XXL Nutrition

Breekt het lichaam binnen 7-8 dagen na training weer spier af?

Denk dat het probleem 99% in je hoofd zit. Je "denkt" dat je teveel eet en dat in je wangen kunt zien, dat is (denk ik) psychisch. In heel extreme vorm zou het zelfs anorexia kunnen zijn. Ik schrijf dit niet om je te beledigen, maar zo komt het wel over. Je eet zo extreem weinig, en je zegt dat als je er zelfs al 200 cal overheen zit je dit de volgende dag kunt zien. Dat is de grootste onzin die er is, 200 kcal ga je niet van dag 1 op dag 2 zien man. Dat zit puur tussen je oren. Dat + Het feit dat je spieren volgens jou zo lang nodig hebben om te herstellen doet mij (en zo ongeveer iedereen hier) gewoon denken dat je te weinig eet. Ik begrijp dat je bang bent om weer dik te worden als je zegt dat je ooit 95 kg hebt gewogen, maar het schema wat je nu hebt met 500 (van de juiste) kcal te verhogen (+ blijven sporten) gaat je echt niet dik maken, dat heb je simpelweg gewoon nodig. Het zal je prestaties en je herstel verbeteren en bovendien heb je echt nog wel een aardige buffer tussen 60 kg en 95 kg om te experimenteren of het helpt en er eventueel mee te stoppen als je vindt dat het niet werkt.

Je eet te weinig en je traint te weinig, problem solved.

Maak een schema met de excelsheet die hier circuleert en laat hem reviewen. Niet te druk maken als je een ietsie pietsie aankomt. Dat heb je ermzo af met cutten.

Trainschema mischien ook even reviewen laten? Een fullbody schema volgen ofzo.

Weet wel bijna zeker dat je aan eetstoornis lijdt. Heb er zelf in het verleden ook mee te maken gehad, dus herken het. Veel mensen die zoveel kilo's hebben verloren, kunnen op den duur een vermoeidende band krijgen met voedsel. Mijn tip voor jou is om er veel over te lezen ( dan besef je ook dat het allemaal tussen je oren zit). Daarnaast kun je het beste hulp inschakelen van een personal trainer. Die dan ook echt een voedingsschema en trainingsprogramma voor je op stelt ( online training is ook effecient en goedkoop). Misschien dat je dan meer durft te eten omdat een professioneel persoon een schema voor je heeft opgesteld?

Wat hierboven al een aantal keer gezegd is : 3 tot 4 dagen in de week trainen en echt meer eten.
Je hoeft jezelf echt niet vol te proppen,maar probeer een maandje bv 2500 KC te eten.
Kom je te veel vet aan,dan ga je minder eten.
1 dag in de week trainen heb je niets aan.

Succes !

Ik snap het 1x in de week trainen niet of je moet maar 1 spiergroep trainen. Als je maandag borst train en je verrekt nog van de spierpijn op woensdag kan je gerust rug gaan trainen en vrijdag wat anders. Dus gewoon gas op die lollie.

Weet je wat jij moet doen. Stalk de breedste bodybuilder bij je gym en doe hem maar na.

Volgens mij heb je gewoon een degelijk trainingsschema en geduld nodig. Al gehoord van Starting Strength?

Sorry is dit een troll account dat moet haast wel. Of denk je echt een kilo spier per training te winnen als je 1 keer per week traint op een aantal kcal van 1500 wat extreem weinig is. De dagen na je training moet je lichaam ook herstellen en heeft een verhoogte behoefte. Gem aantal calorieën voor een man ligt op 2500 voor onderhoud. En dan geen big macs en chocola.

Vind het vervelend voor je dat je klachten hebt als het echt is. Maar nogmaals het komt wel een beetje dom over.

Wil je gainen: meer eten hard trainen en vaker trainen. 1/2 leer per week is voornamelijk onderhoud. 3/4/5 keer per week meer opbouw. Niet aankomen is meer eten en trainen. Simple as that.

In een week tijd kan jij echt geen objectief verschil zien. Dat verschil is dan namelijk nog zo klein dat alles wat je ziet volledig afhankelijk is van wat er in je hoofd om gaat. Wil je op enigzins betrouwbare manier monitoren of het goed gaat? Weeg jezelf 's ochtends na dat je naar de wc bent geweest met een lege maag en meet je v% met een huidplooi meter ipv weegschaal (want impedantie meters zijn totaal niet betrouwbaar). Maar zelfs als je dat helemaal volgt zit er nog veel "willekeurige" variatie in, i.e. kan je nog steeds niet op 100% zeggen dat wat je meet qua verschil, verandering in spiermassa is. Pas als je op de lange termijn dergelijke veranderingen ziet wordt het enigzins aannemelijk. Bottom line: stop met obsederen over de kleine dingen en houd je aandacht op het grote geheel. Eten totdat je aankomt, twee x p/w dezelfde spiergroep trainen, genoeg slapen en na een langere periode pas evalueren

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven