Fitness Seller

Boete voor het niet dragen van gordel...

heb ik toch al gedaan in die post: niemand heeft het recht iemand te doden als dit niet uit zelfverdediging of om een ander te beschermen gebeurt.

is iets waar jij en 99% vd normale bevolking het wellicht mee eens bent, hoewel ik het er zelf niet mee eens ben:roflol:

Je bedoeld dan meer of het wel 'kan', moreel gezien?
Want als ik aan recht denk, denk ik aan wetten (gaat vanzelf, juridische opleiding :p )

Dit blijft de meest belachelijke, paternalistische wet ooit. Je kan onmogelijk iemand anders in gevaar brengen door geen gordel te dragen. Als jij vindt dat je liever dat comfort hebt dan de verhoogde kans op overleving bij een ongeval moet je dat toch lekker zelf weten. Ik zie niet in wat de overheid het recht zou geven om voor jou te bepalen welke risico's jij in je leven neemt.

Maar het wordt nog debieler: de overheid laat niet alleen toe, maar stimuleert handsfree bellen, terwijl onderzoek al heeft aangetoond dat het net zo goed je aandacht op het verkeer kan verminderen als bellen met een telefoon in de hand. Men creëert in dit geval dus een vals gevoel van veiligheid bij de andere weggebruikers.

Je bedoeld dan meer of het wel 'kan', moreel gezien?
Want als ik aan recht denk, denk ik aan wetten (gaat vanzelf, juridische opleiding :p )

deels moreel, deels functioneel (als in: welke verantwoordelijkheden toegekend aan de overheid nuttig, functioneel zijn voor de bevolking, een overheid dient immers om zijn bevolking te dienen, niet te controleren;)).

---------- Post toegevoegd 19 July 2013 om 13:00 ----------

Dit blijft de meest belachelijke, paternalistische wet ooit. Je kan onmogelijk iemand anders in gevaar brengen door geen gordel te dragen. Als jij vindt dat je liever dat comfort hebt dan de verhoogde kans op overleving bij een ongeval moet je dat toch lekker zelf weten. Ik zie niet in wat de overheid het recht zou geven om voor jou te bepalen welke risico's jij in je leven neemt.

Maar het wordt nog debieler: de overheid laat niet alleen toe, maar stimuleert handsfree bellen, terwijl onderzoek al heeft aangetoond dat het net zo goed je aandacht op het verkeer kan verminderen als bellen met een telefoon in de hand. Men creëert in dit geval dus een vals gevoel van veiligheid bij de andere weggebruikers.

wist wel dat jij het met me eens zou zijn grote t:heart:

dat handsfree bellen heb ik idd ook nooit gesnapt:roflol: hoe kan bellen met een telefoon in je hand dan minder afleidend zijn dan bellen met een earpiece en 2 handen ter beschikking. De afleidingsfactor heeft toch geen **** met die bezette hand te maken (ik rijd btw bijna altijd met 1 hand:roflol:)

Laatst bewerkt:
kerel, mensen met een open dak vliegen daar soms zelfs door, laat staan dat een koffer niet van de grond door de venster kan vliegen als je frontaal botst tegen 70-90km/u:roflol:

Er is wel een klein verschil tussen recht omhoog door een open dak vliegen, of 1 meter naar boven om vervolgens volle snelheid door de voorruit gekatapulteerd te worden. Dat laatste lijkt me al erg onwaarschijnlijk :)

Dit buiten beschouwing gelaten, zet ik ook vaak genoeg spullen op mijn passagierszetel en zie ik ook niet in waarom een wet over gordels nodig is, ook al draag ik die zelf wel altijd. Kunnen ze misschien ook een wet maken die verbied om ver uit het raam te gaan hangen als je niet op het gelijkvloers woont :D

Er is wel een klein verschil tussen recht omhoog door een open dak vliegen, of 1 meter naar boven om vervolgens volle snelheid door de voorruit gekatapulteerd te worden. Dat laatste lijkt me al erg onwaarschijnlijk :)

