Marky
Monstrous Giant
- Waardering
- 333
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heb ook steeds meer moeite om gelovige personen volwaardig serieus te nemen.

Overtuigd atheist.
Heb ook steeds meer moeite om gelovige personen volwaardig serieus te nemen.
Iemand het Atheistisch manifest al gelezen van Prof. Philipse, of The God Delusion van Dawson?
Ghehe, inderdaad wel verontrustend dat de 3 grote mannen allemaal van (streng) protestante huize komen. Alhoewel het benoemen van een overtuigd atheist, de heer Plastkerk, tot minister wel goodwill kweekt. Alhoewel niet van de goede partij maar wat wil je met dit kabinet![]()

Waar ik me vaak ook vaak aan erger is het statement: "God zit van binnen" of nog een stuk debieler: "iedereen is een beetje God".
maar gewoon een denkwijze die er vanuit gaat dat het godsidee absurd is en helemaal niet nodig is om de wereld rondom ons te verklaren.
Voor mij bestaat God in m'n gedachteleven, fantasie of in een emotie die zich beperkt tot m'n eigen bewustzijn en volkomen los staat van alles buiten m'n vel. Een denkwijze, dat zit dus niet 'van binnen' volgens jou?Voor mij bestaat God in m'n gedachteleven, fantasie of in een emotie die zich beperkt tot m'n eigen bewustzijn en volkomen los staat van alles buiten m'n vel.
En, hoewel ik dit niet zou moeten zeggen, geldt dat verder ook voor andere religies. Alleen worden ze geprojecteerd op de buitenwereld, met alle gevolgen van dien, in feite is dat eerder een zwakte dan een geestelijke krachtige stabiliteit. Ik hoef niemand m'n gedachtegoed op te leggen of ertoe te bekeren. Dat is het grootste verziekende aspect in deze wereld.
Contact met God is voor mij een opperste staat waarin ik op sommige momenten verkeer, alleen ben ik me ervan bewust dan m'n omgeving altijd hetzelfde blijft en het m'n eigen emoties zijn. Er zijn geen tempels, heiligdommen of gebieden die energie uitstralen, dat is enkel de link die een menselijke geest maakt bij het visueel waarnemen daarvan wat iets in hen opwekt. En dat gevoel neemt voor velen een vlucht naar buiten toe.
Daarom ben ik mild atheist, hang geen religie aan en beperkt de beleving ervan tot mezelf èn zat het nooit als verklaring koppelen voor wat er in de wereld gebeurd of zal moeten gebeuren. Daarvoor is er de politiek en wetenschap er.
Ik mis de religie: Satanisme (maar dan het modern Satanisme zoals Anton LaVey het openbaar gemaakt heeft).

Strikt genomen is het überhaupt onzinnig om over 'god' te spreken.
kan je hier uberhaupt dan nog wel over God praten? Als ik je zowat kan volgen bedoel je msschn de momenten waarop je je volledig bewust bent van je eigen vrijheid en dus echt existeert.
In ieder geval kan je hier nog moeilijk te term religie of god opplakken.
Onder God denk ik ook eerder aan volgende beschrijvingen.
God als beginnende oorzaak.
God als zingever
God als hoogste vorm van volmaaktheid.
vinden jullie niet doordat vele ouders& hun kinderen god niet hebben in hun leven, dat er daarom zoveel zinloos geweld is?

vinden jullie niet doordat vele ouders& hun kinderen god niet hebben in hun leven, dat er daarom zoveel zinloos geweld is?