XXL Nutrition

borstkas verbreden

Idd, hoe kan een spier nou aan het ene einde harder trekken dan aan het andere einde? De spier is toch een geheel? De binnenkant van de borst kan nooit meer belast worden dan de buitenkant, want het zijn de zelfde vezels, die over de hele lengte onder dezelfde spanning staan.
Onderkant en bovenkant kunnen daarentegen wel weer verschillend belast worden omdat dat paralel lopende verschillende vezels zijn.

als je dat denk snaai je er niks van. als je gaat incline drukken accentueer je de bovenkant borst waardoor die iets meer zal groeien als vlak drukken.
jullie zeggen je kan een spier alleen laten groeien door te trainen maar dat t niet uitmaakt wat voor oefeningen je doet.
een triceps bestaat toch zeker ook uit 3 koppen. jullie snaaien dat gedeelte echt niet jongens, ben benieuwd naar jullie borst onwikkeling.waarom zie je lui rondlopen met een goeie borst maar je ziet dat hun bovenkant minder ontwikkeld is grappig dat als ze dan plots gaan schuindrukken dat je ook een jaar later ook daadwerkelijk t resultaat op de bovenkant borst ziet. je kan de vorm van de spier niet letterlijk veranderen maar je kan wel bepaalde gedeeltes beter vorm geven. jullie antwoorden alsof je er geen ervaring mee hebt. ben reuze benieuwd met wat voor borst jullie rond lopen.

mike katz lulde in puming iron over dat hij zijn borstkas aan het vergroten is? das dus weer de zoveelste bb-fabel.

mogitu zei:
als je dat denk snaai je er niks van. als je gaat incline drukken accentueer je de bovenkant borst waardoor die iets meer zal groeien als vlak drukken.
jullie zeggen je kan een spier alleen laten groeien door te trainen maar dat t niet uitmaakt wat voor oefeningen je doet.
een triceps bestaat toch zeker ook uit 3 koppen. jullie snaaien dat gedeelte echt niet jongens, ben benieuwd naar jullie borst onwikkeling.waarom zie je lui rondlopen met een goeie borst maar je ziet dat hun bovenkant minder ontwikkeld is grappig dat als ze dan plots gaan schuindrukken dat je ook een jaar later ook daadwerkelijk t resultaat op de bovenkant borst ziet. je kan de vorm van de spier niet letterlijk veranderen maar je kan wel bepaalde gedeeltes beter vorm geven. jullie antwoorden alsof je er geen ervaring mee hebt. ben reuze benieuwd met wat voor borst jullie rond lopen.

Kijk eens in de fotogalerij.

Wat zijn jou stats? foto's?

mogitu zei:

Jij bent de gene die het niet helemaal "snaait" mogitu, met incline kan je inderdaad de bovenkant van je borst extra trainen en met decline de onderkant, dat zei ik net al. Maar het punt is dat je de binnenkant niet apart kan trainen omdat de vezels aan de binnenkant dezelfde zijn als die aan de buitenkant, en een vezel wordt op elk punt gelijk belast, net als een touw waar je aan trekt.

marsel luister maat.doe nou lekker eigenwijs en kom met een weerwoord.
als jij smal bankdrukt is de bewegingsbaan anders dan dat je breed bankdrukt.
door de smalle greep vorm je niet simpel je binnenkant maar omdat de bewegingsbaan anders is als een brede greep staat je binnenkant toch onder meer spanning, waardaar je dat deel gewoon iets meer accentueert als met een brede greep. klaar uit.
ik wil niemand afzeiken, ik geef alleen een ongezouten mening die rechtstreeks uit me eigen ervaring en die van me trainingsmaat komt. t heeft voor mij geholpen en voor hem en voor veel meer.
je wou me stats weten.
dit gaat over borst dus je mag me borst weten.
stats: 136 cm fotos komen nog.

als jij snaait wat ik zeg zelda dan las je dat ik niet zeg dat je de binnenkant apart kan trainen ik zeg alleen dat je de spanning iets meer op dat punt kan leggen. en kom nou niet met vezels die op elk punt gelijk worden belast

Deze discussie is al heel vaak geweest op dit forum mogitu, maar vrijwel iedereen hier is het erover eens dat je de binnenkant niet extra kan trainen. Ieder z'n eigen mening natuurlijk, maar ga nou niet roepen dat wij er niks van snappen als jij het ergens niet mee eens bent.

dit is niet slechts mijn mening zelda, zijn talloze profs die t zelfde zullen beweren.
maar die zijn zeker ook groot geworden door onzin uit te kramen. zal wel een prof fabeltje zijn, ik dacht ik doe ermaar aan mee want ik ga namelijk binnenkort voor me prof licentsie, dus ik dacht laat ik ook maar beginnen met onzin uit te kramen. maar laten we dit maar sluiten ok ik heb ongelijk en jij heb gelijk nu tevree?
wat ik echter wel leuk zou vinden is dat je t s moet proberen smal drukken serieus in routine op te nemen kijken wat er gebeurt. in ieder geval voor mij hielp t.das mijn ervaring maar.

binnenkant borst kan je niet trainen , bovenkant-onderkant borst kan je meer accentueren door andere oefeningen zoals bijv schuinbankdrukken, bankdrukken smalle grip etc.

