XXL Nutrition

Breakfast of champions!

In de blender:

65 gram brinta
400 ml sojamelk
1 banaan
40 gram whey

Voedingswaarde (ongeveer):

657 kcal
56 g eiwit
81 g koolhydraten
10 g vet waarvan 2 gram verzadigd
12,8 gram vezels

In de ochtend mag je zowiezo wel wat meer eten he.
Ook al ben je aan het cutten.

OT: Meestal brinta + whey + water= shaken en opdrinken.
Misschien nog wat thee en of een banaan of wat dan ook.

Hoeveel procent van m'n dagelijkse kcal zou ik 's ochtends moeten eten dan?

In de blender:

65 gram brinta
400 ml sojamelk
1 banaan
40 gram whey

Voedingswaarde (ongeveer):

657 kcal
56 g eiwit
81 g koolhydraten
10 g vet waarvan 2 gram verzadigd
12,8 gram vezels
A new study has found that men who consume an average of half a portion of soy products per day are more likely to have a lower concentration of sperm

Soy contains a number of isoflavones that exert an oestrogen-like affect

http://www.foodnavigator.com/Science-Nutrition/Study-links-low-sperm-with-high-soy-consumption

Hmm ik was net aan t overwegen je ontbijtje eens te gaan proberen, dus ging ff zoeken naar sojamelk :p

A new study has found that men who consume an average of half a portion of soy products per day are more likely to have a lower concentration of sperm

Soy contains a number of isoflavones that exert an oestrogen-like affect

http://www.foodnavigator.com/Science-Nutrition/Study-links-low-sperm-with-high-soy-consumption

Hmm ik was net aan t overwegen je ontbijtje eens te gaan proberen, dus ging ff zoeken naar sojamelk :p

En zo is er met alles wel wat :). Soja is ook voor heel veel dingen goed. Als je gewoon goed eet en hard traint kunnen al die dingen die misschien een miniem effect hebben op een niveau waar ik qua fysiek nooit zal komen me niet zoveel schelen ;).

Ik train en eet ook heel erg voor mijn gezondheid, ik let ook op voldoende groente, vezels etc. Ik ben al jaren niet ziek en ik voel me elke dag megafit, ik blijf dus lekker eten wat ik eet.

Ik was inderdaad wel bekend met deze verhalen over soja, maarja :). Het is wel erg lekker trouwens, ik vind normale melk niet te drinken.

Ik lust ook geen normale melk... Vandaar dat ik ff ging kijken

Ik lust ook geen normale melk... Vandaar dat ik ff ging kijken

Met normale melk is volgens sommige studies ook een hoop 'mis' als het over gezondheid gaat. Zo is er met alles ook wel wat.

Je kan die ontbijtshake van mij ook met water maken (had ik laatst geprobeerd) maar dat vond ik ook niet echt lekker eigenlijk :p. Heel erg smakeloos...

EDIT: Ik stuur je trouwens ff een PM Daster met wat vragen. Hopelijk vind je dat goed.

Ga je gang ;)

Op t moment doe ik het wel gewoon met water, en dan ook nog eens zonder die banaan ;)

Maar went wel :) Voordeel vind ik gewoon binnen 10seconden een heel ontbijt naar binnen werken.

Ga je gang ;)

Op t moment doe ik het wel gewoon met water, en dan ook nog eens zonder die banaan ;)

Maar went wel :) Voordeel vind ik gewoon binnen 10seconden een heel ontbijt naar binnen werken.

Ja ontbijt wil ik ook vooral snel inderdaad. 'Droge' dingen zoals brood etc. krijg ik ook gewoon niet weg als ik net wakker ben. Deze shake duurt 3 min. om te maken en 1 min. om op te drinken. Ook wel relaxed dus :).

Ik vind eten heeerlijk om te doen! Een zo snel mogelijk ontbijt maken en dan zo snel mogelijk wegwerken.. de gedachte alleen al om de paar kcal die je op een dag naar binnen mag werken Zo naar binnen te werken..
Maarja, dat ben ik dan weer

Ik vind eten heeerlijk om te doen! Een zo snel mogelijk ontbijt maken en dan zo snel mogelijk wegwerken.. de gedachte alleen al om de paar kcal die je op een dag naar binnen mag werken Zo naar binnen te werken..
Maarja, dat ben ik dan weer

Eten is ook mijn hobby hoor. Alleen in de ochtend wat minder. Verder sta ik altijd uitgebreid te koken, soms 2 keer per dag. Eten moet inderdaad ook lekker zijn, helemaal mee eens. Ik vind die ontbijtshake van mij trouwens ook best lekker, die drink ik ook met plezier.

oke :)

Tip voor een gerecht wat mij goed bevalt, 5 eiwitten 1 eigeel, 50 gram gerookte zalm en 2 plakjes kaas->omelette.. Hmmmm :P

eerst whey-shake met water, dan na het douchen

100gr havermout
1 banaan
1 appel
600ml sojamelk light
en 2 visolie caps

80 gr havermout
25 gr rozijnen
1 ei
4 eiwitten
500 ml halfvolle melk
2 visoliecapsules

125gr. havermout
300ml melk
20gr whey
250ml verse jus
300gr. Tiliapa
500gr. magere kwark
2 eieren

Paar lepels gemalen lijnzaad
Banaan
80g havermout
Wat bosbessen
Wat aardbeien (voor de smaak)
Melk (tot de blender goed vol is, denk dat ik aan de 400-500ml zit)
1 Ei
20g whey

Smaak kan beter maar het is goed te doen :D

Laatst bewerkt:
Ik maak er altijd énen dikken van :p Misschien dat er wel 2 van te maken zijn, maar 's ochtends heb ik graag dat het rap gaat. Ik gebruik geen vetstof ofzo omdat ik het in een pan met een anti-aanbaklaag doe.

Welke ingredienten gebruik jij voor je pannenkoekskes?

Heey, had je beloofd te zeggen wat ik in m'n pannenkoek doe :)
Heb vandaag 3 pannenkoeken kunnen bakken uit:
100 gram bloem, 200 ml melk, 2 eiwit, 1 eigeel
Komt uit op 180kcal, 8,58 eiwit, 29 KH, 3,37 vet Per pannenkoek.

Is nog best goed, of zie ik dat verkeerd?

Had vandaag 4 championnen, 1 plakje rauwe ham en een half paprikapunt Eerst in de pan bakken, dan beslag en een soort roerpannenkoek maken, Lekker !!

Terug
Naar boven