AndroidHealthClinic

Bodybuilders en religie, enquete

Peiling Peiling welke religie?

• Atheist

Stemmen: 59 45,0%
  • Agnost, al denk ik dat de kans groter is voor het niet bestaan van een God.

Stemmen: 9 6,9%
  • Agnost, al denk ik dat de kans wel groter is voor het bestaan van een God.

Stemmen: 4 3,1%
  • Theist, maar niet hoe een kerlijk instituut het voor schrijft

Stemmen: 4 3,1%
  • Christen

Stemmen: 20 15,3%
  • Christen meer bepàald Katholiek

Stemmen: 6 4,6%
  • Christen meer bepaald protestant, Calvinist of iets dergelijks

Stemmen: 5 3,8%
  • moslim, je weet wel HaTeRzzzz !!!

Stemmen: 7 5,3%
  • Jood

Stemmen: 5 3,8%
  • Oosterse mystiek, boedhisme, reincarnatie e.d.

Stemmen: 12 9,2%

• Totaal stemmers
    131
tja uhm moeilijk!!ik zie god(geloof)als een licht in een zezhoekige lamp met allemaal verschillende kleuren glas iedere religie kijkt door een ander glas maar uiteindelijk is het allemaal het zelfde.ik geloof ook in reincarnatie je komt terug tot je alles goed hebt gedaan en daarna volgt het hiernamaals.zoals je hoort heb ik hier zo mn eigen ideeen over en kan deze vraag ook moeilijk beantwoorden

idem

Deze was net toch nog gesloten?

• Topic Starter Topic Starter
was de vorige, omdat er geen enquete bij zat.

on topic: zelf radicaal atheist, altijd al geweest, je zou kunnen zeggen agnost, maar de waaschijnlijkheid van een godheid is even groot als het bestaan van kabouters, de huidige stand van zaken in de wetenschap in acht genomen.

Ik twijfel nog tussen christen of atheist, voorlopig christen gekozen. Meer een kwestie van hoop dan geloof eigenlijk.

ik en Klusmier zijn Christen, maar hij zal vanavond wel stemmen als hij thuiskomt van werk

Ik ben Christelijk opgevoed maar heb de kerk vaarwel gezegd omdat ik het mensenwerk vind waar vaak een luchtje aan zit. Ik ben zeer kritisch. Toch geloof ik nog wel in een God, meer omdat ik mij niet kan voorstellen dat deze wereld aan toevalligheden toegeschreven kan worden. Ik voel mij het meest verbonden met het Katholieke geloofsdenken, maar twijfel nog volop over hoe ik dit tot uiting zal laten komen in mijn leven. Klinkt serieus allemaal, maar weet het momenteel allemaal niet meer op dit gebied. Mede dankzij mijn studie.

Ik ben Christelijk opgevoed maar heb de kerk vaarwel gezegd omdat ik het mensenwerk vind waar vaak een luchtje aan zit. Ik ben zeer kritisch. Toch geloof ik nog wel in een God, meer omdat ik mij niet kan voorstellen dat deze wereld aan toevalligheden toegeschreven kan worden. Ik voel mij het meest verbonden met het Katholieke geloofsdenken, maar twijfel nog volop over hoe ik dit tot uiting zal laten komen in mijn leven. Klinkt serieus allemaal, maar weet het momenteel allemaal niet meer op dit gebied. Mede dankzij mijn studie.

Misschien omdat vanuit een atheistische visie het heelal niet aan toevalligheden is onderworpen? de causale wet is zelfs nog stricter dan een God die de mens schiep. Indien men de komende jaren nog beter bewijsmateriaal vind ivm het ontstaan van leven, zal msschn blijken dat het ontstaan van leven zelfs een logisch gevolg zal zijn van een bepaalde complexiteit in het universum.

Van alles een beetje !!!

En die optie heb je niet aangezet. :(

Atheist.

er was laatst een conferentie in California waar de meest gerenomeerde wetenschappers op vlak van celbiologie, astronomie en psychologie en wat filosofen samen kwamen met de vraag of er nog plaats was voor religie.

een samenklinkend neen klonk het na afloop :roflol:
1-0 Atheisme vs Religion

Edge: BEYOND BELIEF

Mijns inziens is deze veeleisende sport met geen enkele religie te combineren.

Misschien omdat vanuit een atheistische visie het heelal niet aan toevalligheden is onderworpen? de causale wet is zelfs nog stricter dan een God die de mens schiep. Indien men de komende jaren nog beter bewijsmateriaal vind ivm het ontstaan van leven, zal msschn blijken dat het ontstaan van leven zelfs een logisch gevolg zal zijn van een bepaalde complexiteit in het universum.

Grappige uitspraken/bevindingen die naar mijn mening paradoxaal klinken/zijn...

ik geloof het boeddhisme en KARMA:D

waar staat scientology eigenlijk?:D

--

Laatst bewerkt:
Het geloof geeft te gemakkelijke antwoorden op de echte levensvragen. Aangezien ik, en vele atheisten met mij, echte denkers zijn, nemen wij daar natuurlijk geen genoegen mee :D

Terug
Naar boven