XXL Nutrition

BOR of Seated rows (cable)

JanMetDePEt

Cool Novice
Waardering
0
Hallo,

Normaal doe ik altijd BOR's, maar het was uitzonderlijk druk in de gym gisteren. Dat er geen plaats meer was voor BOR's. Ik heb dan maar de oefening vervangen door seated rows(cable) wat ik vroeger altijd deed. Nu buiten dat ik veel beter presteer op die oefening. Ben ik serieus stijf in mijn rug vandaag(heerlijk). Wat ik niet heb bij BOR's, zou ik BOR's nu vervangen door seated rows?

Groeten

Hallo,

Normaal doe ik altijd BOR's, maar het was uitzonderlijk druk in de gym gisteren. Dat er geen plaats meer was voor BOR's. Ik heb dan maar de oefening vervangen door seated rows(cable) wat ik vroeger altijd deed. Nu buiten dat ik veel beter presteer op die oefening. Ben ik serieus stijf in mijn rug vandaag(heerlijk). Wat ik niet heb bij BOR's, zou ik BOR's nu vervangen door seated rows?

Groeten

Ze pakken iig dezelfde spieren:

Barbell Bent-over Row
Cable Seated Row

Als ze zelf voelt dat je rug beter wordt aangepakt met seated rows dan lijkt me dat een goede indicator. Maar misschien is je vorm bij BOR's niet optimaal?
Ik doe ze zelf beide, dat kan natuurlijk ook...

Hallo,

Groeten

Ik heb zoiets ook wel vaker als ik een nieuwe oefening doe. Mischien dat je het nu zo goed voelt omdat je lichaam deze oefening niet gewend is.

gewoon nu en dan oefeningen afwisselen voor de variatie is nooit verkeerd he :cool:

om de paar maanden wisselen van oefening van kabel naar dumbbell of barbell pak je hem net iets anders aan.

Als je de BOR niet goed voelt, moet je je techniek ook eens evalueren. En de oefeningen regelmatig wisselen kan sowieso geen kwaad.

Ik vraag me ook af hoe dicht je je handen moet houden,als ik ze dichter bij elkaar breng kan ik meer gewicht aan en voel ik het ook beter(ik doe wel omgekeerde grip),maar is dit de bedoeling wel?

Ik doe ze meestal met een V-bar, dus handen kort bij elkaar, en dat vind ik ook de fijnste methode. Al moet ik wel zeggen dat ik nog niet vaak een andere grip heb gebruikt.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga nu gewoon een tijdje met de cable werken voor mijn rows.
Het is eens iets anders.

veel mensen doen BOR niet goed en te zwaar zodat ze de ROM maar half uitvoeren.
cable-row heb je misschien wat beter uitgevoerd omdat je hem nu wel voelt.

Merk ook nog een verschil tussen verticale en horizontale grip....

Terug
Naar boven