Fitness Seller

Bovenlichaam

KennethXy

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
78kg
Ik vroeg me af hoe je het snelst/best de je borstomrek traint, dit houdt dus in:
- massa van borstkas
- breedte van bovenrug
Even formeel doen,
dank bij voorbaat ;)

Pull-ups / flyes

• Topic Starter Topic Starter
die doe ik al vaak,
maar hoeveel reps en sets zou ik moeten doen?
en hoe vaak per week?

6 sets van 12 reps...

De hele dag de macarena doen. Daar word je een flexy boy van.

Doet me gelijk denken aan het ontwikkelen van een masterlijk X-frame (bovenkant).

Borst: bench press flat/incline, flyes, cable crossovers, maar dus vooral presses.
Rug: pullups widegrip, lat pulldown voor wijdte (latimus).
Traps: Shrugs
schouders: bekende algehele oefeningen voor de 3 koppen.

---------- Post toegevoegd Wed 20 Jul 2011 om 11:44 ----------

Was niet echt je vraag, maar zou daaraan werken.

Ik vroeg me af hoe je het snelst/best de je borstomrek traint, dit houdt dus in:
- massa van borstkas
- breedte van bovenrug
Even formeel doen,
dank bij voorbaat ;)

Het snelst? Niet, duurt een paar jaar voordat je een ''groot'' bovenlichaam hebt, daarbij heb je ook nog benen, wat was je hiermee van plan? zo breed als je enkels laten?

Massa van de borstkas
Pullovers (o.a. Arnold deed deze oefening hiervoor ook) om de ribcage te laten uitrekken.

Het snelst? Niet, duurt een paar jaar voordat je een ''groot'' bovenlichaam hebt, daarbij heb je ook nog benen, wat was je hiermee van plan? zo breed als je enkels laten?

Voetballen!

OT: Stickies lezen, schema maken (Hele lichaam!) en feedback op vragen en vervolgens keihard gaan trainen.

ow het SNELST?
ow dan weet ik het niet wij doen het rustig aan wij willen niet te snel gaan natuurlijk, zit risico's aan vast.

http://www.leehayward.com/pullover.htm

The main benefit from pullovers is that they help expand the rib cage and work all the supporting muscle groups along the torso, chest, lats, arms, and shoulders through a full range of motion. This can really help add thickness and depth to your torso, which is one area that a lot of people lack these days.

Arnold en Lee Hayward weten er meer over dan jou.
Als je wilt discuteren koop een vliegtuigticket en ga naar Californië bij Arnie.

Vergelijk de stand van je bovenarmen tov je romp eens tussen pullover en (close grip) chinups.

Chinups zijn dus ook voor chest en laten je borstkas ook uitrekken? ???

Nu vergelijk je appels met peren.
Bij chin ups blijft je bovenlichaam zo goed als recht.
Bij pullovers laat je het gewicht tot op de vloer zakken en voel je je ribbenkas gewoon naar het plafond toe getrokken worden.

Nu vergelijk je appels met peren.
Bij chin ups blijft je bovenlichaam zo goed als recht.
Bij pullovers laat je het gewicht tot op de vloer zakken en voel je je ribbenkas gewoon naar het plafond toe getrokken worden.

jij bent niet helemaal goed wijs man

Terug
Naar boven