Fitness Seller

Bodybuilders en religie, enquete

Peiling Peiling welke religie?

• Atheist

Stemmen: 59 45,0%
  • Agnost, al denk ik dat de kans groter is voor het niet bestaan van een God.

Stemmen: 9 6,9%
  • Agnost, al denk ik dat de kans wel groter is voor het bestaan van een God.

Stemmen: 4 3,1%
  • Theist, maar niet hoe een kerlijk instituut het voor schrijft

Stemmen: 4 3,1%
  • Christen

Stemmen: 20 15,3%
  • Christen meer bepàald Katholiek

Stemmen: 6 4,6%
  • Christen meer bepaald protestant, Calvinist of iets dergelijks

Stemmen: 5 3,8%
  • moslim, je weet wel HaTeRzzzz !!!

Stemmen: 7 5,3%
  • Jood

Stemmen: 5 3,8%
  • Oosterse mystiek, boedhisme, reincarnatie e.d.

Stemmen: 12 9,2%

• Totaal stemmers
    131
ik aanbid de p*ssy

Optie 2

Agnost, al denk ik dat de kans groter is voor het niet bestaan van een God.

Niet practiserend Rooms-katoliek... heb ook een sympatie voor het boedisme.. geloof wel maar vind religieuse instanties vaak zo hypocriet als ik weet niet wat dus kerken en priesters zijn niet aan mij besteed (tenminste.. bezoek graag kerken maar dat is meer voor het gebouw opzich die ik doorgaans heel mooi vind)

Zwaar squatten is niet te combineren met 's morgens vroeg naar de kerk gaan, vandaar ben ik niet alleen op rationele maar ook op praktische gronden atheist.

Los daarvan heb ik als psycholoog wel veel sympathie voor bepaalde boeddhistische theorieën, vooral dan de boeddistische psychologie (de werking van de geest, cultiveren van positieve emoties, hun ideeën over negatieve mentale toestanden, het trainen van een geconcentreerde en gefocuste geest)

Maar dat is perfect te combineren met atheisme. Los van alle zweverigheid die sommigen die er niets van kennen er mee willen associeren is concentratiemeditatie bv voor de mind wat het ijzer is voor het lichaam

vrij wazig topic.. wat wil je hiermee bereiken. Maar een deel zit op dbb en nederland was van vroeger meer katholiek/ protestant dan moslim natuurlijk. Dat mensen tegewoordig niks meer geloven lijkt me toch duidelijk.

Toen ik jong was geloofde ik toch wel. Zat op een katholieke school en zelfs in het kerkkoor als klein meisje. Maar naarmate ik ouder werd ben ik er toch minder in gaan geloven.

Moet wel zeggen dat ik veel heb meegekregen van de periode op school en in het kerkkoor. Vond dat altijd wel leuk en kijk met plezier terug op die tijd. Het werd alijd op een leuke manier gebracht en zo toch wel normen en waarden wat mee heb meegekregen. Denk wel dat ik er voordeel mee heb behaald in het leven. Klinkt misschien stom maar zo zie ik het wel.

Ben niet religeus, wel gelovig. Geloof wel in 'God', alleen is dat voor mij m'n eigen hart of geest en m'n innerlijke wereld. En met geloof doel ik dan op bepaalde levenshoudingen met dingen wel/niet doen. Drink zelf ook niet en eet geen varkensvlees en nog een aantal andere zaken.

Dood = voor mij geen bestaan meer hebben en dat soort zaken van religie verwijs ik richting de prullenbak.

Mild Atheist, laten we zeggen. :)

Overtuigd atheist.

Heb ook steeds meer moeite om gelovige personen volwaardig serieus te nemen.

Iemand het Atheistisch manifest al gelezen van Prof. Philipse, of The God Delusion van Dawson?

• Topic Starter Topic Starter
Overtuigd atheist.

Heb ook steeds meer moeite om gelovige personen volwaardig serieus te nemen.

Iemand het Atheistisch manifest al gelezen van Prof. Philipse, of The God Delusion van Dawson?

the god delusion van Dawkins heb ik gelezen, verfrissend boek, maar als atheist zelf heb jer niet veel meer aan, mede ook door de vergelijkingen met Amerika, waar je als nuchtere Europeaan niet veel mee kunt.

Laatst bewerkt:
Ik ben waarschijnlijk ook niet zo slim als jullie, maar van alles wat ik in verband met deze materie gelezen heb, is volgende boek voor mij het aannemelijkst van al, ik raad het elke bodybuilder hier dan ook ten zeerste aan:

GodenUitDeKosmos

the god delusion van Dawkins heb ik gelezen, verfrissend boek, maar als atheist zelf heb jer niet veel meer aan, mede ook door de vergelijkingen met Amerika, waar je als nuchtere Europeaan niet veel mee kunt.

Dawkins ofcourse, hij is nochtans Brits...!

Laatst bewerkt:
Geloof zit in jezelf, evenals Goddelijkheid.
Veel mensen staren zich blind op de leer van een ander, dat lees je wel weer.
Deze levensstrategieen zijn niks anders dan gebaande wegen om mensen tot dat inzicht te laten komen imo. Aangezien het gros van de mensheid dom is en authoriteit volgt is/wordt hier flink misbruik van gemaakt.

Ik vind het interessant om te lezen en te leren over verschillende religies. Echter, dat komt puur voort uit de nieuwsgierigheid te weten wat mensen geloven en waarom.

De 'wat' vraag kan beantwoord worden door de meesten, de 'waarom' vraag blijft altijd in het vage. Ik ben nog nooit overtuigd geweest van een antwoord op een 'waarom' vraag, en ben voor mezelf ook niet op zoek.

Daarom optie 1.

Whaaaaat!?

Onverdraagzame fundamentalisten, for ****s sake, open your eyes...

Doet me denken aan wat m'n broer vertelde toen hij voor het avondeten aan tafel zat bij een Amerikaans gezin, en toen gevraagd werd naar zijn geloof antwoorde dat hij atheist was... Nou het gesprek was van dat moment een stuk minder aangenaam :D

Uhm.. Agnost zonder verdere vermoedens...

Als een beperkt wezen als de mens een godsbeeld kan creeren zonder enige toetsing geeft dat al aan dat het hele godsbeeld is gebaseerd op niets. Maar goed met de hedendaagse kennis van de evolutie en de meervoudige massa extincties is al duidelijk dat we als mens maar een product zijn van het toeval. Niet volledig overigens, de natuur zelf heeft een grote hang naar een situatie waarin de niet nul som een grote rol speelt. Een situatie dus waarin een steeds grotere complexiteit ontstaat, in dat spel van niet nul sommen is het ontstaan van een soort met een hoge mate van intelligentie een vrij logisch gevolg.

fundamenteel, extremistisch atheist

Terug
Naar boven