MuscleMeat

grote front delts, tog platte schouders, tips?

Met welke andere oefeningen dan ?

Reden waarom meeste mensen een grotere front delts hebben is omdat ze naast gerichte front delt training ook heel wat meepakken in de borsttraining. Voor zij delts geldt dit niet.

Side raises?

Misschien bekijken we het verkeerd. We kunnen het ook heel makkelijk omdraaien. Voorkant schouders lopen bij de meeste niet voor, maar zij/achterkant lopen achter ;)

Side raises?

Misschien bekijken we het verkeerd. We kunnen het ook heel makkelijk omdraaien. Voorkant schouders lopen bij de meeste niet voor, maar zij/achterkant lopen achter ;)

Side raises is een gerichte zij-kant schouder training right ? En hoeveel doet men zoiets per week ? 4-5 sets vn 8-15 reps. Correct ?

Voorkant schouders wordt getraind met gerichte schoudertraining, vaak boven de 5 sets. Daarbij nog bovenop door de borst training, ook easily boven de 5 sets.

Voorkant schouders traint men dus 2x in de week met 10plus sets, zijkant schouders 1x in de week met 5 sets give or take.

Daarom: train die ook gewoon 2x in de week, die krengen herstellen toch snel genoeg

Side raises?

Niet mijn mijn mening :(

Voorkant schouder is bij veel mensen overontwikkeld, alleen wordt dit vaak gezien als een achterlopende boveborst.

Side raises is een gerichte zij-kant schouder training right ? En hoeveel doet men zoiets per week ? 4-5 sets vn 8-15 reps. Correct ?

Voorkant schouders wordt getraind met gerichte schoudertraining, vaak boven de 5 sets. Daarbij nog bovenop door de borst training, ook easily boven de 5 sets.

Voorkant schouders traint men dus 2x in de week met 10plus sets, zijkant schouders 1x in de week met 5 sets give or take.

Daarom: train die ook gewoon 2x in de week, die krengen herstellen toch snel genoeg

Ik doe 3 setjes shoulder press tussen 8/12 en thats it. Meer dan zat. Voor zij -en achterkant max. 4 sets van 8/12 herhalingen.

Doe eens gek en doe 100 reps side raises in één set (met af en toe een rust pauze van 5 sec als je het niet meer volhoud. Ga net zolang door tot je de 100 reps heb gehaald.

Pak een gewicht wat je ongeveer voor 20-25 reps kunt maken, maar doe er gewoon 100 dus... (pak dus geen 20kg dumbbells bijv.)

Dit kan je doen met biceps, triceps,schouders of als je een echte bikkel bent: benen (leg extensions bijv)

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar voor mij werken wijde upright rows uitstekend met daarna side raises om het af te maken als ik mijn schouders extra wil pakken...

Wel meteen stoppen als je last krijgt van je schouders.

De focus ligt bij veel mensen teveel op het pressen, pressen, pressen. Wat hiervoor ook al is gezegd, focus je training op zijkant en achterkant en pak hooguit 1 press oefeningen. Als je de oefeningen dan goed uitvoert zie je vanzelf dat je zijkant en achterkant gaan groeien.

Als je je side delts meer aan wilt pakken tijdens je schouder training kan je beter dumbbell pressen dan MP'sen (bron: simplyshredded.com)

Ik doe tijdens mijn shoudertraining ook altijd maar 1 pressoefening en verder meer isolatieoefeningen voor de zijkant. Meestal dit:

-Upright row supersetted met lateral raises 4 setjes
-Side raises 4 setjes

Achterkant schouder doe ik ook maar 1 oefening 3-4 setjes omdat ze bij rugtraining al genoeg te voorduren krijgen. Voor deze spiergroep doe ik meestal alleen reverse fly.

Terug
Naar boven