AndroidHealthClinic

borstkas verbreden

Wakaera zei:
waarom ban ryu, hij zegt enkel zijn mening? Hij heeft op sommige vlakken gelijk (al dan niet wetenschappelijk ;)), hij moet enkel wat opletten met het verwijten van members/moderators. ;)

Ban krijg je niet zozeer om wat je zegt maar hoe je het zegt.
Iemand uitschelden kan dus wel degelijk een reden zijn.

Maar dit soort reactie's kan ik echt niet serieus nemen, dus van mijn kan geen ban oid.

Wakaera zei:
waarom ban ryu, hij zegt enkel zijn mening? Hij heeft op sommige vlakken gelijk (al dan niet wetenschappelijk ;)), hij moet enkel wat opletten met het verwijten van members/moderators. ;)

Was grapke joh :D

hmmm 3xl t is niet weerlegbaar dat geef ik toe maar waarom werkt t wel dan?
k heb nog geen fotos van je gevonden overigens.
van mij mag je me bannen hoor.
sterker nog ga je gang. jij hebt dingen uit jouw ervaring ik heb dingen uit mijn ervaring.
als ik hansworst zeg ja ik weet niet hoe jij dat opvat maar dat zijn termen die in mijn werk de hele dag over de vloer komen.
trek je je dat zo serieus aan dan? als dat zo is moet je me maar bannen.
jij zegt dat je dingen weerlegt met kennis en feiten, dan weet je ook dat lang niet elke geleerde t eens is met de dingen die jij zegt. nu ben ik geen geleerde maar ben t wel eens met een hoop punten van je wat vezels betreft daarom praat ik ook niet over vezels isoleren of accentueren daar heb jij gelijk in.
maar ik weet uit eigen ervaring(dus niet uit t boek) en daarmee bedoel ik niet te zeggen dat ik vezels accentueer of isoleer of dat ik een bepaald gedeelte van de spier direct isoleer of accentueer isoleren zelfs absoluut niet. ik bedoel te zeggen dat smalle presses in combinatie met dumbbells en crossovers een meer directer effect hebben op mijn binnenkant borst dan wanneer ik breede presses doe met alleen barbells.
ik beeld me dat niet in en ook is dat niet dat ik denk dat ik dat zo voel zoals jij zegt.
je weet ook dat bij iedereen de spiervorm enigzins verschillend is in de mate van aanhechtingen enzo.ik bedoel te zeggen dat die speciefieke oefeningen volgens de spiegel een directer zichtbaar resultaat geven op de binnenkant in mijn geval.
ik heb t niet over dat een spier of vezels niet gelijknamig word belast over t oppervlak met presses enzo. ik zeg alleen dat zoals jij weet dat met smalle presses en crossovers de bewegingsbaan anders is en je mag niet ontkennen dat de spier onder een andere manier belast word als je van hoek of grip verandert.en die vorm van belasting heeft een directer effect op mijn binnenkant borst, je zal zeggen dat ik t me inbeeld. maar de theorie die jij aanhangt zoals velen is mischien wel waar mischien ook niet want niet alle deskundigen zijn t helemaal met jou eens.
ik zeg alleen DE SPIEGEL LIEGT NIET. das mijn ervaring uit mezelf telkens in de spiegel evalueren. nu vind ik t best als je denkt dat ik t inbeeld, nu weet ik ook dat een hoop bodybuilders gevorderd al dan niet gevordert t daar mee eens zullen zijn DE SPIEGEL LIEGT NIET. en je kan toch wel tegen een geintje man. als ik iemand wil beledigen zeg ik geen hansworst maar kl***zak of ******** en zo noemde ik jou niet.k ben driftig dat geef ik toe das mijn aard. maar hansworst en bannen? dan is men erg snel serieus beledigt. maar ok ik neem t terug als je me nederige excusses aanvaard.

Ik heb een nieuwe vraag.

Ik merk in de foto's die hier gepost zijn dat iedereen zijn borst echt een ronding is.Precies of de borst er is opgezet.bij mij is de overloop van borst naar buik niet ineens.Dus precies een plattere borst.Dus zal het de onderkant van de borst zijn denk ik.Welke oefeningen bestaan er om deze te trainen buiten dippen en dumbbell/barbell pullover?

alvast bedankt

De Jos zei:
Ik heb een nieuwe vraag.

Ik merk in de foto's die hier gepost zijn dat iedereen zijn borst echt een ronding is.Precies of de borst er is opgezet.bij mij is de overloop van borst naar buik niet ineens.Dus precies een plattere borst.Dus zal het de onderkant van de borst zijn denk ik.Welke oefeningen bestaan er om deze te trainen buiten dippen en dumbbell/barbell pullover?

alvast bedankt

decline bench enz...maar flat zou wel genoeg moeten zijn ???

maar met decline haal je bovendien ook een deel van je belasting op de schouders weg. ik vind m heerlijk. en hij geeft een directer effect op de onderkant borst zoals waar jij op uitbent de overgang van borst buik alleen is t wel discusabel op de mate waarin dit effect optreed. maar hell zeg probeer m is een poos en kijk wat r gebeurt.
je zal er niet kleiner op worden :D lekker decline drukken gewoon.

ik zou ook gewoon incline erbij blijven doen, anders heb je kans dat de bovenkant achter gaat lopen

Adema zei:
ik zou ook gewoon incline erbij blijven doen, anders heb je kans dat de bovenkant achter gaat lopen

inderdaad, nooit de rest verwaarlozen, bovendien is t ook zo dat wanneer je bovenkant borst goed ontwikkeld is je borst groter en voller lijkt.

Heeft er iemand ergens siteke waar de pull over wordt uitgevoerd ... ik denk dat ik ze niet goed doe ofzo want ik voel me niet zo lekker bij die oefening ...

decline geen favo van mij te veel druk op je hooft als je zwaar gaat, voor onderborst liever dips en cable crosses.

mogitu zei:
ik bedoel te zeggen dat smalle presses in combinatie met dumbbells en crossovers een meer directer effect hebben op mijn binnenkant borst dan wanneer ik breede presses doe met alleen barbells.
ik beeld me dat niet in en ook is dat niet dat ik denk dat ik dat zo voel zoals jij zegt.
je weet ook dat bij iedereen de spiervorm enigzins verschillend is in de mate van aanhechtingen enzo.ik bedoel te zeggen dat die speciefieke oefeningen volgens de spiegel een directer zichtbaar resultaat geven op de binnenkant in mijn geval.

Je kunt je binnenkant niet apart trainen op welke manier dan ook, heb je er weleens aan gedacht dat je borst beter reageert op crossovers enz. en dat je totale borst daardoor groter wordt en daardoor de binnenkant automatisch ook groter wordt en beter toont.
ik heb t niet over dat een spier of vezels niet gelijknamig word belast over t oppervlak met presses enzo. ik zeg alleen dat zoals jij weet dat met smalle presses en crossovers de bewegingsbaan anders is en je mag niet ontkennen dat de spier onder een andere manier belast word als je van hoek of grip verandert.

Je belast nog steeds dezelfde vezels van je borst of je nu je ellebogen bijv. paralel houdt of iets wijder.

en die vorm van belasting heeft een directer effect op mijn binnenkant borst, je zal zeggen dat ik t me inbeeld. maar de theorie die jij aanhangt zoals velen is mischien wel waar mischien ook niet want niet alle deskundigen zijn t helemaal met jou eens.
ik zeg alleen DE SPIEGEL LIEGT NIET. das mijn ervaring uit mezelf telkens in de spiegel evalueren. nu vind ik t best als je denkt dat ik t inbeeld, nu weet ik ook dat een hoop bodybuilders gevorderd al dan niet gevordert t daar mee eens zullen zijn DE SPIEGEL LIEGT NIET. en je kan toch wel tegen een geintje man. als ik iemand wil beledigen zeg ik geen hansworst maar kl***zak of ******** en zo noemde ik jou niet.k ben driftig dat geef ik toe das mijn aard. maar hansworst en bannen? dan is men erg snel serieus beledigt. maar ok ik neem t terug als je me nederige excusses aanvaard.

3XL heeft het niet over bannen gehad dat waren anderen. Kan het helaas wel begrijpen dat hij ervoor kiest om deze discussie te beeindigen omdat woorden als hansworst daar niet in thuis horen.

De Jos zei:
Ik heb een nieuwe vraag.

alvast bedankt

Ik weet niet hoelang je traint, maar dat komt met de jaren.

mogitu zei:
moet jij weten mouzer.
ik snap niet waar hij vandaan haalt om de hele tijd over vezels te lullen.
ik praat niet over vezels.
en ik ken zat lui die meer als 20 jaar trainen. maar dat zegt niks.
hij maakt van bodybuilding een wetenschap maar dat is t niet.

Toch is dat het wel, als je nu weet wat je het best kan eten in verband met gi-indexen enz Met hoeveel reps en sets je het beste kunt trainen, op welke manier je je vezels het best aanspreekt kun je een grote stap overslaan omdat je niet hoeft aan te kloten in de eerste jaren.

Ik heb in 2,5 jaar 30 kg gewonnen schommelend tussen de 10 en de 12% BF, dus ik heb wel iets aan de wetenschap gehad denk ik.

hoe hoger de trapezius worden, hoe smaller je gaat ogen, tenzei dat de rest evenredig mee groeit natuurlijk :) breed bankdrukken en die rug de breedte in gooien

van een grote borst word je niet breed!
big back + big shoulders is the key

eduardjanssen zei:
Toch is dat het wel, als je nu weet wat je het best kan eten in verband met gi-indexen enz Met hoeveel reps en sets je het beste kunt trainen, op welke manier je je vezels het best aanspreekt kun je een grote stap overslaan omdat je niet hoeft aan te kloten in de eerste jaren.

Ik heb in 2,5 jaar 30 kg gewonnen schommelend tussen de 10 en de 12% BF, dus ik heb wel iets aan de wetenschap gehad denk ik.

wat jij aanhaalt is niet de wetenschappelijk kant joh,
stick to the basics, train hard eet veel en moeilijk is t niet om eiwitten enzo te tellen. je hebt wel kennis nodig wat trainen en eten betreft alleen je hoeft echt niet te weten waar alles vezels zijn aangehecht enzo en die gi indexen heb je ook niet nodig just stick to the basics. dat heb ik ook gedaan.
overigens heb ik in totaal al zon 50 kilo spiermassa bijgepomt. t is geen wetenschap. die mooie wetenschap schrikken een hoop onervaren beginners af juist.

Adema zei:
decline bench enz...maar flat zou wel genoeg moeten zijn ???

Bedankt.

Maar ik denk niet dat je dat kan in de fitniszaal bij ons ???
Voor te bankdrukken is er een machine.Kan je wel omhoog zetten voor de nadruk te leggen op de boven kant van je borst,maar niet omlaag.Cable crossover is meer voor nadruk op de binnenkant niet?Zo is er ook een machine,voel je de binnenkant branden.

binnenkant borst kun je niet isoleren, ik zou dan idd cable crosses doen, die werken goed voor de onderkant

Terug
Naar boven