Fitness Seller

Bovenbenen

• Topic Starter Topic Starter
Net op Bodybuilding.com gekeken hoe ik het best mn Hamstrings kan trainen, en ik heb al een paar goede oefeningen gevonden, die ik thuis ook kan uitvoeren!

Ik maak binnenkort wel even een foto van mn bovenbenen.

Beenoefeningen en thuis uitvoeren, ben benieuwd. Denk niet dat hij een hoop materiaal thuis heeft.

• Topic Starter Topic Starter
Dacht dat ik er wel goed van af kwam door met alleen lunges mn hamstrings te trainen, maar!
Net besloten mn geld in een goede sportschool te steken, waar ik dus ook kan deadliften, squatten, etc etc

Ik houd me dan gewoon aan jou schema, ik ga deze week maar ff naar diverse sportscholen kijken :)

DUS:

Squats, 5 sets
Lunges, 3 sets
Leg Extentions. 3 sets
Goodmorning, 3 sets
Calf Raises, 3-5 sets
Leg Press, 3 sets

Thnx gasten

Vervang leg extension maar door nog een hamstring oef, leg curl (knieflexie) zou goed zijn.

Yeah Baby Full squatten ass to the grass, nooit spierpijn gehad zeg je?! :evilred:
Krijg eerst het squatten maar onder de knie, 5 sets 5 reps zwaar uitvoeren dan een gewicht
kiezen waarmee je nog maar net 10 herhalingen mee kan maken en met dat gewicht
breathing squats doen 20 reps gegarandeerd dat je dood gaat!

Leg Extention is voor de Quads, nu pak hij alles in principe evenveel aan, dus een quads vervangen voor een hamsstring oefening is echt niet nodig.

Hangt er vanaf hoe je het bekijkt, met squats, lunges & leg press pak je ook je hamstrings maar je bereikt niet hetzelfde zoals je bv Leg curl, RDL, GM's zou doen.

Knieflexie (leg curl - variant) vind ik een must.

Je hamstrings kunnen op 2 manieren getraind worden.

1. heupflexie oefeningen ( deadlift varainten-good mornings etc...)
2. knie-flexi oefeningen (legcurl varianten)

de bicep fermis ( hamstring) bestaat uit 4 koppen.
Met knie-flexie oefeningen train je all 4 de koppen.
Met heupflexi oefeningen de buiteste 2 koppen.

Zou dus 2 knie-flexi oefeningen doen en 1 heupflex oefening.

Hangt er vanaf hoe je het bekijkt, met squats, lunges & leg press pak je ook je hamstrings maar je bereikt niet hetzelfde zoals je bv Leg curl, RDL, GM's zou doen.

Knieflexie (leg curl - variant) vind ik een must.

Dus, dan vervang je een quads exersice door een hanstring exersice. Dan word het, squats, lunges, legpress en Leg Curl? Squats, Legpress blijven dan alleen over voor je Quads, Lunges zou ook heel eventueel bog kunnen een klein beetje. Dus waarom zou je een Leg Curl nodig moeten hebben?

We streven niet naar perfectie, we streven naar een zwaar massa benenschema. Daar voldoet deze aan, om nu zo je schema in elkaar te zetten dat elke kop zwaar en evenveel belast word is een beetje vergezocht voor iemand die nu pas een beetje echt begint te trainen. Gewoon zware compounds doen met wat iso, de rest komt later wel.

Terug
Naar boven