heel verwerpelijk.. dat ELKE topsporter "talent" heeft om spiermassa op te bouwen. Natuurlijk kan het zo zijn dat hij/zij over de betere genen beschikt, maar dat heeft NIETS met talent te maken. Het zijn topsporters omdat ze over de juiste arbeids, mentaliteit etc. beschikken. Veelal zijn topsporters harde werkers die een sport beoefenen waar ze goed in zijn.. maar goed ik dwaal af.
Dit was maar een voorbeeld. Ik bedoelde niet dat elke topsporter aanleg heeft om spiermassa op te bouwen.
Met talent bedoel ik "fysiek" talent, m.a.w. aangeboren lichamelijke eigenschappen die gunstig zijn voor topsport. Ik heb het dus niet over het mentale talent !
De één heeft de aangeboren fysiek om een goede marathonloper te worden, de ander heeft het fysieke talent om elke dag zonder problemen zware gewichten te tillen.
Kijk maar eens naar een groep gorillas (om maar eens een voorbeeld te noemen). Een alfa-mannetje wordt geboren als alfamannetje, het zit in de genen. Hij wordt niet zo gespierd omdat ie zo vaak deadlifts doet...
Wat ik bedoelde is dat niet iedereen hetzelfde is. Niet iedereen kan je zwaar belasten. Niet iedereen reageert hetzelfde op training. Sommigen kunnen het aan om zware krachtraining te combineren met bijv. voetbal. Anderen branden op. Sommigen groeien alleen met bodybuilding, anderen groeien zelfs met sportspecifieke krachttraining. Het is dus wel belangrijk om die 2 soorten krachtrainingen uit elkaar te houden.