Fitness Seller

Breed of Schouder breed Bank drukken en Korte of Grote slagen voor Cable Flys?

Benactief

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
88kg
Beste Mensen, hierbij mijn vraag over het bank drukken. Ik zie veel mensen verschillend bank drukken in de sportschool. Welke positie is het beste om je borst te trainen? Breed, schouder breed of small?

Daarnaast zie ik ook veel mensen op verschillende manieren de cable flys uitvoeren voor de borst spieren.

Van buiten met gebogen armen naar binnen?
Heel schuin naar voren staan of juist recht staan?
Korte bewegingen of juist grote slagen?
Rechter hand over de linkerhand, en bij de volgende herhaling linkerhand over de rechterhand tot aan de pols?

Zie zo vaak verschillende soorten manieren van cable flys oefeningen zou graag jullie mening horen?

mvg,

Benactief :)

Whatever floats your boat...

Beste Mensen, hierbij mijn vraag over het bank drukken. Ik zie veel mensen verschillend bank drukken in de sportschool. Welke positie is het beste om je borst te trainen? Breed, schouder breed of small?

Daarnaast zie ik ook veel mensen op verschillende manieren de cable flys uitvoeren voor de borst spieren.

Van buiten met gebogen armen naar binnen?
Heel schuin naar voren staan of juist recht staan?
Korte bewegingen of juist grote slagen?
Rechter hand over de linkerhand, en bij de volgende herhaling linkerhand over de rechterhand tot aan de pols?

Zie zo vaak verschillende soorten manieren van cable flys oefeningen zou graag jullie mening horen?

mvg,

Benactief :)

Wat dacht je van cable flys op je knieën, nog betere isolatie.

Whatever floats your boat...

Toch wel dit :)

Als je borst wilt trainen met bankdrukken moet je natuurlijk niet de stang zo smal vastpakken... Iets breder dan schouders is dan beter

Laatst bewerkt:
Concentreer je in gedachte heel erg op je borst spieren en dan voel je zelf wel waarbij je het meeste chest pakt en waarbij je schouders en triceps minder assisteren. Zo kwam ik er al snel achter dat ik met bankdrukken super veel schouders en triceps gebruik en start ik een borst-dag altijd met heel zwaar dumbell fly :)

Schouderbreed is zga smal!

Wat borst betreft is alles tussen de 1.6-2 keer de afstand tussen de acromion prima (ligt ook aan de hoek bovenarm/romp die je hanteert). Als je erg gevoelig ben voor schouderblessures is 1.5 beter.

Wat de CF betreft, uitvoering is afhankelijk van waar je het accent wilt plaatsen waarbij de positie romp/armen bepalend is. Alles wat op een decline beweging lijkt accentueert onderkant borst, alles wat op een Incline beweging lijkt de bovenkant, alles wat daar tussen zit .................enz.

Kruisen is imo niet echt noodzakelijk, maar vergroot de ROM (ik zou'm dan liever arm voor arm doen ipv kruisen)

Korte/lange beweging is hetzelfde verhaal als wel/niet full ROM

• Topic Starter Topic Starter
Beste mensen hierbij mijn dank voor alle reacties top :) Ben er inmiddels mee aan het experimenteren wat mij het beste ligt. Ook wat betreft het de CF lijkt heb ik tot op heden gemerkt dat staand, rug recht en armen naar binnen trekken de borstspieren meer aanspan dan wanneer ik schuin sta.

El Hombre: Bedankt voor je tip om het op me knieen te proberen qua isolatie Top :)

Zal hier volgende week weer een reactie plaats omdat ik vandaag me training al heb gehad voor borst en rug.

Dit ging als volgt; Dumb bell bench press, Incline Dumbell bench press, Cable Fly s, Bench press, Incline bench press, de rug heb ik ook gepakt met een aantal apparaten de namen weet ik zo eff niet zal er volgende week op terug komen.

In ieder geval bijdeze bedankt voor jullie tijd en reactie,

mvg

Benactief

Ps mochten jullie meer tips hebben hoor ik het graag!

Terug
Naar boven