Dit buiten beschouwing gelaten, zet ik ook vaak genoeg spullen op mijn passagierszetel en zie ik ook niet in waarom een wet over gordels nodig is, ook al draag ik die zelf wel altijd. Kunnen ze misschien ook een wet maken die verbied om ver uit het raam te gaan hangen als je niet op het gelijkvloers woont :D

en dat weet je allemaal door je uitgebreide kennis over toegepaste klassieke mechanica?

brotip: er zijn meer banen dan 1 meter omhoog vliegen en dan richting voorruit voor zo'n koffertje beschikbaar om door een venster te vliegen;)

zin·loos (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
zonder betekenis of nut

Gordel red niet altijd je leven,. Als mijn pa bijv. 20 jaar terug geen gordel om had gehad kon hij niet wegduiken en had hij een paardenbeen door zijn borst heen gehad.

En zo zijn er heel veel voorbeelden. Je moet lekker zelf weten of je hem omdoet of niet is mijn mening.

en dat weet je allemaal door je uitgebreide kennis over toegepaste klassieke mechanica?

brotip: er zijn meer banen dan 1 meter omhoog vliegen en dan richting voorruit voor zo'n koffertje beschikbaar om door een venster te vliegen;)

Uhu

Draag je geen gordel, prima, maar dan wel kosten van het ziekenhuis zelf betalen als je een klappertje hebt gemaakt.

Gordel red niet altijd je leven,. Als mijn pa bijv. 20 jaar terug geen gordel om had gehad kon hij niet wegduiken en had hij een paardenbeen door zijn borst heen gehad.

En zo zijn er heel veel voorbeelden. Je moet lekker zelf weten of je hem omdoet of niet is mijn mening.

Mooi dat je pa nog leeft (neem ik aan) maar er zijn natuurlijk niet veel paardenbenen die door ruiten heen vliegen als je in een auto zit.

Net zoals ooit de helmplicht op de brommer tot minder verkeersdoden heeft geleid is gordelplicht ook een verplichting geweest die het aantal verkeersdoden drastisch heeft doen afnemen.

Mooi dat je pa nog leeft (neem ik aan) maar er zijn natuurlijk niet veel paardenbenen die door ruiten heen vliegen als je in een auto zit.

Net zoals ooit de helmplicht op de brommer tot minder verkeersdoden heeft geleid is gordelplicht ook een verplichting geweest die het aantal verkeersdoden drastisch heeft doen afnemen.

Natuurlijke selectie, moet je niet tegenhouden. ;)

Maar om hier wat serieuzer op in te gaan, het is vooral de uitvinding van de gordel die voor de grootste daling heeft gezorgd. Er zijn daarna altijd nog wel wat extra levens te redden door steeds meer individuele vrijheid weg te nemen, is dat daarom ook beter?

Ik wil persoonlijk vrijheid niet inruilen voor wat meer veiligheid, als ik meer veiligheid wil dan kies ik daar liever vrijwillig voor. De gordelplicht is volwassenen als kinderen behandelen en vrijheid wegnemen omdat je alles en iedereen wilt controleren.

Het risico van het niet dragen is alleen dat je zelf overlijdt, er is geen gevaar voor anderen. Een ander argument is dat er een oneindig aantal activiteiten zijn die je kan doen die tot een veel hoger risico op overlijden leiden, toch kan men die perfect legaal doen zonder bang te moeten zijn om boetes te krijgen of rechten te verliezen.

Natuurlijke selectie, moet je niet tegenhouden. ;)

Maar om hier wat serieuzer op in te gaan, het is vooral de uitvinding van de gordel die voor de grootste daling heeft gezorgd. Er zijn daarna altijd nog wel wat extra levens te redden door steeds meer individuele vrijheid weg te nemen, is dat daarom ook beter?

Ik wil persoonlijk vrijheid niet inruilen voor wat meer veiligheid, als ik meer veiligheid wil dan kies ik daar liever vrijwillig voor. De gordelplicht is volwassenen als kinderen behandelen en vrijheid wegnemen omdat je alles en iedereen wilt controleren.

Het risico van het niet dragen is alleen dat je zelf overlijdt, er is geen gevaar voor anderen. Een ander argument is dat er een oneindig aantal activiteiten zijn die je kan doen die tot een veel hoger risico op overlijden leiden, toch kan men die perfect legaal doen zonder bang te moeten zijn om boetes te krijgen of rechten te verliezen.

Ja want iedereen individueel laten kiezen voor zijn eigen veiligheid zal echt de beste oplossing zijn. Laten we ook alle snelheidsbeperkingen opheffen, iedereen moet zelf kunnen kiezen roekeloos te rijden.

Ja want iedereen individueel laten kiezen voor zijn eigen veiligheid zal echt de beste oplossing zijn. Laten we ook alle snelheidsbeperkingen opheffen, iedereen moet zelf kunnen kiezen roekeloos te rijden.
Duidelijk niet goed gelezen. Ik citeer mezelf dan nog maar eens voor jou:

Het risico van het niet dragen is alleen dat je zelf overlijdt, er is geen gevaar voor anderen.

Wat geeft jou het recht om te bepalen of ik een gordel draag zolang ik geen gevaar vorm voor jou?

Overigens draag ik hem meestal wel, maar ik wil niet het risico lopen om onderweg bestolen te worden door de staat omdat ik het even vergeten was of gewoon comfort even belangrijker vond.

Laat gewoon iemand een getuigeverklaring afleggen ofzo

Duidelijk niet goed gelezen. Ik citeer mezelf dan nog maar eens voor jou:

Wat geeft jou het recht om te bepalen of ik een gordel draag zolang ik geen gevaar vorm voor jou?

Overigens draag ik hem meestal wel, maar ik wil niet het risico lopen om onderweg bestolen te worden door de staat omdat ik het even vergeten was of gewoon comfort even belangrijker vond.

Who gives a crap of je een gevaar vormt. Die gordel houdt veel mensen uit het ziekenhuis en bespaart levens. Ben zelf van mening dat het zwaar bestraffen van het niet dragen van een gordel een goede stimulans is. Zijn genoeg debielen die niet kunnen rijden en zichzelf het ziekenhuis in zouden rijden zonder gordel. Bespaart hoop gezeik en spekt de staatskas. Kleine moeite om dat ding aan te doen. Vind het een beetje mierennken. Zo ernstige ingreep in je vrijheid is het niet.

Dingen waar ik me meer druk om zou maken zijn zaken als de intellectuele eigendomsbelasting wat totaal niet belast wordt in NL bijvoorbeeld. Of debiele declaraties van Burgemeesters of wethouders jaar in jaar uit.

Ik zou het toch niet prettig vinden moest ik 1 van mijn passagiers achter in mijn nek krijgen.

Kan me 1 keer een noodstop herinneren van over de 200, resultaat was dat mevrouw zonder gordel vol tegen de bijrijdersstoel aan kwakte, enkele seconde daar tegen aan geplakt bleef totdat we stil stonden en vervolgens haar neus plat tegen haar wang aan had staan.

Daarnaast zorgen gordels voor meer veiligheid en minder letsel, zolang andere mensen opdraaien voor de kosten die jij maakt als je in het ziekenhuis ligt door het niet dragen van een gordel vind ik dat de maatschappij je kan verplichten die gordel te dragen. Net als dat roken en overgewicht in mijn ogen ook gevolgen moeten hebben in ziektekosten enz.

Als mensen die zonder gordel rijden ook hun letsel zelf betalen mogen ze van mij gerust zonder gordel rijden...

---------- Post toegevoegd 19 July 2013 om 23:31 ----------

Laat gewoon iemand een getuigeverklaring afleggen ofzo

Een agent spreekt altijd de waarheid, enkel wanneer je op video hebt dat het niet zo is dan maak je een kans dat het kwijtgescholden wordt.

Terug
Naar boven