Fitness Seller

borst spieren trainen

Binnen een week ga je echt geen blokjes zien ....
Maar ik zou eens beginnen met verstelbare dumbbells die gaan tot 14 kg ofzo. Daar kom je al een heel eind mee. En een verstelbaar bankje is ook wel handig.

kan nooi in 1 week blokjes
maar wat ik deed toen ik 13/14 was is de basis aanleggen je bent nog jong dus je kan er veel van maken als je zoals gezegd begint met opdrukken stang trekken en met die halters bicep en tricep oefeingen doet kun je basis al wel
leggen en later komt het echte werk maakt je niet te druk over voedingschema's of trainschema's ga eerst hard basis trainen en veel eten
http://www.bodybuilding.com/fun/workmonth1.htm bekijk dit eens dan krijg je misschien een beetje inzicht maar je hoeft je nog nergens streng aan te houden je immers nog iets te jong maar positief vind ik het wel dat je nu al intreseert voor deze sport
gr en veel succes jongen

Wat flauw dat sommige hier dom op reageren op zo'n gewicht, durf te wedden dat 9 van de 10 die hier het hardst om moesten lachen op die leeftijd nog elke dag patat en troep vraten en met hun action man's speelden

Laat je niet kisten Matthijs ben zelf ook rond die leeftijd begonnen en juist daarom zul je als je op zo'n vroege leeftijd begint en veel discipline hebt over 8 jaar gigantisch vooruitsteken bij de andere van jouw leeftijd.

Begin gewoon met opdrukken en de machines in de fitness zaal, doe daarbij veel cardio, na een jaartje kan je wel beginnen met wat zwaardere gewichten en dus dumbbell oefeningen.

• Topic Starter Topic Starter
Hartstikke bedankt iedereen,
Maar ik bedoelde niet dat ik een schema wou waarin staat dat ik blokjes in één week krijg, maar gewoon een weekschema voor het jaar.
Zou iemand ook zo'n schema voor me willen maken?:rolleyes:
Bijv.
Maandag:
3x 20 opdrukken
3x buikspieren trainen

Dinsdag:
3x 100 bieceps
etc.

Alvast bedankt
Matthijs

p.s.
Mijn doel is eigelijk nog niet om bodybuilder te worden, maar mijn doel is dat ik blokjes krijg en iets grotere borstspieren en arm spieren.

Owk, sorry Matthijs. Jouw bedoelingen waren mij niet helemaal duidelijk. Om een mooie "blokjes buik" te krijgen zul je flink je buikspieren moeten trainen en vooral een laag vetpercentage moeten hebben. Hier een suggestie voor een trainingsschema:

Dag 1: borst + buik
Opdrukken: 3 sets met zoveel herhalingen als je kunt, tussen de sets 1 minuut rust (let erop dat je je armen wijd zet met je ellebogen in een hoek van 90 graden en dus niet vlak langs je lichaam)
Flyes: met een dumbbell vanaf een schuine bank (niet te schuin, maar gewoon net niet horizontaal) 3 sets met 12 herhalingen. Kies een gewicht waarbij je de laatste herhaling van elke set echt moeite moet doen om de beweging netjes uit te voeren. Dit betekent waarschijnlijk dat 2kg te licht is dus haal zwaardere gewichten in huis, liefst dumbbells die je kunt aanpassen door er extra schijven aan te hangen.
crunch: met je voeten op een bankje til je vanuit je buik je bovenlichaam naar je knieen toe. 3 sets van 10 herhalingen (als je dat lukt)
Leg raise: ga op een bankje of tafel zitten met je benen over de rand(een hard vlak in ieder geval, dus je bed zal niet werken tenzij het van beton is :D ) en hou de rand beet. Trek langzaam je knieen naar je borst toe en laat ze langzaam zakken. 3 sets van 10 herhalingen (als je dat lukt)

Dag 2: rug + biceps
Optrekken: 3 sets met zoveel herhalingen als je kunt, tussen de sets 1 minuut rust. Trek je op aan een stang, waarbij de palmen van je hand naar je lichaam zijn gedraaid. Probeer jezelf zover omhoog te trekken als lukt. Let erop dat je de beweging rustig uitvoert, vooral de beweging naar beneden.
Biceps curl: 3 sets met 12 herhalingen. Kies een gewicht waarbij je de laatste herhaling van elke set echt moeite moet doen om de beweging netjes uit te voeren. Dit betekent waarschijnlijk dat 2kg te licht is dus haal zwaardere gewichten in huis, liefst dumbbells die je kunt aanpassen door er extra schijven aan te hangen.

Dit lijkt mij een goed beginners-schema waarbij je borst, buik en biceps traint (en een beetje je rug) Neem een dag rust tussen de beide trainingsdagen. Als je wilt kun je Dag 1 en Dag 2 allebei 2 keer per week doen. Begin wel rustig aan en met niet teveel gewicht om blessures te voorkomen. Beter rustig beginnen en opbouwen dan er vanaf het begin keihard tegenaan gaan en na een paar weken moeten stoppen omdat het te zwaar is/je iets heb gescheurd of verrekt.

Als er forumleden zijn met suggesties op dit schema dan hoor ik t graag.

