Fitness Seller

borstkas verbreden

Ja hoor TRAINEN !!!!

dit is toch gewoon een combinatie van borst trainen, schouders en traps ofzo ...

Van flys schijnt je borst breder te worden

idd, ik heb ook gelezen dat je met flies je bortspieren een "mooie vorm geeft"

bullshit.

pec:
to train or not to train

dingen als 'muscleshaping' enz zijn onzin, het verschil tussen fly's en presses is alleen dat fly's isolatie is en presses compound. verder belast je nog je triceps en schouders bij presses

Adema, ook pak je de spier aan op een andere manier niet waar? Net als bij dumbbell curls en incline db curls.

dat klopt, maarhet is niet dat de ene oefening voor grote massa zorgt, en de andere voor 'shaping' oid. als je je spieren wilt 'shapen' moet je gewoon ripped'er worden.

gewoon goed varieren in je borstoefeningen, opletten of de bovenkant niet achter gaat lopen op de onderkant, en dan komt het allemaal goed(mits de rest ook in orde is ;) )

Nee, er zijn alleen maar oefeninge die voor massa zorgen (de 1 meer als de ander).

De shape van een spier is genetisch bepaald en kan dus niet veranderd worden. Het is natuurlijk wel zo dat naarmate je meer massa krijgt hij er anders uit gaat zien, maar dat heeft niets met "shape" te maken.

Verhalen zoals "van een breed greep krijg je een brede borst" of "flyes zorgen voor breedte" zijn dus onzin. Spijtige is dat zolang de 1 of andere pro blijft roepen dat hij die of die oefening doet voor buitenkant/binnenkant enz. deze mythen blijven bestaan.

De enige manier waarop je de borst breder zou krijgen is door de verhouding lengte spier/pees te veranderen waarvoor je naar de chirurg zou moeten

Ik kan me heel goed vinden in het verhaal van 3xl. Maar ik denk wel dat het accent van een smalle grip (schouder breedte) bij het banken wel iets meer de binnen kant van de borst benadrukt en omgekeerd. Maar het maakt geen wereld van verschil.

Voor de binenkant geld precies hetzelfde als voor de buitenkant. Je kan gewoon 1 kant van een vezelbaan niet appart benaderen.

Ik weet wel dat er dan mensen zijn die zeggen "ja, maar ik voel het" maar dit komt gewoon omdat bij dit soort oefeningen de totaalsamentrekking van de spier groter is waardoor er in totaal meer getrokken word aan de aanhechtingen. Dus niet omdat 1 kant van de spier meer zou doen.

Ander aspect is dat, als je goed naar de beweging kijkt, oefeningen zoals smaldrukken en cross-over de sternocostale aanhechting tegen de normale richting induwen. Je bovenarm drukt als het ware de spier naar het midden. Dus tegen de richting van de aanhechting in waardoor het trekken aan de aanhechting nog groter word.

Alles bij elkaar dus levert dus een "gevoel" op wat niets met belasting van een zijde van een spier te maken heeft

Is dit dan ook het geval als je b.v de rug traind met chins van breed naar smal?

adema jij beweert dat iemand die enkel grote spieren heeft ook automisch een shape heeft als hij droog is, nou dat is pas bullshit.
spieren bouw je met zware compound oefeningen en je vormt(shaped) ze door bepaalde isolatieoefeningen te doen waardoor je je ggeen andere spieren zoals schouders en triceps zoals bij bankdrukken gebruikt.
met flyes isoleer je en je shaped ook omdat je je enkel op de borst concentreert.
anders zou niemand meer bepaalde oefeningen doen, dan hoef je dus ook geen incline of decline presses te doen voor boven en onderkant borst.
als je incline presses doet dan doe je toch voor je bovenkant borst?
dus in feite ben je dan je bovenkant borst aan t shapen.wat jij zegt dat niet kan met bepaalde oefeningen maar door enkel te cutten.
als wat jij zegt waar is dan zou ik alleen nog maar bankdrukken omdat dat mijn fav oefening is. incline decline en flyes onzin je bouwt er toch niks meer of minder mee dan gewoon elke andere oefening. je beweert 2 dingen adema die niet kloppen.
dat maakt niks uit maar er zijn wel degelijk oefening die die de bruutte massa die je met zware compound oefening kan shapen.

3xl je hebt trouwens voor een grootdeel gelijk.
je kan niet je borst daadwerkelijk verbreedden tenzij je naar de chirurg gaat.
maar je kan wel door met grepen (smal, breed) te varieren de nadruk verplaatsen op een ander gedeelte van een spier je kan de binnenkant borst niet apart benaderen maar door met een smalle greep zul je echter wel meer je binnenkant vormen dan een breedde greep die meer zorgen dat de buitenkant groeit.
mijn binnekant borst liep een jaar terug achter dus ik ben meer smalle grepen gaan gebruiken en dat heeft zonder meer geholpen buiten dat ik t voelde dat er meer spanning op me binnenkant borst stond groeide dit echter ook naar verhouding met de buitenkant borst. dus om een lang verhaal kort te maken je kan wel degelijk bepaalde punten van een spier beter aanpakken door met grepen te varieren.
that is written in stone.

Een spier is een spier, en die kan je niet op een plaats shapen. Als ik alleen de rechterkant van mijn abs gespierd wil hebben, gaat dat niet, omdat het één spier is. Tzal wel een dom verbeeld zijn, maar zo lees ik het van jou.

En er zijn wel degelijk oefeningen voor bovenkant borst. Met het uitgangspunt > je legt er meer de nadruk op. Je traint je hele borst, de onderkant kan je niet uitsluiten.

Binnenkant borst is hetzelfde verhaald, maar daar gaat het om je aanhechtingspunten. De borstspier word naarmate hij groter en meer ontwikkeld, voller, en dus ook op de naast de aanhechtingen (Binnenkant borst dus :rolleyes: )

Maar als ik zou willen ,dat ik meer massa wil op de binnenkant borst, zeg jij dat ik fly's moet doen, omdat die speciaal daarop gericht zijn ???

En met incline presses 'shape' je de spier niet, je wil hem opbouwe, zodat er meer massa komt. Als dan de hele borst voller word, denk je bij je eige ''hee ik heb toch een binnekant borst :) ''

xjes

mogitu zei:
3xl je hebt trouwens voor een grootdeel gelijk.
je kan niet je borst daadwerkelijk verbreedden tenzij je naar de chirurg gaat.
maar je kan wel door met grepen (smal, breed) te varieren de nadruk verplaatsen op een ander gedeelte van een spier je kan de binnenkant borst niet apart benaderen maar door met een smalle greep zul je echter wel meer je binnenkant vormen dan een breedde greep die meer zorgen dat de buitenkant groeit.
mijn binnekant borst liep een jaar terug achter dus ik ben meer smalle grepen gaan gebruiken en dat heeft zonder meer geholpen buiten dat ik t voelde dat er meer spanning op me binnenkant borst stond groeide dit echter ook naar verhouding met de buitenkant borst. dus om een lang verhaal kort te maken je kan wel degelijk bepaalde punten van een spier beter aanpakken door met grepen te varieren.
that is written in stone.
Neem eens een touw. Houd dit touw tussen 2 handen vast. Trek aan dit touw. Voel jij op 1 uiteinde meer kracht dan het ander? Nee?

Nou moet jij me dan 's uitleggen hoe dat met de spier wel kan. Want dat is in feite ook niets anders dan een touw die op 2 punten vastgehecht zit.

En smalle greep voel ik nauwelijks in me borst hoor. Vrijwel alleen me triceps voel ik de meeste spanning.

en om nou echt de mierenneuker uit te hangen : de borstkas kan refereren naar de verzamelijk beenderen die de longen en het hart beschermen, en dit kan je via training niet van vorm wijzigen :)

Terug
Naar boven