AndroidHealthClinic

Bodybuilding vs. Fitness

In mijn ogen zeggen de namen het al eigenlijk.
FITness= om fit te blijven en vitaal door middel van oefeningen
Body - building= je bouwt je lichaam op aan de hand van kt en een degelijk eetschema.

gewoon zeggen dat je ijzer gaat vreten!

Gast...

Zelden zag ik meer onzin in 1 enkele post op DBB. :spaz:

Helemaal mee eens.

Ja

Fitness is fitness,
Bodybuilding is fitness + anabolen .

Nee, ook 'fitness-ers' gebruiken.

zeg zelf altijd gewichtheffen en hou verder een beetje de boot af

Dan maak je snel de verwarring met olympisch liften

Lekker commentaar, man!
Als je zelf nog wat weet... :rolleyes:

Ga jij maar eens zoeken op fitness en bb en check wat je vindt.

DBB heeft fitness en BB gedeelte, om maar eens een verschil tussen [Link niet meer beschikbaar] en bb te geven.

Je moet gewoon iets beknopter zijn en niet doen alsof je de wijsheid in pacht hebt ;)

En ja, kijk jij maar eens op het 'fitness' gedeelte, daar heerst bro science nog meer en behaalt niemand zijn doel.

Ja. En mensen die geen idee hebben wat ze doen.

Mensen die 'aan fitness doen' die trainen 1 a 2 keer in de week, doen hun rondje machines en bosu bal trucjes, eten te weinig en zijn weak.

Oh en overigens, 'fitness modellen' doen gewoon aan bodybuilding, met het accent op aesthetics.

just my 2 cents.

Je moet gewoon iets beknopter zijn en niet doen alsof je de wijsheid in pacht hebt ;)

En ja, kijk jij maar eens op het 'fitness' gedeelte, daar heerst bro science nog meer en behaalt niemand zijn doel.

Yo! Je vraagt een filosofie student om beknopter te zijn én om niet te doen alsof ie de wijsheid in pacht heeft. Dat is ongeveer hetzelfde als aan vuur vragen om te ontdooien. :p

Maar goed, ik denk dat de definitie van fitness nogal verschilt per persoon. Ik denk dat het hetzelfde is, alleen dan met meer herhalingen!

• Topic Starter Topic Starter
Helemaal mee eens.

Ja

Nee, ook 'fitness-ers' gebruiken.

Dan maak je snel de verwarring met olympisch liften

Ja. En mensen die geen idee hebben wat ze doen.

Mensen die 'aan fitness doen' die trainen 1 a 2 keer in de week, doen hun rondje machines en bosu bal trucjes, eten te weinig en zijn weak.

Oh en overigens, 'fitness modellen' doen gewoon aan bodybuilding, met het accent op aesthetics.

just my 2 cents.

Oftewel, bodybuilding is fitness zonder focus op aesthetics, maar puur op zo groot mogelijk worden van alle kanten?

Oftewel, bodybuilding is fitness zonder focus op aesthetics, maar puur op zo groot mogelijk worden van alle kanten?

Dat ook weer niet want een BB-er kijkt echt wel naar aesthetics.

Fitness is gewoon als je fit wilt zijn en heeft niets met spiermassa te maken, meer met een laag vet% een goed conditie en wat lenigheid.

Bodybuilding is dat je ook een laag vet% en zoveel mogelijk spieren hebt maar lenigheid en conditie wordt bijna niet op getraind.

Krachtraining/strongman. Die kijken alleen naar hoeveel ze kunnen tillen, vet, lenigheid en conditie is niet interessant :D

• Topic Starter Topic Starter
Maarja, de meeste fitness modellen zijn toch een stuk buffer dan de gemiddelde "bodybuilder" op dit forum.

En ik denk dat als je het zo verwoord, dat ik aan fitness doe, niet aan bodybuilding. Ik wil zeker niet zo groot mogelijk worden. Ik wil gewoon een esthetisch lichaam. En ik denk dat dat voor zeer veel mensen op dit forum geldt. Waarschijnlijk de meerderheid.

Fitness = conditie/uithoudingsvermogen, kracht, snelheid, explosiviteit
bodybuilding = get ****ing huge, dont care about the rest

slotje

Het woord 'fitness' is voor mensen die zeggen dat ze 'niet te groot willen worden'. Helaas hebben ze niet door dat je als natural jarenlang keihard als een bodybuilder moet trainen en vreten om überhaupt zo'n 'fitnesslijf' te krijgen, zoals ze die zien op de voorkant van de men's health en hun gay lifestyle-magazine.

:)

Laatst bewerkt:
Het woord 'fitness' is voor mensen die zeggen dat ze 'niet te groot willen worden'. Helaas hebben ze niet door dat je als natural jarenlang keihard als een bodybuilder moet trainen en vreten om überhaupt zo'n 'fitnesslijf' te krijgen, zoals ze die zien op de voorkant van de men's health en hun gay lifestyle-magazine.

Haha! Mee eens!!

Het ene is in semi vrouwelijk ondergoed met kekke kleurtjes en een tanning lopen te paraderen voor een publiek waarbij je obsessief met eigen lichaam bezig bent. Het andere is je lichaam soepel, fit en sterker maken. Dat is in het kort het verschil bij het grote publiek. Bij mensen die het ene of andere doen defineren het meestal zoals in de rest van dit topic wordt aangegeven.

Ook mee eens! :cool:

Terug
Naar boven