Fitness Seller

Blijf hangen op 76 kilo. Nieuw eetschema

Debaaszelf

Dutch Bodybuilder
Waardering
15
Lengte
1m78
Massa
75kg
Hallo. Ik blijf hangen op 76kilo bij 1,78. Train 3x in de week.

Heb het schema wat aangepast en wat toegevoegd:

05:30 0.5 liter melk met 60gr brinta
08:00 2 stukken brood (70gr) met 75 gram kipfilet + 300ml melk
10:00 2 stukken brood (70gr) met 75 gram kipfilet + 300ml melk
12:00 1 stuk brood (35gr) met 30gram kipfilet + 400ml melk
14:30 eiwit shake + 300ml melk + 30gram cashew
15:30 banaan voor het trainen
17:00 avondeten
20:00 eiwit shake + 300ml melk + blik tonijn
21:30 500gram kwark

3320Kcal kom ik uit met mijn programma. Klopt die wel ongeveer? Voor t avondeten heb ik 400 geteld.

Ik werk van 6 tot 2. En die pauzes zijn wat raar, dus dat kan niet anders.

Ik heb het ongeveer 400kcal opgeschroefd met t vorige.

Laatst bewerkt:
Zijn die stukken brood, sneedjes ?

Misschien sneedjes verdubbelen. Kom je van dit schema niet aan ? Heb je het al geprobeerd?

kzou bij je 1e maaltijd nog wat whey toevoegen.
en als je niet aankomt verhoog je gewoon weer met 400/500 kcals.

Als ik drie keer per dag whey drink krijg ik last van acne (wilt niet zeggen dat het bij jouw ook zo is)

Als ik drie keer per dag whey drink krijg ik last van acne (wilt niet zeggen dat het bij jouw ook zo is)

Volgens mij komt dat door teveel eiwitten in het algemeen. Lijkt me niet specifiek iets van whey.

OT: ik vind je schema nog steeds aan de weinige kant voor een bulk, gewoon meer eten.. dat moet niet moeilijk zijn toch? :)

• Topic Starter Topic Starter
Ja, zijn sneetjes brood. Vermijd brood liever ivm dat ik een dikke opgezette buik ervan krijg.

Dan neem ik liever wat eieren ofzo.

Ik heb: 1liter melk + 30gram cashew toegevoegd tov mijn vorige schema.

Het moet wel een beetje clean bulk blijven.

Wellicht kun je deze dingen nog proberen of afwisselen.

- 3x per dag Weigth Gainer gemixt met kwark
- Pindakaas
- fruitsap
- pannekoeken
- vaker mediteraans eten / macaroni of spagetti met kaas

Een opgezette buik van brood ??? Je moet volkoren brood eten en geen wit of je moet dat wit brood eten compenseren met veel groenten.

Ik eet gewoon bruin brood. Geen wit.

En van groenten eten zet je buik minder op? kiwi's bv?

Je hebt een opgeblazen gevoel door te weinig vezels in je darmen, als je wit brood eet heb je volgens mij te weinig vezels en groenten barsten ook van de vezels ...

Volkorenbrood per 100 gram:

* Energie (kcal) 196.71
* Eiwitten 8.33 gram
* Koolhydraten 37.90 gram
* Waarvan suikers 0.84 gram
* Vetten 1.32 gram
* Vezels 4.28
* Natrium (mg) 417.80

volkorenbrood :thumbs:

Het gevoel is niet opgeblazen. Maar mn buik zet gewoon uit, terwijl het geen vet is. Bloated lees ik welleens.

Smorgens is ie plat.

Je maag is gewoon uitgezet door het eten ?

Het gevoel is niet opgeblazen. Maar mn buik zet gewoon uit, terwijl het geen vet is. Bloated lees ik welleens.

Smorgens is ie plat.

Heb ik ook 'last' van, doe je weinig aan. In de cut is het stukken minder, maar dan eet ik ook een dikke 1000kcal minder.

is gewoon vocht (carbs houd vocht vast)

Je maag is gewoon uitgezet door het eten ?

Het is echt waar hoor. Van brood kan je zoon 2 cm buik omvang aankomen. Niet door vet maar doordat hij licht opgeblazen is.
Wordt daarom bij Crashdiëten en Anorexia shit ook aangeraden om geen brood te eten. Zodat je al was cm kwijt raakt zonder vet te verliezen.

@TS
Groente toevoegen aan je voedingsschema.! Denk dan aan Broccoli en sperziebonen (veel amino in sperziebonen)
Je kan ook Asperges toevoegen dat zijn weer paar kcal maar is uiteindelijk gewoon water. Ik doe altijd 10 stuks tijdens het eten van mijn biefstuk.

haha ja dat was toch zo'n twijfel gevalletje? ik reken hem als groente

reden waarom brood en vooral wit je een opgeblazen geeft is omdat het een zich een prop vormt in je darmen. Bovendien blijkt het vaak plakken wat je een opgezet gevoel geeft ook het vocht wat het brood opneemt draagt hieraan bij natuurlijk. Maar zo erg is dat toch niet? beetje opgezet gevoel is juist wel fijn soms. Hoort bij het proppen :D

echt tips over hoeveel je moet eten kun je eigenlijk niet vragen. Omdat het afhangt van je training/genen/metabolisme etc.
Ik zou je wel wat voedingsmiddelen kunnen toeschrijven maar die staan al over de hele site verspreid. Als je niet meer groeit moet je gewoon de hoeveelheid aanpassen. Je kunt dezelfde percentages houden of bijvoorbeeld kiezen om te verhogen in eiwit. Zelf kies het liefste voor het eerste omdat je dan progressief blijft groeien en je moet er natuurlijk rekening meehouden dat bij iedere kilo VVM die je groeit je ook meer gaat eten. meer van hetzelfde of andere dingen met ongeveer dezelfde voedingswaarde.

het simpelste is nog gewoon bij iedere maaltijd er net een klein beetje meer van te nemen. Op die manier schroef je je eetsschema heel systematisch op. maar dit gaat wel weer ten koste van variatie. Iedere week doe je overal een klein schepje bovenop tot je begint te groeien. Dan word het nog even door puzzelen tot hoe ver je kan gaan met die groei (in verband met BF) en als je die grens bereikt hebt blijf je dat doen tot je weer zwaarder bent en ga je weer een schepje overal bij doen.

als je dan alleen maar groeit (of grotendeels) in BF wat bijna niet kan maargoed stel.. dan is er dus iets mis met je training. Of moet je gewoon wat meer geduld hebben en je maaltijden weer iets verkleinen. Het belangrijkste is om gewoon geduld te hebben en je eigen grenzen op te zoeken. daarnaast misschien wat onderzoek te doen naar wat vooral voor spiergroei verantwoordelijk is. Dan zou ik toch wel zeggen een combinatie van koolhydraten en eiwit

vetten zou ik toevoegen als je snel vol zit en last hebt van wat energietekorten. De kans op aanzet is dan natuurlijk wel groter omdat vet niet omgezet hoeft te worden.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven