MuscleMeat

Bosco's Ongeval (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
slide41-n.jpg

Over 10 dgn weer röntgenfoto's maken van mn enkel, daarna een gesprek met de Orthopeed van wanneer het osteosynthese materiaal operatief verwijderd gaat worden.
Wellicht krijg ik dan ook meer bewegingsvrijheid met mn voet.
Ik kan nu nog steeds niet van bv een trottoirband afstappen.
De bewegings beperking komt vanuit het sponggewricht.
De plantair (gas geven) en dorsaal (gas los) flexie is nog steeds minder dan de helft van de normale waarden dus ernstig beperkt. Maar hopen dat het na de operatie verbeterd
 
Laatst bewerkt:
dat word weer een nieuwe fase in je herstel dan, hopelijk wel de laatste
 
May the iron be with you!!!!
 
Snap de frustratie en hoop wel een beetje. Een goede vriend van mij heeft artrose in beide voeten, enkels en knieen. 3 maanden geleden met pijn in de schouders naar de huisarts gegaan en nu blijkt de artrose ook al aanwezig in de schouders. Hij wil graag verder afvallen en trainen, maar die artrose maakt het zo goed als onmogelijk om goed te trainen. :(
 
Snap de frustratie en hoop wel een beetje. Een goede vriend van mij heeft artrose in beide voeten, enkels en knieen. 3 maanden geleden met pijn in de schouders naar de huisarts gegaan en nu blijkt de artrose ook al aanwezig in de schouders. Hij wil graag verder afvallen en trainen, maar die artrose maakt het zo goed als onmogelijk om goed te trainen. :(
Klopt slijtage van het kraakbeen herstelt ook nooit meer....:eek:

Wat is artrose? - Reumafonds
 
Laatst bewerkt:
Naast kraakbeen is synoviale vloeistof zeer belangrijk om gewrichten soepel en pijnloos te laten bewegen. Daar waar botten elkaar ontmoeten (gewricht) zit rondom het bot een dun laagje kraakbeen. Rondom het gewricht zit een membraan waarin vloeistof zit welke een dempende en smerende functie heeft van het gewricht. Hier spreekt men nauwelijks over maar het is bekend dat verkeerd of nauwelijks bewegen een negatieve invloed heeft op deze vloeistof waardoor bewegen van het gewricht niet meer zo soepel gaat en slijtage en pijn zal optreden.

synoviaal-gewricht.png

[Link niet meer beschikbaar]
 
Kun je hem wel (licht) belasten?

Lopen 3 x de week 6km squats en thaibox. Voor de moment geen last van.

Jaren terug wel. Veel pijn omdat blijbaar het bot onder het kraakbeen ontstoken raakte.
Op de scan was te zien dat het kraakbeen enorm dun was. Ze hebben me 3 inspuitingen gegeven met volgens de doc vloeibaar kraakbeen. Geen last meer van.
 
Naast kraakbeen is synoviale vloeistof zeer belangrijk om gewrichten soepel en pijnloos te laten bewegen. Daar waar botten elkaar ontmoeten (gewricht) zit rondom het bot een dun laagje kraakbeen. Rondom het gewricht zit een membraan waarin vloeistof zit welke een dempende en smerende functie heeft van het gewricht. Hier spreekt men nauwelijks over maar het is bekend dat verkeerd of nauwelijks bewegen een negatieve invloed heeft op deze vloeistof waardoor bewegen van het gewricht niet meer zo soepel gaat en slijtage en pijn zal optreden.

synoviaal-gewricht.png

[Link niet meer beschikbaar]

vandaar m'n fysio zegt: Blijven bewegen / sporten dat bevorderd je herstel
 
Lopen 3 x de week 6km squats en thaibox. Voor de moment geen last van.

Jaren terug wel. Veel pijn omdat blijbaar het bot onder het kraakbeen ontstoken raakte.
Op de scan was te zien dat het kraakbeen enorm dun was. Ze hebben me 3 inspuitingen gegeven met volgens de doc vloeibaar kraakbeen. Geen last meer van.
Vloeibaar kraakbeen das super...en dat hecht aan je vaste / eigen kraakbeen?
 
Vloeibaar kraakbeen das super...en dat hecht aan je vaste / eigen kraakbeen?

Daar heb ik geen idee van. Volgens velen werkt het niet of tijdelijk en moet je deze inspuiten om de x aantal tijd herhalen.

Maar na die inspuitingen heb ik geen last meer gehad.

En ik heb er ook geen onderzoeken over opgezocht eigenlijk.

De orthopedist die de scan met mij besproken heeft stelde me dit voor. Geen gewone huisarts.
 
Het is inderdaad lastig en ik snap je ook wel.
Ik heb zelf dus mijn nek met een en al ellende... 1 hernia (blijvend) 2 vernauwingen met een definitief beschadigde zenuw en mijn hele nek zit vol artrose. Is niets aan te doen. Maar ik merk wel dat blijven trainen en de spieren sterker maken me minder pijn geeft.
De neuroloog heeft ook gezegd dat gezien mijn nek echt een bak ellende is qua artrose dat het ook zeker wel in mijn rug zit....
Hij geeft ook aan dat trainen (bewegen in ieder geval) zeker goed is.

Dus blijven bewegen en hoop vasthouden hoor!
 
Het is inderdaad lastig en ik snap je ook wel.
Ik heb zelf dus mijn nek met een en al ellende... 1 hernia (blijvend) 2 vernauwingen met een definitief beschadigde zenuw en mijn hele nek zit vol artrose. Is niets aan te doen. Maar ik merk wel dat blijven trainen en de spieren sterker maken me minder pijn geeft.
De neuroloog heeft ook gezegd dat gezien mijn nek echt een bak ellende is qua artrose dat het ook zeker wel in mijn rug zit....
Hij geeft ook aan dat trainen (bewegen in ieder geval) zeker goed is.

Dus blijven bewegen en hoop vasthouden hoor!

Blijf ook zeker sporten hoor...en wellicht komt het ook goed
 
Blijf ook zeker sporten hoor...en wellicht komt het ook goed
Gewoon ervoor GAAN dat het goedkomt!
Een positieve instelling is iets wat heel veel invloed kan hebben en mensen vaak onderschatten. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven