MuscleMeat

Bodybuilding, sport of levensbedreigende showcase ?

tja jullie zullen er nooit uigeraken uit deze discussie:)

Idd doping heeft de "sport" in het algemeen ziek gemaakt. Het is een besmettelijke ziekte die nooit zal verdwijnen.
Velen gaan er van uit dat op grote kampioenschappen niet zonder doping kan worden gehandeld, begin me meer en meer af te vragen waarom ik natural blijf...
250kg bench press zou toch veel mooier staan dan 200 he ... maar ja op den deuur zou er geen enkele persoon meer op aarde rondlopen die nog niet gebruikt heeft als we allemaal zo redeneren en waar zijn we dan mee bezig???
Dan komt het eropaan wie de beste middeltjes weet te vinden.
Zo wordt sport eigenlijk chemie.....

En wie vertelt die computer wat perfect is dan? Dat kan ie niet zelf beslissen maar dat zal door mensen geproggrammeerd moeten worden, wie beslist dus de waarden die ' perfect' zijn?

en over die doping en AS etc, die moeten ze gewoon toestaan. Wat is daar nu vals aan? Sommige mensen hebben betere trainers dan andere, sommige f1 autos zijn beter dan andere, de ene heeft makkelijker toegang tot hoogwaardig voedsel en goede trainingsfaciliteiten, is dat dan ook allemaal vals spelen? Ik vind dat doping gewoon zou mogen, atleten zetten hun eigen gezondheid op het spel en dat weten ze, dat is dan de keuze die ze maken.

Laatst bewerkt:
Koolhoven zei:
Ik vind het grote onzin dat Bodybuilding geen olympische sport is !! en waarom niet ? Omdat er gebruikt wordt gemaakt van AS. Denken jullie nou echt dat atletiek deelnemers geen AS gebruiken !!?? Hou toch op joh, zonder as zouden de prestaties op de olympische spelen zo triest zijn dat ze waarschijnlijk al lang afgeschaft zouden zijn.

Hetzelfde verhaal verhaal voor het voetbal op hoog niveau. Denk je nu echt dat die jongens er niet alles voor doen om aan de top te blijven ??

Het enige lastige zou inderdaad de jurering zijn maar hier kunnen richtlijnen voor vastgesteld worden.

Contract bij Weider is win garantie? :p

frietbakker zei:
Ik vind dat bodybuilding een sport is, maar je kan de prestaties van de beoefenaars niet meten zoals bij hardlopen ofzo. Daar gaat het om harde feiten, wie het snelst is op een bepaalde afstand. De beoordelingen bij bodybuilding zijn puur subjectief, het gaat erom wat de jury mooi vindt. Niet om wat mensen presteren. Daarom is bodybuilding dus wel een sport, maar geen competitie sport en dus hoort het niet op de spelen thuis en horen zelfs wedstrijden niet, je kan alleen maar jezelf vergelijken met je zelf niet met iemand anders in deze sport.
Is ongelooflijk moeilijk te zeggen. Zijn alle sporten, die toegelaten zijn tot de OS puur meetbaar te beoordelen. Zo ja, dan is het heel duidelijk maar natuurlijk zou het zot zijn om bepaalde sporten dan toe te laten, alleen omdat het meetbaar is (kan even geen voorbeeld vinden)
Denk nu bijv even aan sporten die op het mooie beoordeeld worden, dus waar voor een groot deel ook subjectiviteit aan ten grondslag ligt (turnen, schoonspringen en schoonzwemmen of hoe het ook al weer heten mag). Daar hoor je heel vaak wanhopig ranzige verhalen over subjectieve beoordelingen en kampen etc.

Zodra zoiets de overhand heeft en bovendien, waar dopinggebruik het resultaat veel sterker nog beïnvloed dan bij andere subjectief te beoordelen sporten (turnen etc.) dan is het einde zoek. Hoe moet je dat beoordelen?

Men had me ingefluiserd dat mr. Coleman, indien hij een ander contract zou nemen, onmiddellijk zijn Mr. Olympia op de buik had kunnen schrijven.

Daarmee is helemaal niet gezegd dat BB niet lovenswaardig etc. etc. kan zijn. Ben het dus beetje met wazzup eens die zegt dat het kunst is.
Mooie kunst.. en soms, te vergaand: te veel excessen (te levensbedreigende middelen en domweg te lelijk veel spiermassa in mijn ogen).

Espi

over veel spiermassa gesproken. Ik weet een kameroener rond lopen in belgie die 180kg weegt met zo'n 12% vet.
Hij is 2m03 en duwt raw 3x305kg. Dus waar ligt de grens met doping???
o ja, hij gaat volgend jaar terug naar zijn geboorteland om mee te doen aan de africa games. Moest hij meedoen aan een powerliftingwedstrijd zou hij wereldkampioen zijn zonder pakskes ...

Holy ****, laat hem eens pics nemen munk :)

Esperantisto zei:
...
Denk nu bijv even aan sporten die op het mooie beoordeeld worden, dus waar voor een groot deel ook subjectiviteit aan ten grondslag ligt (turnen, schoonspringen en schoonzwemmen of hoe het ook al weer heten mag). Daar hoor je heel vaak wanhopig ranzige verhalen over subjectieve beoordelingen en kampen etc.
...

Bij turnen, schoonzwemmen en kunstschaatsen etc, daar valt te beoordelen hoe moeilijk sommige maneuvres zijn, als je valt ben je af, zo gezegd. Daar wordt (of misschien zou) vooral naar het techinische aspect
gekeken moeten worden. Op wat mensen kunnen, en hoe dat eruit ziet. Bij bodybuilding kan dat niet, er wordt puur en alleen gekeken naar de fysiek.

Ik vind bijvoorbeeld weight lifting wel meer een olympische sport
om de reden dat je gaat presteren voor de jury's ogen.
Bij bodybuilding heb je de prestatie al gedaan en laat je zien
wat je gepresteerd hebt.

Ze noemen schaken ook een sport dus dat kan bodybuilding
al helemaal niet ontzegt worden natuurlijk.

Ik vind het een combo beauty/sport contest.

bodybuilding voldoet aan de definitie sport: alle deelnemers zijn gelijkwaardig en nemen deel aan een strijd, tevens moet er hard voor getraind worden. Doping? tjah als je ervoor kiest om deel te nemen aan reguliere wedstrijden kies je ook voor doping! wil je naturel dan moet je meedoen aan naturel wedstrijden, waar ik doping gebruik dus totaal afkeur omdat er dan geen sprake meer is van eerlijke strijd

Ik vind het trainingsaspect van bodybuildig een sport, de rest meer een lifestyle en de wedstrijden meer shows, hoe meer aandacht in de sportwereld voor bodybuilding hoe beter maar dat het een olympische sport wordt zie ik niet gebeuren

Terug
Naar boven