Daan

het matthijs

eigelijk ben je te jong maar kijk ff rond op de site denk dat je snel leuke oefeningen kan vinden. en blokjes is een kwestie van droogtrainen..dus bijv. veel toutje springen of fietsen/hardlopen..en gezond eten dus geen/weinig snacks..als ik jou was zou ik w88 tot je 14 bent en je dan inschrijven bij een sportschool de instructeurs daar weten dat jij in de groei bent en houden daar rekening mee..je kunt dan al best leuke resultaten boeken en als je dan uitgegroeid bent kun je al meteen goed verder met het echte werk..
succes ermee..

grtz

tegenwoordig kun je vet laten wegbranden. iets voor jou?

jimi zei:
houd een beetje rekening met de doelgroep, ik denk niet dat een Nederlander van 13 vloeiend Engels kan lezen.

@matthijs: vergeet die blokjes op je 13e, daarvoor moet je op dieet en dat is ZEER ongezond op zo'n leeftijd: je bent nog in de groei. Bovendien zal je niet al te veel spieren aanzetten omdat daar testosteron voor nodig is. Op jouw leeftijd begint de testosteron net op gang te komen.

hmm 13 das wel erg jong
hoe eerder je begint met traine hoe kleiner je blijft
want zwaar trainen belemmert je groei
16 is een mooie leeftijd om kennis te maken met fitniss en met lichte gewichten te beginnen. 17 18 is mooi om met wat zwaardere gewichten te gaan gooien

En je wilt in 1 week resultaat zien, veel plezier in dromenland.. Trainen duurt in bijna alle gevallen lang!

SiRoj zei:
En je wilt in 1 week resultaat zien, veel plezier in dromenland.. Trainen duurt in bijna alle gevallen lang!

als je nou eerst ff alle voorgaande posts leest zou je zien dat matthijs helemaal niet in 1 week resultaat wil zien..
hij wil alleen een (week)schema

matthijs veel succes met het trainen..het kan echt geen kwaad om op jou leeftijd licht te beginnen met trainen..je moet alleen niet te zwaar gaan dit is namelijk slecht voor je groei en gewichten enzow..
veel succes met trainen in ieder geval..

grtz

Doe anders even normaal tegen die jongen.
Hij vraagt gewoon wat advies, en mensen gaan hem zitte afschepen als een klein kind. Ik ben zelf ook net 14 jaar geworden. Dan kan je best beginnen met trainen. Ik train ongeveer een jaar en ben al een stuk gegroeid.
Als je goed traint (met rustdagen ertussen) en er ook goed en genoeg bij eet lukt het wel!

Floyd

ik ben t helemaal met je eens floyd..je moet als 14 jarige alleen nog nie met zware gewichten gaan gooien..ik ben ook met 14 begonne voornamelijk om mn houding te verbeteren en merk nu dat ik dr nu ik 16 bijna 17 ben..veel profijt van heb..en ik heb helemaal niks van gewrichtsklachten en ik groei nog steeds helemaal goed..dus lkkr beginnen maar wel beetje oppassen

sommige mensen reageren idd een beetje overdreven op een hele normale vraag die gesteld word maar ja..de meeste mensen op dit forum zijn chille gasten die weten waar ze t over hebben imo..

mathijs je kan het beste blijven trainen met je eigen lichaam, dus opdrukken, dippen en buikspier oefeningen. Ik ben zelf 13 jaar en wordt pas in mei 14 en ben niet super gespierd maar wel sterk, als je uitlegt hoe je een foto bij je bericht doet zal ik wel even 2 foto's laten zien want mijn avatar foto is een beetje klein. En vooral goed blijven eten dat is mijn grootste probleem ik ben 1,75 en 59 kg.

ik vind het iets te vroeg om nu al met gewichten te gaan trainen, ga eerst op een sport, een sport waarbij je conditie kan opbouwen, fitness komt vanzelf wel... succes..

Action Dan zei:
Terug de zandbak in Matthijs. Ieder z'n eigen mening, maar ik vind 13 te jong om te beginnen met bodybuilding. Wacht ermee tot je bent uitgegroeid. Mocht je eigenwijs zijn: ga opdrukken waarbij je erop let dat je je armen breed plaatst (dus niet vlak langs je lijf).
mee eens!

nog niet met gewichten gaan trainen. eerst met lichaamsgewicht, dus push-ups / pull-ups / sit-ups / dippen etc...
als je uitgegroeit bent kan je met gewichten gaan beginnen.

-edit- is dus al gezegt :D

Ik raad trainen ook nog af. Iig over die binnen een week blokjes, helaas werkt het zo niet. Als je deze sport wil gaan doen moet je je realiseren dat je de t*fus zult moetn werken voor je lichaam. Als het zo makkelijk was zou iedereen wel rondlopen met een uber lichaam nietwaar? Voorlopig raad ik je aan om idd alleen dingen te met je lichaams gewicht, op je 14 naar sportschool gaan en het eerste jaar alleen maar machines gebruiken.
Belangrijkste nu is dat je veel leest hier, zodat als je straks serieus begint je weet wat je doet. Verder zou ik vast leren wennen aan je eetpatroon. SNOEP IS SLECHT! Ik wil niet zeggen dat als je 14 bent je geen suiker meer in je mond mag stoppen, eet gewoon lekker taart op een verjaardag! Geniet van je jeugd! Maar ik raad je alleen af om vrijwillig voor snoep te kiezen. Geef dus geen geld uit aan de mars automaat ed. Ga niet te vaak naar de friettent enz. Lees hier gewoon veel en dan weet je vanzelf wat je allemaal doen als het zover is. Succes!

Terug
Naar boven