:)

mogitu zei:
dit is niet slechts mijn mening zelda, zijn talloze profs die t zelfde zullen beweren.
maar die zijn zeker ook groot geworden door onzin uit te kramen. zal wel een prof fabeltje zijn, ik dacht ik doe ermaar aan mee want ik ga namelijk binnenkort voor me prof licentsie, dus ik dacht laat ik ook maar beginnen met onzin uit te kramen. maar laten we dit maar sluiten ok ik heb ongelijk en jij heb gelijk nu tevree?
wat ik echter wel leuk zou vinden is dat je t s moet proberen smal drukken serieus in routine op te nemen kijken wat er gebeurt. in ieder geval voor mij hielp t.das mijn ervaring maar.
Smal bankdrukken heb ik al een tijdje in me schema. Heb er goed baat bij. Me triceps zijn toch wel gegroeid sinds ik die erin heb :)

met een smalle grip accentueer je niet je bovenkant of onderkant bur. met een smalle grip accentueer je je toch je binnenkant. waarom?
met een brede grip word de spier gewoon anders belast als met een smalle grip. als je t goed doet zul je gegarandeert je binnenkant voelen zoals dat je niet voelt met een brede greep. t zit m gewoon in de bewegingsbaan.over t algemeen doe ik alleen smal bankdrukken voor de triceps. toen ik begon met smal bankdrukken voor triceps viel t gewoon op dat me binnenkant borst tegelijk meer dwarsstrepen kreeg.
zeg dan nog maar met theoretische dingetjes dat t niet werkt(zoals touwtrekken).
mijn ervaring is dat t wel werkt, t is niet geschreven uiteraard. maar zeg maar dat t niet werkt kun je dat garanderen dan? voor mij werkte t kun je dan zeggen dat t niet werkt? mischien niet voor iedereen.
belangrijkste is dat je probeert in plaats van ellenlange theoretische discussies te voeten wat wel en niet werkt. daar word je niet groot van.
laten we maar stoppen met deze en t erophouden dat we een meningsverschil hebben. maar probeer t eerst allemaal zelf uit of t ook niet werkt de smalle greep das mijn advies. als je de praktijkervaring hebt mag je t m vertellen

mogitu zei:
met een smalle grip accentueer je niet je bovenkant of onderkant bur. met een smalle grip accentueer je je toch je binnenkant. waarom?
met een brede grip word de spier gewoon anders belast als met een smalle grip. als je t goed doet zul je gegarandeert je binnenkant voelen zoals dat je niet voelt met een brede greep. t zit m gewoon in de bewegingsbaan.over t algemeen doe ik alleen smal bankdrukken voor de triceps. toen ik begon met smal bankdrukken voor triceps viel t gewoon op dat me binnenkant borst tegelijk meer dwarsstrepen kreeg.
zeg dan nog maar met theoretische dingetjes dat t niet werkt(zoals touwtrekken).
mijn ervaring is dat t wel werkt, t is niet geschreven uiteraard. maar zeg maar dat t niet werkt kun je dat garanderen dan? voor mij werkte t kun je dan zeggen dat t niet werkt? mischien niet voor iedereen.
belangrijkste is dat je probeert in plaats van ellenlange theoretische discussies te voeten wat wel en niet werkt. daar word je niet groot van.
laten we maar stoppen met deze en t erophouden dat we een meningsverschil hebben. maar probeer t eerst allemaal zelf uit of t ook niet werkt de smalle greep das mijn advies. als je de praktijkervaring hebt mag je t m vertellen
Is je binnenkant borst niet gewoon groter geworden omdat je borst over het algemeen groter is geworden? En dat daarmee vanzelf de binnenkant is meegegroeid.

mogitu zei:

Ik weet dat er veel mensen zijn die het met jou eens zijn, maar er zijn er ook veel die dat niet zijn, wie weet heb je wel gelijk, misschien ook niet. Je moet het niet zo persoonlijk opvatten, dit forum is er toch om te discussieren?
Ben benieuwd wat anderen hier nog over te zeggen hebben, 3XL?

ja dat klopt zeer zeker mouser, maar met ontwikkelen doel ik niet alleen op groei ook op separatie en definieti das ook ontwikkeling. ik zeg ook niet dat je binnenkant borst allejezus groeit als je smal bankdrukt. maar je onwikkelt er wel degelijk sterke dwarsstrepen mee ik doe altijd kabel crossovers i combinatie met smaldrukken en wedden dat je binnenkant dan verandert ik bedoel niet zozeer dat je door groei je binnenkant uitpuilt over de buitenkant borst maar wel dat je gewoon sterke ontwikkelde dwarsstrepen door krijgt op de binnenkant. daar is de kabel crossover uitstekent voor. sterker nog ga s stoppen met barbells maar ga drukken met dumbbells. doe wel smaldrukken met barbell. en voeg de kabel crossover toe. ik garandeer je dat je binnenkant verandert.probeer dat eerst maar s en oordeel dan. ik ben geen 125 kg gaan wegen door onzin uit te kramen.

ik vat t niet persoonlijk op zelda, ik hou wel van een leuke discussie als deze zelfs anders had ik niet gaan reageren telkens. maar je hebt me echt een paar keer helemaal fout begrepen ik bedoelde niet dat je binnenkant meer zal groeien namelijk maar dat je hem wel kunt onwikkelen met bepaalde grepen, en doel ik op dwarsstrepen en separatie.kijk voor mij heeft t geholpen dat zeggen zat lui op mijn sportschool dat ik verbetert ben sinds ik ben gaan smalldrukken op de binnenkant ik wekte de illusie dat de borst vanuit de binnenkant echt naar buiten knalt maar dat komt niet zozeer door de groei maar de door de dwarsstrepen.en ik bedoel t ook niet persoonlijk tegen de lui waar ik tegen reageer. ook niet tegen jou zelda, maar joh als je wilt zien of t wel of niet werkt ga t in godsnaam proberen ga smalldrukken en crossovers doen en bekijk van tijd tot kijk je binnenkant. ik ben ook altijd dingen wezen proberen ookal geloofde ik er niet in ik heb gewoon alles eruit gefilterd wat voor mij wel en niet werkt.
maar probeer t voor de grap s wat ik je zeg, als je over 4 maanden zegt dat t geen verschil is geloof ik je en dan heb ik t wellicht fout. maar hahahaa ik blijf erbij voor mij werkte t gewoon.

Ok, separatie kan wellicht een ander verhaal zijn. Wie weet ga ik het een keer proberen, baat het niet dan schaadt het niet. Ik hou je op de hoogte.

ok dan, doe dat. en hou me op de hoogte he, gewoon doen.
succes ermee

He mogitu. Nog iets, niet te persoonlijk opvatten. Maar wil je misschien erop letten om hoofdletters te gebruiken na een punt? Dat leest wat prettiger.
Voor de rest kan je leuk discussieren voor een nieuwkomer. Een goede aanwinst voor het forum iig :thumbs: [/slijm slijm :p]

Enige verschil is dat bij een smalle grip, WAARBIJ DE BOVENARMEN HETZELFDE GEHOUDEN WORDEN ALS BIJ EEN BREDE GRIP, dus niet smadrukkenvoor de triceps., de ROM groter is.

Maar dit wil niet zeggen dat je daardoor de origo van de spier meer zou belasten als bij een brede grip. Als dit zo zou zijn waarom doet (bijna) niemand dan bv incline presses met een smalle grip? ? Zou de ideale bovenkant borst oefening zijn

Accentueren van 1 kant van een vezelbaan is nu eenmaal onmogenlijk.

Als sommige mensen zich iets meer zouden verdiepen in fysiologie en bewegingsleer in plaats van af te gaan op mensen die zo vol zitten met van alles en nog wat en daardoor OVERAL van groeien (oja, sommigen noemen ze Pro's) dan zou het fabeltje van binnenkant zus, buitenkant zo snel uit de wereld zijn !

Maar zolang er mensen zijn die bv de M&F als "bijbel" blijven zien zulle we het waarschijnlijk nog jaaaaren terug zien komen. :(

Maar blijf vooral smal drukken voor de "binnenkant" extra wijd voor de buitenkant, enz. Het is niet mijn verspilde energie !

Dwarsstrepen ed krijg je ook niet door bepaalde oefeningen.

Dwarsstrepen komen omdat
-de spier groeit en de fascia wat langer nodig heeft om bij te rekken
- vet% naar beneden gaat
Vooral het laatste heeft tot gevolg dat je tpv de aanhechtingen de preciese aanhechtingslokatie's beter gaat zien.

Ook dit heeft dus weer niets te maken met gripbreedte

Maar ook hier geld, het is mijn energie niet en als iemand er happy mee is gewoon doen wat je wilt doen. Alleen niet fysiologisch onmogelijke zaken gaan verkondigen

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven