MuscleMeat

Boete voor het niet dragen van gordel...

Waarom "installeren" tijdens het rijden? Ik zie vaker van die idioten die nog van alles aan het doen zijn (radio afstellen, spiegels, airco weet ik wat), moet je doen als je stil staat niet al rijdend..

Waarom "installeren" tijdens het rijden? Ik zie vaker van die idioten die nog van alles aan het doen zijn (radio afstellen, spiegels, airco weet ik wat), moet je doen als je stil staat niet al rijdend..

Valt mij ook vaak op.

Van de week nog bijna aangereden door een klootzakje die met zijn telefoon bezig was. Kwam met piepende banden op me af. Middelvingertje uit het raam.

hoezo erna?
Juist ervoor.
Vaak als je bezwaar gaat maken, hebben die lui al geeneens zin meer om het helemaal te gaan checken. Zelfde met snelheidsovertredingen, als je foto etc gaat opvragen word die in meer dan 50% van de gevallen al vrijgescholden.

Je kunt geen bezwaar maken op een boete die je niet hebt betaald. Je kan pas bezwaar maken als je deze hebt betaald. Ze mogen geen foto's vrijgeven en zullen dit ook zeggen.
Bij de belastingdienst zullen ze zeggen: ja laat maar, je krijgt je geld terug.
Bij de politie zijn ze hier wat lastiger in..zij hebben gelijk, pas als jij met hard bewijs komt, gaan zij er naar kijken.

vergeet het maar, ook al heb jij geen bewijs gehad een boete heb je te pakken. het is simpel voordat je wegrijd moet je gordel om zijn, met of zonder gestarte motor. dus als je op een heuvel geparkeerd staat en je maakt je handrem los en rolt weg kunnen ze je een boete geven. het enige waar je op kan hopen is dat hij zijn kladblokje verliest.

Heb ook nooit gordel om.
Dan weet je dat boete kan opleveren;)

Dont cry

Zijn gegevens genoteerd.

Dat is al genoeg.
Maar oke, bezwaar maken kan TS doen. Wel eerst de boete betalen (als je die nog binnenkrijgt dan).

De TS woont in België en ik denk dat indien hij betaalt, dit als een bekentenis van schuld wordt gezien en dan is beroep niet meer mogelijk/
Gewoon betalen want als dit voor de politierechtbank komt betaal je drie keer meer. Je was in fout, dus gewoon accepteren.

---------- Post toegevoegd 18 July 2013 om 20:56 ----------

Ja ik ga wel bezwaar maken, niet dat het veel zal uitmaken maar idd, nee heb ik ja kan ik krijgen.

En zoals ik zelf al aangaf is het geen excuus om mijn gordel niet te dragen, maar als ik weg rij van mijn werk dan heb ik mijn parkeer plaats en dan misschien 1 meter tot een drukke baan en ik was blij dat ik er eindelijk tussen kon dus ik vertrok al zonder gordel.

Ik hoor heel de tijd een geluid als ik mijn gordel niet vast maak dus het is niet dat ik hem niet ging aan doen.

Wat ik wil zeggen met deze situatie is dat politie agenten eigenlijk gewoon nummer platen kunnen noteren en zeggen dat je zonder gordel reed want ze moeten je niet tegen houden en ik vind dit persoonlijk niet kunnen.

Als ik een boete krijg, wil ik wel bewijs hebben.

En als je geflitst wordt dan hebben ze een foto van je nummer plaat die ze kunnen laten zien.

Hier heeft die knul alleen zijn kladblokje met mijn gegevens op die hij ook had kunnen vinden in de computer dus hij had mijn paspoort daar niet voor nodig, dus maw hij kan boetes schrijven zoveel hij wil.

Politie agenten zijn beëdigd maar zou er niet van verschieten dat ze ook dingen doen dat niet kunnen.

Je wil dat hij jou bewijst dat jij geen gordel droeg? Je kent de agent oneerlijke praktijken toe maar het was jij die de gordel niet droeg.

ooooo Belgie, vandaar dat kladblokje.

Wat ik wil zeggen met deze situatie is dat politie agenten eigenlijk gewoon nummer platen kunnen noteren en zeggen dat je zonder gordel reed want ze moeten je niet tegen houden en ik vind dit persoonlijk niet kunnen.

Is niet waar. Alleen bij bepaalde overtredingen is enkel een nummerplaat voldoende.

Snel zo een automatische gordel net als in VS installeren en dan bezwaar maken dat agent liegt :p

je zat fout, accepteer de gevolgen.

maar als ik weg rij van mijn werk dan heb ik mijn parkeer plaats en dan misschien 1 meter tot een drukke baan en ik was blij dat ik er eindelijk tussen kon dus ik vertrok al zonder gordel.

Je kon er EINDELIJK tussen en in die hele lange tijd dat je stond te wachten had je geen tijd om je gordel reeds aan te doen ???

OP
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De agent zijn verklaring heeft een grote bewijswaarde. Jij moet dus het tegendeel bewijzen, wat uiteraard zeer moeilijk is. Een vriend zou je kunnen contacteren, maar dat zou ik ten zeerste afraden.

Het beste is de boete te betalen, je wilt echt niet naar de politierechtbank gaan. Je kan dat doen en je hebt daar ook geen advocaat voor nodig, je mag jezelf verdedigen. Maar als je daar met zulke argumenten aankomt als 'omdat ik net weg reed van mijn werk en was me nog aan het installeren in de auto' dan maak je jezelf hopeloos belachelijk. Plus je zal dan een hogere boete krijgen.

http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/205-art35
Dit is de wet, de enige uitzonderingen staan in de wet zelf, dus indien jij niet kan aantonen dat jij in een van die situaties bevond, kan je niets doen.

Je kan uiteraard ontkennen en zeggen dat je wel een gordel droeg, maar zoals ik eerder zei, dan moet je het tegendeel bewijzen wat ontzettend moeilijk zal zijn.

Conclusie: betalen.

is ook maar een belachelijke k*tregel die nergens op slaat.

Het is wetgeving welk ingesteld is zodat de hulpdiensten geen brokjes hersenweefsel van het asfalt hoeven te schrapen nadat je over het dashboard, door de voorruit, als een pudding op straat gekwakt wordt. En daarnaast is het dan dus ook nog eens in je eigen belang, ervan uitgaande dat je leven je lief is uiteraard.

En als je het niet doet, begint er zo'n k*t alarm in je auto te spelen dat je kan afleiden, dus da's ook gevaarlijk!

Terug
Naar boven