Fitness Seller

Bodybuilding en psychologie

nilsjei1234

Competitive Bodybuilder
Waardering
0
Iemand verstand hier van..

Ik merk namelijk zelf dat mijn mate van concentratie vaak niet optimaal, en ik vaak twijfel voor een setje of ik het gewicht wel aankon (waardoor ik het dus verneuk)

Ik heb het er laatst met tim over gehad en hij zei dat er wel trainingsmethoden voor waren om je hersenen te laten denken dat je alles kunt...

En eens de geest het doet volgt het lichaam vanzelf

Of er speciale trainingsmethoden zijn durf ik niet te zeggen. Wat ik wel ken, ook uit eigen ervaring, is het zgn selffulfilling prophecy fenomeen.
Geloven in falen eindigt steevast in een mislukking.

• Topic Starter Topic Starter
ja zoiets bedoel ik, maar leg eens uit dan over die methode van selffullfilling

ik heb hier ook wel last van, vooral met bankdrukken. Als ik een stuk zwaarder van vorige training pak zegt er toch een stemmetje in mijn hoofd dat ik het niet zelf kan drukken. Ook als ik probeer net te doen alsof er een grote prijs op staat als ik het zelf druk blijf ik er toch aan denken.

Er bestaat een forum waar het vooral over het verband tussen psychologie en bodybuilding gaat, maar ik kan niet meer op de naam komen.

tja daar is niets tegen te doen behalve dat een spotter er stiekem wat op hangt maja dat geld niet dan weet je het evengoed, ergo; als je weet wat er op de stang hangt en je denkt dat je dat niet kan drukken, waarom wil je het dan ???

als je nou 6 reps met 100 drukt dan druk je met 110 heus wel 3 reps je zult echt niet stikken onder die stang :rolleyes: gewoon denken **** you dan maar zo ver als ik et haal, en dan MOET je wel als je dr eenmaal onder ligt. maak jezelf kwaad, je bent een miet, een nerd, een sukkel een h***als je het niet drukt ! :p

NLP ?

Zelfvertrouwen, geloven in eigen kunnen, psychisch voorbereiden, visualisatie van succes, etc.

en keihard roepen ... "LIGHTWEIGHT BABY" :D

nilsjei1234 zei:
ja zoiets bedoel ik, maar leg eens uit dan over die methode van selffullfilling
Je begrijpt me verkeerd, het is geen methode.
Geloven dat je iets niet kunt maakt dat je het ook niet kunt, dit noemen ze een selffullfilling prophecy. Vrijvertaald een voorspelling die zichzelf laat uitkomen.
Wat ik wel denk is dat het ook andersom kan werken; geloven dat je iets kunt maakt dat je het kunt. (Binnen de grenzen van de redelijkheid, Brood dacht dat ie kon vliegen....)
Maar nogmaals, trainingsmethoden gebaseerd op dit principe ken ik niet.

wazzup zei:
NLP ?

Zelfvertrouwen, geloven in eigen kunnen, psychisch voorbereiden, visualisatie van succes, etc.

en keihard roepen ... "LIGHTWEIGHT BABY" :D
Idd, Neurolinguistisch programmeren maakt hier gebruik van; mind over matter.
Beste voorbeeld is Mr Tjakka met de steenkoolloop.

• Topic Starter Topic Starter
Bo zei:
ik heb hier ook wel last van, vooral met bankdrukken. Als ik een stuk zwaarder van vorige training pak zegt er toch een stemmetje in mijn hoofd dat ik het niet zelf kan drukken. Ook als ik probeer net te doen alsof er een grote prijs op staat als ik het zelf druk blijf ik er toch aan denken.

