MuscleMeat

borst spieren trainen

matthijs02

Novice
Waardering
0
Hoi,
Ik ben een jongen van 13 bijna 14 jaar en wil graag me borst spieren trainen.
Ik heb net 2 gewichtjes van 2kg gekocht.
Hoe kan ik m.b.v. deze gewichtjes me borstspieren trainen?

Alvast hartstikke bedankt,
Matthijs

p.s.
Als ik de oefening(die help om de borstspieren te vergroten/versterken) zou doen, of je snel resultaat ziet?

2 kilo :D

Als je 0.1 dag traint zal je die gewichten al 'ontgroeit' zijn.
Waarom ga je niet eens naar een sportschool om een idee te krijgen (vraag assistentie) en dan weet je wat je moet kopen.

[Link niet meer beschikbaar]

Dag matthijs. Ja je kunt uiteraard met 2kg je borstspieren trainen. Je kunt flyes maken, dumbbell presses, pullovers, die staan allemaal op www.bodybuilding.com. Maar ik raad toch echt aan zwaardere gewichten aan te schaffen/overwegen naar een sportschool te gaan om dat je na 1 of 2 weken trainen niet echt meer zal reageren op 2kg.

Ja in het begin zul je als het goed is zeker resultaat zien. Maar dan moet je wel je best doen en goed eten!
groetjes

dit is zker een kloontje.. maar mocht het serieus zijn. koop verstelbare dumbbells tot 15kg ofzo. dan kan je van internet nog wel wat oefeningen halen voor biceps,triceps,schouders,borst,rug alleen benen en kuiten gaan denk niet zo met dumbel:D

opdrukken werkt altijd

punani zei:
dit is zker een kloontje.. maar mocht het serieus zijn. koop verstelbare dumbbells tot 15kg ofzo. dan kan je van internet nog wel wat oefeningen halen voor biceps,triceps,schouders,borst,rug alleen benen en kuiten gaan denk niet zo met dumbel:D
Zeker wel

Je moet gaan powerliften!

ga eerst maar es een jaartje opdrukken en buiksperoefeningen doen

SideShow zei:
2 kilo :D

Als je 0.1 dag traint zal je die gewichten al 'ontgroeit' zijn.
Waarom ga je niet eens naar een sportschool om een idee te krijgen (vraag assistentie) en dan weet je wat je moet kopen.

wat is daar verkeerd aan? hij is nog geen eens 14, als hij te zwaar gaat kan hij later geen eens meer groeien :S

Denk dat dit een troll is ?

ja 2 kilo kan je al opheffen als je 3jaar bent :s

Ik zou de 2 kg-gewichten maar lekker laten liggen in de kast. Het enige wat nuttig is om thuis te hebben zijn idd variable dumbels

Begin maar eens zoals al eerder gezegd met een paar simpele oefeningen:
- opdrukken.
- doorzakken tegen de muur en als dat goed gaat daarna los.
- optrekken als er ergens een stang te vinden is in de buurt.
- sit-ups.
- kuiten op een traptrede.

Als je goed eet en dit een paar maanden een paar (zeg 3) keer week doet kun je daarna eens gaan kijken in een sportschool ofzo.

veel opdrukken knul 500 ker per dag over de hele dag verdeelt

sportschool toegaan en advies vragen en veel eten

Ik zou inderdaad ook naar een sportschool gaan en daar om goed advies vragen. Als ik jou was zou ik niet alleen mijn borst trainen, maar het hele lichaam. Daarbij zou ik ook gewichten kopen die verder gaan dan 2 kg. Deze ben je namelijk snel ontgroeid. Hierboven is al genoemd dat je beter gewichten kunt kopen met losse schijven. Dan kan je het zelf zo zwaar maken als je wilt. Een andere tip die al eerder is genoemd en waar ik me, als ik jou was, zeker aan zal houden is goed en voldoende eten.

• Topic Starter Topic Starter
Oké, bedankt voor de tips.
Maar ik wil graag ook een beetje afvallen, ik ben nu 55 kilo en 1.72 meter lang.
Wil iemand ook een schema maken van een week, waarin staat:
  • Eten(hoelaat)
  • Opdrukken(hoelang)
  • buikspieren trainen(hoevaak/hoevaak)
  • etc.
Ik heb ook al met een sportschool trainer gesproken, alleen hij zegt dat 2kg goed is, i.v.m. me groei, maar dat ik later naar de 4 moet gaan, dan naar de 6
etc.

Kzou graag een schema willen, zodat ik binnen ± een week blokjes zie.

Dit is me buik nu(aangespannen):
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Alvast bedank,
Matthijs

Terug de zandbak in Matthijs. Ieder z'n eigen mening, maar ik vind 13 te jong om te beginnen met bodybuilding. Wacht ermee tot je bent uitgegroeid. Mocht je eigenwijs zijn: ga opdrukken waarbij je erop let dat je je armen breed plaatst (dus niet vlak langs je lijf).

Terug
Naar boven