Ik wil er nog wel even op ingaan, want ik krijg het idee dat je mij niet serieus neemt. Ook al uit ik mij soms wat cynisch, er zit vaak meer in dan puur die opmerking misschien doet blijken.
Op het moment dat jij je training aanpast en intensiteit verlaagd EN bpc gaat gebruik EN die olie gaat smeren, weet je totaal niet wat er werkt.
Kortom, ga je met bpc beginnen? Hou dan je training gelijk, dan weet je of het echt effect sorteert. Of ga eerst 2 of 3 weken je training aanpassen en voeg daarna de bpc toe om te kijken of dat nog echt meerwaarde heeft op dat moment.
Overigens, ik doe dit ook compleet verkeerd, maar ik weet ook dat wat ik doe dus eigenlijk ook niet echt verstandig is. Allerlei zaken aanpassen, wijzigen, dingen proberen. Uiteindelijk heb je wel het idee dat bepaalde zaken 'iets' doen, maar kan ik nu echt zeggen dat bpc werkt? Nee, zeker niet.
Dit is ook wat mij enorm beklijft als ik alle onderwerpen over bpc lees op internet. Bij de helft werkt het totaal niet, bij de andere helft werkt het geweldig, en wat vaak ook nog zo is, dat men trainingen drastisch aanpast en zegt: je moet het wel een paar maanden de tijd gunnen en soms wordt er ook nog geroepen dat er fysio bij moet.
Waar praten we dan over? 2 maanden op lage intensiteit trainen en goede oefeningen doen om een blessure op te lossen. Ja en wat doet de bpc nou dan?
Maar niemand die dat dan durft te zeggen. En niemand die het ook weet, want het is nooit op mensen getest en al helemaal niet uitgebreid.
Ik probeer het nu ook hoor, bpc, maar ik ben er wel bijzonder kritisch over en ik zal zeker niet zeggen dat het een wondermiddel is.