Fitness Seller

Borst teveel naar voren

Drag

Advanced Bodybuilder
Waardering
21
Lengte
1m87
Massa
85kg
Vetpercentage
17%
Hallo iedereen ik krijg wel eens te horen dat ik tijdens mijn oefeningen met mijn armen. Mijn borst teveel naar voren steek. Ik doe dit altijd extra omdat het stoer voelt en omdat mijn houding dan beter lijkt. Maar eigenlijk zou het best zo kunnen zijn dat ik daardoor mijn elleboog te ver naar buiten duw.

Dit betekend dat ik eigenlijk een slechte en makkelijke houding aanneem klopt dit?

Tjaa eu ligt er aan welke oefening je doet denk ik.
Je moet met triceps natuurlijk niet je elebogen een meter breed hebben staan.
Maar een beetje je borst naarvoren gooien is wel ok houding/oefening uitvoeren.
ik doe dat persoonlijk met rug en tri ook wel maar dan wel correcte houding.

Grz

zoiets?

badbench.jpg

Hallo iedereen ik krijg wel eens te horen dat ik tijdens mijn oefeningen met mijn armen. Mijn borst teveel naar voren steek. Ik doe dit altijd extra omdat het stoer voelt en omdat mijn houding dan beter lijkt. Maar eigenlijk zou het best zo kunnen zijn dat ik daardoor mijn elleboog te ver naar buiten duw.

Dit betekend dat ik eigenlijk een slechte en makkelijke houding aanneem klopt dit?

Als je bedoeld dat je tijdens curls je schouderbladen naar elkaar trekt dan is het juist goed. Met aangespannen trapezius kan je effectiever(en dus beter) curlen.

Bij welke oefening bedoel je dan ? Als je nu bijvoorbeeld bij seated dumbbell curls je borst naar voor steekt, lijkt het me dat je met een holle rug bent aant curlen. Ik deed dat ook wanneer ik pas begon met KT, en was voor mij teken dat ik mijn gewichten te zwaar pakte en dat ik begon te compenseren met andere spiergroepen. Maar nogmaals, hangt dus af bij welke oefeningen dat je dit doet om te zeggen of het juist of fout is.

Terug
Naar boven