XXL Nutrition

breinbreker

boksertje

Cool Novice
Waardering
0
Ik weeg 51 kilo en verbruik 1800 calorien per dag.

Volgens de regel dat je 7 gram koolhydraten per kilo lichaamsgewicht nodig hebt, heb ik 357 gram koolhydraten nodig (=1428 kcal).

Volgens de regel dat je 55% van je caloriebehoefte aan koolhydraten nodig hebt, heb ik 248 gram koolhydraten nodig (=990 kcal).

Dat verschilt nogal wat. Nu zou je kunnen zeggen; dan ga je er toch mooi tussenin zitten. Maar krijg ik in verhouding met mijn calorieverbruik dan niet te veel koolhydraten binnen en krijg ik in verhouding met mijn lichaamsgewicht dan niet te weinig koolhydraten binnen?

Waarom verschillen deze 2 regels zo van elkaar? Zijn deze regels niet eigenlijk gebaseerd op een man van 80 kilo?

Laatst bewerkt:
Denk dat zulke regels vooral opgaan voor een gemiddelde man.

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor eiwit, 2 gr/kg lichaamsgewicht is met 51 kg heel wat anders als 30% van je totale inname.
Terwijl het voor een man van 80 kg wel ongeveer zal kloppen.

Gewoon kijken hoe jouw lichaam reageerd. Je moet ook niet naar die standaard regeltjes kijken maar uitvinden wat jij het lekkerst vind en waar jouw lichaam goed op reageerd. De een kan meer kh eten zonder vet te worden terwijl andere sneller vet aanzetten met minder kh's.

allemaal relatief... het is onmogelijk om voor ieder persoon een eigen formule te bedenken.. neem dit alleen als referentie punt..je hebt een indruk hoeveel gram per dag je moet nuttigen..daarna is controleren een belangrijke stap... zoals domiqo zegt: je moet uitvinden wat werkt voor jouw

Dergelijke regels slaan helemaal nergens op (nou zal wel een kern van waarheid in zitten, maar ze slaan de plank tamelijk mis).

---------- Toegevoegd om 13:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:38 ----------

Ik weeg 51 kilo en verbruik 1800 calorien per dag.

Da's ook best erg .. 1800 Cal maar ? Damn, dat eet ik al op een very low cal dag in de cut.

Weet je welk regeltje wel een beetje klopt...

neem 2.2 keer je lichaamsgewicht in gram eiwit
Neem het dubbele daarvan in koolhydraten
En de helft daarvan in vet

even controleren

50 kilo
110 gram eiwit - 440 Cal
220 gram KH - 880 Cal
55 gram vet = 495
totaal: Cal 1815

damn, dat is nauwkeurig.

Laatst bewerkt:
6gram carbs was de "regel" heb ik ooit eens gelezen iig..
Zelf werk ik gw met %

Terug
Naar boven