MuscleMeat

Bovenbenen

Ruben 10

Novice
Waardering
0
Om mn bovenbenen te trainen gebruik ik de legg press machine, en de leg Extension

Legg Press:

Op het grote vlak: 3x20-100kg (kan zeker meer, 120 ofzo)
Op de kleine pedalen daarnaast (voor de korte spieren?) 3x20 met 100 kilo (ook hier moet ik 120 kunnen).

Moet ik die inkorten naar 10x -130-140-150? of moet ik gewoon hiermee doorgaan? want echt spierpijn aan mn bovenbenen heb ik nooit gehad door dit apparaat.

Leg Extension:

3x20-35kg *gruwelijk apparaat, heerlijk :D*

Is het beter om hier 3x10x 40-45kg te doen?

Bij voorbaat dank :D

Laatst bewerkt:
Squats, volle melk en mcdonalds.

Wat is je doel?

squat, front squat, belt squat, lunges, deadlift, romanian deadlift, goodmorning, glute hams raises doen en minder reps.

• Topic Starter Topic Starter

Waarschijnlijk hetzelfde doel als jij, Grote sterke gespierde benen, right?
Ik maak komende week wel een foto van mn bovenbenen momenteel.

EDIT: moet ik nou mn reps verminderen en dan meer gewicht erop gooien, ja of nee?
En Squatten is momenteel niet mogelijk, en gevaarlijk denk ik ivm mijn leeftijd (15) lijkt me super hoor ,daar niet van.

Spierpijn is gen indicatie van grooi, Leg Curl is hamstrings en Leg Extention is voor quads. Ik denk dat jij de Leg Extention bedoelt. Ook verander je reps maar eens, Ga rond te 10 reps zitten, volg dit schema eventueel:

Squats, 5 sets
Lunges, 3 sets
Leg Extentions. 3 sets
Goodmorning, 3 sets
Calf Raises, 3-5 sets

Eventueel kan er nog een Leg Press bij.

Dit is wel een lekkere voor in een split schema. Aan enkel die 2 oefeningen heb je niks, en al helemaal met jou reprange niet.

Laatst bewerkt:

EDIT: moet ik nou mn reps verminderen en dan meer gewicht erop gooien, ja of nee?
En Squatten is momenteel niet mogelijk, en gevaarlijk denk ik ivm mijn leeftijd (15) lijkt me super hoor ,daar niet van.
Hoezo niet mogelijk? Heb je geen halter en een squatrack in de sportschool?
En gevaarlijk is het niet, let gewoon op je uitvoering.

Spierpijn is gen indicatie van grooi, Leg Curl is hamstrings en Leg Extention is voor quads. Ik denk dat jij de Leg Extention bedoelt.

Ik denk toch echt wel dat hij het over leg press heeft, een leg extension van 100kg lijkt me overdreven.

Dat je 15 bent maakt niks uit, gewoon squatten.

Hoezo niet mogelijk? Heb je geen halter en een squatrack in de sportschool?
En gevaarlijk is het niet, let gewoon op je uitvoering.

Ik denk toch echt wel dat hij het over leg press heeft, een leg extension van 100kg lijkt me overdreven.

Leg Curler noemt hij Leg Extention, maar kan ook gewoon Leg Curl zijn, die 2 halen mensen altijd door de war:P Welke spiergroep pak jer ermee aan, pak je de hamstrings aan dan is het de Leg Curl, BTW ik kan wel 110KG Leg Extentions doen, dus waarom hij niet:P Gewoon 2 jaar nutteloos met gewichten k*tten en 100KG Leg Curls is geen wonder meer, 20 Reps doe ik dan zelf echter niet.

En Squatten is momenteel niet mogelijk
Woon je in een oorlogs- en/of rampgebied of zo, en heeft de bezetter het verboden ?

en gevaarlijk denk ik ivm mijn leeftijd (15)
Ik ben dertig en squat ook, dus da's tweemaal zo gevaarlijk.
In sommige periodes van het jaar squat ik 3x per week, dus da's maar liefst 6 keer zo gevaarlijk.
I'm living on the edge, I know. Ik zou bibbergeld moeten krijgen.

lijkt me super hoor ,daar niet van
In het Nederlands bestaat een woord voor mensen die vanalles 'super' en 'te gek' vinden, en die vanalles zouden durven willen, hadden ze maar en konden ze maar en mochten ze maar, maar ik kan er niet opkomen.

Doe mijn schematje maar en je kunt de volgende paar dagen niet meer lopen. Pak gewoon 10 reps, of 12, of 8-10-12 of verzin zelf iets dat er op lijkt.

• Topic Starter Topic Starter
LEG CURLS = LEG EXTENSIONS :D dom van me, hehe

Ik kan niet squatten en deadliften omdat ik in een oorlogsgebied zit? WTF? geniaal gevonden :P Naja, we hebben wel een halter met daaraan 2x 10 kilo gewichten, waarvan 1 zo'n klem om een gewicht vast te zetten los zit, en 20 kilo is te weinig om te deadliften neem ik aan?

Nee ik kan het niet omdat ik op school een sportschool heb, die ons niet laat squatten en deadliften, en ons dus ook die apparaten niet levert! *****ers!*
Binnenkort toch maar eventjes wat geld opzij leggen voor een goede sportschool zo te horen?

ik zal me proberen aan je schema te houden, thnx gasten :D

Laatst bewerkt:
LEG CURLS = LEG EXTENSIONS :D dom van me, hehe

Ik kan niet squatten en deadliften omdat ik in een oorlogsgebied zit? WTF? geniaal gevonden :P Naja, we hebben wel een halter met daaraan 2x 10 kilo gewichten, waarvan 1 zo'n klem om een gewicht vast te zetten los zit, en 20 kilo is te weinig om te deadliften neem ik aan?

Nee ik kan het niet omdat ik op school een sportschool heb, die ons niet laat squatten en deadliften, en ons dus ook die apparaten niet levert! *****ers!*
Binnenkort toch maar eventjes wat geld opzij leggen voor een goede sportschool zo te horen?

ik zal me proberen aan je schema te houden, thnx gasten :D
Dus je traint je hamstrings niet eens?

Er zijn al tips zat voorbij gekomen. Sowieso is 2 oefeningen voor benen veelste weinig. Hamstings en kuiten horen er ook bij, train die ook hard.

Om mn bovenbenen te trainen gebruik ik de legg press machine, en de leg Extension

Legg Press:

Op het grote vlak: 3x20-100kg (kan zeker meer, 120 ofzo)
Op de kleine pedalen daarnaast (voor de korte spieren?) 3x20 met 100 kilo (ook hier moet ik 120 kunnen).

Moet ik die inkorten naar 10x -130-140-150?

ja.

Leg Extension:

3x20-35kg *gruwelijk apparaat, heerlijk :D*

Is het beter om hier 3x10x 40-45kg te doen?

ja.

Terug
Naar boven