Ja ik heb het dus ook vooral daarmee, dan is er toch iets net voor het setje
van het lukt niet

Maar je moet gewoon zo leren denken dat je blijft denken dat het lukt

Dani zei:
Idd, Neurolinguistisch programmeren maakt hier gebruik van; mind over matter.
Beste voorbeeld is Mr Tjakka met de steenkoolloop.

naar mijn weten is dat een therapie vorm die (zeker de eerste keer) niet door de 'patient' in zn eentje kan worden toegepast :)

Ik kijk altijd de stang eerst een minuutje vuil aan, vervolgens loop ik er omheen waardoor ik mijn blik geen seconde van de stang afhoudt en in mezelf denk "Jou krijg ik wel omhoog stangetje". Vervolgens laad ik me op en duw ik 'm weg.

;) :+

Mouzer zei:
Ik kijk altijd de stang eerst een minuutje vuil aan, vervolgens loop ik er omheen waardoor ik mijn blik geen seconde van de stang afhoudt en in mezelf denk "Jou krijg ik wel omhoog stangetje". Vervolgens laad ik me op en duw ik 'm weg.

;) :+

Mijn methode eveneens, deze gebruik ik met name bij deadliften en barbell curlen :D

Ach, het is best simpel...

Impossible is just a big word thrown around by small men who finfd it easier to live in the world they have been given than to explore the power they have to change it.

Impossible is not a fact.. It's an opinion..
Impossible is not a declaration, it's a dare..
Impossible is potential.. Impossible is temporary..

Impossible is nothing..

Als ik onder die pussybench lig, ram ik de stang de lucht in. Uit overtuiging dat ik alles kan. Niets dat me weerhoudt...

Natural 4 life baby :thumbs:

It´s all in the mind my friend.... volgens mij noemen ze dat het plasebo effect ofzo... Weet wel dat als je zo insteld dat het gaat lukken (of niet natuurlijk) de kans idd aanwezig is dat het lukt (of niet)...

Weet nog toen ik voor het eerst 100 kilo drukte... was bezig met 80 kilo (al een paar weken)... toen kwam er een gozer spotten bij me... Ik had mijn setje gemaakt en wou opstaan om er wat bij te gooien.. die gast zei; "blijf maar liggen, ik doe het wel voor je"... en ja hoor ik tilde die 100 kilo zonder het in de gaten te hebben (was wel zwaar natuurlijk, maar je doet het toch in de waan dat je 80 tilt)... Toen ik klaar was zei ie tegen me: "hoe ging het?"... en toen zei die wat ie gedaan had.... Als hij het me van te voren had verteld, dan weet ik zeker dat het me niet gelukt was.....

Ga nit zover om alles daarop te gooien.. want ik kan wel denken dat ik 200 kilo druk... maar dat kan ik denken wat ik wil.. zal nu toch niet gebeuren... (dacht ik trouwens ook bij 100 ??? .. maar goed..je begrijpt war ik bedoel)

Socrates zei:
It´s all in the mind my friend.... volgens mij noemen ze dat het plasebo effect ofzo... Weet wel dat als je zo insteld dat het gaat lukken (of niet natuurlijk) de kans idd aanwezig is dat het lukt (of niet)...

Weet nog toen ik voor het eerst 100 kilo drukte... was bezig met 80 kilo (al een paar weken)... toen kwam er een gozer spotten bij me... Ik had mijn setje gemaakt en wou opstaan om er wat bij te gooien.. die gast zei; "blijf maar liggen, ik doe het wel voor je"... en ja hoor ik tilde die 100 kilo zonder het in de gaten te hebben (was wel zwaar natuurlijk, maar je doet het toch in de waan dat je 80 tilt)... Toen ik klaar was zei ie tegen me: "hoe ging het?"... en toen zei die wat ie gedaan had.... Als hij het me van te voren had verteld, dan weet ik zeker dat het me niet gelukt was.....

Ga nit zover om alles daarop te gooien.. want ik kan wel denken dat ik 200 kilo druk... maar dat kan ik denken wat ik wil.. zal nu toch niet gebeuren... (dacht ik trouwens ook bij 100 ??? .. maar goed..je begrijpt war ik bedoel)

Ja idd, dit hoor je vaker

Terug
Naar boven