Fitness Seller

Borstontwikkeling

Marco05

Novice
Waardering
0
Ik train nu al zo een 4 maand en ben al aardig bijgekomen. Van 73 naar 78.5 wel nauwelijks vet want dat percentage zit op 9.8. Toch heb ik een probleem, mijn borst komt niet zo goed bij als de rest, kan dit zijn om dat ik te veel train op mijn borst. Ik train hem 2 maal in de week, iets van een 14 sets. Is dit te veel of niet.

14 sets, en welke oefeningen doe je daarbij?

tot hoeveel reps ga je en is jouw borst nog stijf als je die 2de training doet, want dat zou in principe niet mogen...

anders is 2 keer niet teveel , alhoewel ik vroeger ook 2 keer deed en toen ik overstapte op 1 keer waren mijn gains veel beter!

Ik zou het aantal sets verminderen, maar het gewicht verhogeren misschien dat het daaraan ligt..

• Topic Starter Topic Starter
euhm, 12 reps altijd en om de maan wissel ik naar 8 reps maar meer gewicht en dan na maan weer 12 reps. Ik laat 72 uren tussen de verschillende trainingen dusja. alvast bedankt dat je mij wilt helpen.

euhm, 12 reps altijd en om de maan wissel ik naar 8 reps maar meer gewicht en dan na maan weer 12 reps.
Damn.. lucky ass... ik zou ook wel eens op ruimtevaart willen.

OT: 14 setjes is niets mis mee. Al is 2x in de week misschien wat te veel.
Is persoonlijk; voor mij is 2x14 setjes in de week niet haalbaar.

Je bent nu 4 maanden bezig - waarschijnlijk met goede voeding en rust (?!) - dus je kan geen cupje D verwachten. De borst groeit langzaam en vraagt om de juiste techniek en (de voor jou meest) geschikte oefeningen.

Laatst bewerkt:
Euhm ja. Ja ik versta dat ik niet direct een d-cup moet verwachten, maar had toch gehoopt dat ik mss al iets verder zo zitten. IK had hier ook gelezen dat sommige mensen negen reeksen doen en dat 12 te veel was enzo, dusja. Ik wou het eens voor de zekerheid vragen :). En mijn voeding zit wel redelijk goed neem ook whey om aan genoeg eiwitten te geraken

ligt aan je genen lijkt me. maar ik zou de sets verminderen tot 12 of 10 setjes als je 2x per week traint.

ligt aan je genen lijkt me. maar ik zou de sets verminderen tot 12 of 10 setjes als je 2x per week traint.

OMG :D

Je intensiteit ligt vast te hoog. 2 x per week 14 sets is veel, zeker als beginner. Doe es een weekje geen borst en ga daarna 1x per week doen en kijk of het betert (en of je de juiste oefeningen doet natuurlijk).

Zit het wel goed met je techniek?

Je gewicht moet de lucht in gaan omdat je je borstspieren samenknijpt.

Bankdrukken is een samengestelde oefening, dit wil zeggen dat er meerdere spieren gebruikt worden bij deze oefening. Als je het verkeert doet kan het zijn dat je vooral je triceps en schouders gebruikt, waardoor je borstspieren niet gestimuleerd worden.

Veel denken zo: Wanneer ik het gewicht omhoog zwier dan zullen de borstspieren wel automatich belast worden. (FOUT)

Je moet je goed concentreren zodat je je borst goed samenknijpt. (mind-muscle connection)

Laatst bewerkt:
Euhm, ja denk wel dat ik het goed doe want ik heb altijd al een een beetje pomp. Dusja en na mijn training zeker. Maar mss doe ik te veel reeksen of te weinig rust of misschien is het louter mijn gedacht.

Dan zou ik proberen ze eenmaal per week te trainen ipv 2 keer.

Welke oefeningen doe je normaal voor borst? of doe je elke training andere?

Terug
Naar boven