schoudergordel.

Ik heb er eigenlijk geen last van, af en toe voel ik wat verschuiving bij bepaalde oefeningen.

• Topic Starter Topic Starter
Dus bij jouw (Lobsterboy) is de stand van je sleutelbeen nog steeds hetzelfde als na het "trauma" ? Men huisdokter heeft net hetzelfde voor, maar bij hem waren de 3 ligamenten gescheurd. Ze hebben hem toch geopereerd...
Is wel klote moest het zo blijven.

Terug
Naar boven