MuscleMeat

Seated cable rows uitvoeren

• Topic Starter Topic Starter
Ok. Bedankt.

Het V-handvat zoals eerder vermeld in dit topic :)

Ik trek em naar bovenkant buik.

Bij Row oefeningen, goed je schouderbladen naar elkaar brengen, zover als mogelijk. Anders trek je alleen via je schouders & armen en voel je inderdaad je rug niet.

Je lats hechten aan je bovenarmen. Schouderbladen naar elkaar trekken doet dus niet voor je lats maar is gericht op trapezium en rhomboids.

Dankjewel.

bij mij helpt dit: Als je het gewicht naar je toe hebt getrokken, heel ff kort je schouderbladen samenknijpen, en erna weer iets langzamer terug dan heen. Ook goed borst naar voren houden werkt bij mij beter, en bovenlichaam niet te veel heen en weer schudden.

Ben Pakulski heeft een paar goede vids op youtube over de uitvoering van rows (voor lats) in het algemeen.

Als je zo eerst helemaal uitstrekt, dan je schouder naar achter brengt (met gestrekte arm) en dan de row doet (trek met je elleboog, elleboog richting heup dan voel je je lats echt wel.

nadeel van die staande ( straight arm) pullovers is naarmate je zwaarder wil gaan je meer tijd spendeert aan jezelf in positie te houden dan het trainen van je lats.

Vind in dat opzicht een decline bench en dual cable pully of barbell beter , meer met gebogen arm en een pak explosiever

Ik gebruik diverse grepen, maar een stang een rechte stang en een grip breedte waarbij je handen naast je romp uitkomen geeft een grotere grip dan een smalle V handle oid.

Ik gebruik diverse grepen, maar een stang een rechte stang en een grip breedte waarbij je handen naast je romp uitkomen geeft een grotere grip dan een smalle V handle oid.
Eens met een straight bar proberen vd week! In hoeverre veranderd je target muscle dan met een andere grip? Bij de V-bar pak je hem hammer grip, een rechte stang dwingt je tot over- of underhand toch?

Kijk bij rows niet naar je handen maar naar wat er gebeurd met je bovenramen. Wat voor een standaard BOR geldt, geldt ook voor een Pully row.

Terug
Naar boven