AndroidHealthClinic

bodybuilding samen met voetbal?

bbejtap

Competitive Bodybuilder
Waardering
36
hey allemaal

ik ben nieuw op hem forum en ik hem een vraagje..
ik voetbal namelijk 3 keer in de week (maandag en woensdag trainen, en zaterdag een wedstrijd) en nu wil ik graag ook krachttraining met mijn benen gaan doen.
nu ben ik bang dat als ik dit ga doen in combinatie met voetbal en weinig zin heeft omdat mijn benen dan te weinig tijd zullen hebben om te herstellen.
nu is mijn vraag; klopt het dat mijn benen te weinig tijd hebben om te herstellen, en wat zijn jullie ervaring met voetbal icm bodybuilding?

alvast bedankt!

Benen trainen en voetballen combineren gaat vrij gemakkelijk. Ik voetbal ook 3 keer per week, en doe 3 maal per week krachttraining.ik train benen meestal op maandag en zo lang ik dinsdag goed opwarm voor de training, ondervind ik geen problemen.

• Topic Starter Topic Starter
okej bedankt voor je reactie:)
maar krijg je ook meer massa of alleen meer kracht?

Ik kan je verzekeren Dit kan niet,als je benen goed traint kan je niet voetballen!!ik heb vroeger ook gevoetbald en benen getraind...todat ik echt leerde wat benen trainen is....NO way dat het kan

Ik zou eerder voorstellen om na je voetbaltraining te gaan krachttrainen. Dan kan je behoorlijk zwaar krachttrainen, en heb je minstens een dag rust voor je opnieuw op het veld moet staan. En wat betreft die massa.. doorlees het forum eens. Je moet geen schrik hebben dat je opeens Ronnie coleman- benen zal hebben....They don't come easy. Voor zover ik er als leek wat vanaf weet: Zwaar gewicht, zodat je max 4-8 herhalingen kan maken, in combinatie met een overvloed aan eiwitten, zal meer massa opbouwen dan als je 50 herhalingen doet met een licht gewicht, en een onderhoudende hoeveelheid eiwitten.
Maar zoals ik zei: Lees het forum eens door, daar vind je een antwoord op je vraag wat je voor welk doel moet doen (massa en maximaalkracht <--> spieruithouding).
succes!

Wat een crappy reply's. Tuurlijk kan je het combineren. Er zijn toch zoveel mensen die krachttraining als ondersteuning van een andere sport doen. Gewoon kwestie van het goed te plannen.

lukt neit, ik ben gestopt met voetbal.

@willem 9 iemand die zijn benen traint als extra of uit oogpunt van BB is echt anders,blijf bij me standpunt...

wat denk je dat echte voetballers doen, gewoon trainen en fitnessen dus wat zou jij dat dan niet kunnen ?

het kan maar niet te zwaar. luister naar je lichaam tot hoever je kan gaan. als je je benen helemaal kapot traint en je de dag erna weer moet voetballen, lijkt het mij moeilijk gaan. dus gewoon rustig opbouwen dan kan het ook.

zoals tony91 al zegt, profvoetballers doen het ook:P

• Topic Starter Topic Starter
wat denk je dat echte voetballers doen, gewoon trainen en fitnessen dus wat zou jij dat dan niet kunnen ?

het kan maar niet te zwaar. luister naar je lichaam tot hoever je kan gaan. als je je benen helemaal kapot traint en je de dag erna weer moet voetballen, lijkt het mij moeilijk gaan. dus gewoon rustig opbouwen dan kan het ook.

zoals tony91 al zegt, profvoetballers doen het ook:P

ja das waar jullie hebben gelijk:) ik ga het wel proberen te combineren, bedankt!

massa opbouwen lukt heel moeilijk dan! succes, ik zeg het je en ik spreek uit ervaring.. voor mij werkte het niet miss voor jou wel!

laat hem gaan, let op je knieen dat je daar geen last van krijgt ;)
succes!!

Ik wielren en heb een tijdje geprobeerd spiermassa te kweken (quads).
Lukte dus niet. Als je wilt groeien moet je zwaar trainen en je benen flink belasten. Voordat je benen zijn herstelt en gegroeid (!) zijn we dan een dag of 6-7 verder.
In de tussentijd kon ik niet fietsen (beenspieren lieten dit niet toe) of hooguit korte herstelritjes doen.
Ik moest dus kiezen: óf massa en niet fietsen, óf fietsen en krachtraining gericht op uithoudingsvermogen, dus veel reps, lichte gewichten, en niet te intensief (maar geen massa). Heb voor het laatste gekozen.
Maar goed, bij sommige lucky ****ers lukt alles, dus probeer het gewoon.
By the way: "prof sporters doen het ook" werd er hier gezegd. Ten eerste hebben ze een bepaald aangeboren talent bijv. talent om spiermassa op te bouwen, talent voor een snel herstel, etc, dáárom zijn ze ook topsporters. Ten tweede: die jongens gebruiken wel eens bepaalde herstel- en spiergroeibevorderende middeltjes hè...let's not kidd eachother.

lukt neit, ik ben gestopt met voetbal.

Ik zit ook te denken om te stoppen met voetbal. Elke keer als ik moet voetballen heb ik de benen zo vast en stijf door het trainen :s Terwijl ik de benen 4 á 5 dagen daarvoor getraind heb. Tegenwoordig voetbal ik meestal ma 1 helft en train ik voor voetbal al niet meer.

Ik kan je verzekeren Dit kan niet,als je benen goed traint kan je niet voetballen!!ik heb vroeger ook gevoetbald en benen getraind...todat ik echt leerde wat benen trainen is....NO way dat het kan

Wat een onzin man. Dan train je je benen toch minder intens? Zo goed als alle topsporters squaten (of wat dan ook) terwijl ze verder elke dag specifiek voor hun sport trainen.

Wat een onzin man. Dan train je je benen toch minder intens? Zo goed als alle topsporters squaten (of wat dan ook) terwijl ze verder elke dag specifiek voor hun sport trainen.

Ze heten niet voor niets topsporters. Ze hebben daar ook hun hele leven al voor getraind om op dat niveau te komen. Bovendien is hun rust en voeding ook optimaal hetgeen bij veel mensen er nog wel eens in schiet. Ik zou als je voetbalt, je benen vooral op kracht trainen en niet op massa, dus zorg dat je benen fit blijven aanvoelen ipv een heftige pomp/verzuring etc.

Ik denk dat menig voetballer dikkere benen heeft als de gemiddelde amateur bodybuilder.
Neem Seedorf, Overmars, davids. Die jongens kweken die gespierde benen ook in de sportschool hoor.
Voetbal gaat prima met bodybuilding op een amateur niveau.
Zodra je bodybuilding op een wedstrijdniveau doet is het misschien af te raden om er intensief bij te voetballen maar op het niveau van de meeste mensen hier, kom op zeg.......

Natuurlijk gaat dat samen... het is misschien niet optimaal maar zeker niet onmogelijk.

Ik denk dat menig voetballer dikkere benen heeft als de gemiddelde amateur bodybuilder.
Neem Seedorf, Overmars, davids. Die jongens kweken die gespierde benen ook in de sportschool hoor.
Voetbal gaat prima met bodybuilding op een amateur niveau.
Zodra je bodybuilding op een wedstrijdniveau doet is het misschien af te raden om er intensief bij te voetballen maar op het niveau van de meeste mensen hier, kom op zeg.......

dat dus..

Terug
Naar boven