XXL Nutrition

boksen (als cardiotraining)

the-bullit

Cool Novice
Waardering
0
hey mensen

ik heb sinds kort een bokszak en wil graag boksen als cardiotraining gaan doen daarnaast doe ik natuurlijk krachttraining en ik doe mountainbiken en hardlopen(als cardiotraining) maar nu is mijn vraag heeft iemand van jullie ervaring met boksen als cardiotraining en wil diegene mij wat tips geven
over bijvoorbeeld: voetenwerk, stoottechnieken, enz.

greetz da bullit :cool:

Ik doe het boksen 1x in de week als aanvulling op mijn kt. Gewoon om de spieren niet al te stijf te laten aanvoelen. Bevalt mij erg goed. Ik raad je aan om gewoon ff wat lessen te volgen om de technieken onder de knie te krijgen. Werkt toch het makkelijkst. Kijk op boksen.pagina.nl voor een vereniging bij je in de buurt. Succes!

Ik ga - als ik ga afvallen (cutten is een te groot woord) - o.a. ook boksen als cardio gebruiken. Afwisselen tussen springtouwen en meppen. Maar wat olafaries zegt, zorg wel even dat je een fatsoenlijke techniek (standaard slagen en combi's) aanleerd van iemand!

je kunt op veel sportscholen meedoen aan de zgn Kick en Fun lessen.(lach niet)
Zeker voor een cardio doelstelling is dat prima. Vooral t woord zegt t al je mept en kickt en dat is 45 min. lang erug intensief :o doe t nou al een paar maand 1 maal p/w extra en dat bevalt me beter als ik van te voren had gedacht.

Ik heb een bokszak op zolder hangen.
Kan je prima cardio op doen, vooral als je het combineert met touwtje springen bijvoorbeeld.

3 minuten slaan/strappen gevolgd door aantal minuten touwtje springen.... en dat dan een paar keer herhalen. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt.

Maar fatsoenlijke techniek met slaan en trappen is wel aan te raden ivm eventuele blessures.

ik ging woensdag eigenlijk fitboxing op stage doen, gelukkig kon ik niet. Ik kwam wat later en zweette dat ze deden!! Gelukkig deed ik niet mee want kwas al moe :P Dus dat is misschien ook een goede aanrader

Terug
Naar boven