XXL Nutrition

Bringing back the beast....

193cm112kg

Novice
Waardering
0
Zozo...het is weer zover: ik ga eindelijk weer snoei hard trainen!! Heb ivm met werk/studie twee maanden bijna stil gezeten. Vanaf maandag 2-6-08 begin ik weer bij Ultimate Fitness Amsterdam met mn trainings partner D. te knallen.
D. is bodybuilder en is zich aan het voorbereiden op wedstrijden in het najaar, ik doe het voor de kick.
Heb al 10 jaar ervaring en ben wel redelijk op kracht...maar more is better.
Ik ben 27 193cm, 110kg en 13%, dus da's niet al te slecht. De bedoeling is om begin augustus op 112kg en ongeveer 9% te zitten, gecombineerd met een flinke toename in kracht.

Als ondersteuning van mijn trainingen eet ik 6-7 keer per dag, neem ik 2 keer per dag een proteineshake aangevuld met Vitargo na de training en meteen na het wakker worden. Daarnast drink ik een NO booster als pre-workout amplifier en neem ik multi vitamines en Glucosamine aangevuld met MSM en Chondroitine voor de gewrichten.

Trainingen zien er als volgt uit:
Ma. Rug of Schouders (om de week)
Di. rust
Wo. Biceps en Triceps
Do. Quadriceps en Kuiten
Vr. rust
Za. Hamstrings + extra
Zo. rust

Jullie denken wellicht: 'En borst dan?' en 'Hoezo rug en schouders om de week?'??????

Het zit zo: D. heeft van nature een gigantisch borstkast en hoeft deze bijna nooit te trainen. Ik heb een schouderblessure waardoor ik alleen lichte oefeningen doe op Za. en Do.
Verder is het zo dat de intensiteit van onze trainingen zeer hoog ligt en dat we in de week dat we rug trainen extra schouder oefeningen erbij doen en vice versa.

We hebben geen vaste routine en weten pas als we starten welke oefeningen we doen. Afgezien van enkele basis oefeningen is elke training anders. We doen zelden standaard setjes maar maken gebruik van drop-sets, supersets, pyramides, gecombineerde reeksen van 3-4 oefeingen etc. etc. Alles om de intensiteit abnormaal hoog te houden!!
Verder is het zo dat een training NOOIT langer dan 1 uur en 15 minuten duurt.

Goed, genoeg uitleg, in de komende weken probeer ik alle trainings gegevens te posten: oefeingen, herhalingen, gewichten etc. Ook zal ik wat filmpjes online zetten. Mischien dat iemand er wat aan heeft!

I'll be back!!

Laatst bewerkt:
cool man, filmpjes kan ik niet genoeg van krijgen.

Welkom....& suc6.

Succes ouwe, klinkt goed!

ik ga je logje volgen! suc6 ermee!
:thumbs:

Haha bedankt! Op naar een balkje! En jij naar je 3e kroontje ;)

• Topic Starter Topic Starter
Kom net van de training! Ging wel lekker vandaag. We moesten al om 1100 trainen dus ben ik al om 0600 even wakker geworden om een maaltijd naar binnen te werken (magere melk met rijst en proteine poeder). Daarna slapen en weer om 0800 (pasta met tonijn) en 1000 (brinta/havermout met water en een beetje siroop) gegeten. NO booster gedronken om 1030 en op naar de training:

Cable raise voorlangs/achterlangs superset 12x 10x 8x 6x met oplopend gewicht als pre-exhaust oefening.

Seated Military Press 12x60 8x70 7x80 3x90kg

One arm rear dumbbell raise voorover gebogen 12x24 10x26 8x28kg

Cable Cross rear 12x20 8x25 12x15 12x10kg

Barbell SHrugs 12x140 8x170 10x170

Dumbbell upright rows superset met side raise 2x12 20kg + 2x16 9kg

Dit was wel een lekkere manier om er weer in te komen. Woensdag zijn de armen aan de beurt!

Hier een filmpje van vorige week toen ik effe na 8 weken weer ging deadliften met 180 kg!!!.....LONG LIVE MUSCLE MEMORY!!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=kI0joHNjifM

Zoals jullie zien doe ik ze met mn benen op ongeveer schouder breedte en met een minimale buiging van de benen. Als iemand op/aanmerkingen heeft hoor ik het graag.

Laatst bewerkt:
Update: 12 uur na de training....t*fus wat heb ik zere traps!! Heerlijk!

Ik heb een opmerking .
Ik zou sowieso van de grond beginnen . Het is de 'dead'-lift . Je wil een 'dood' lichaam in beweging brengen . Start dus vanop de grond .
Verder vind ik dat je inderdaad nogal weinig door je knieën zakt . Je moet je kont goed laten zakken , trekken met je rug en dan pas die heupen erin smijten . Voor de rest ziet het er oké uit .

ok, maar dan:

Dat het 'dead' gedeelte dan niet helemaal aanwezig is begrijp ik maar; maakt dat de oefening minder effectief? Ik heb ze namelijk in het verleden wel vanaf de grond gedaan maar niet echt veel verschil gevoeld.

Hetzelde geldt voor mn benen; Ik doe het graag vrijwel 'stiff legged' om mn hams zoveel mogelijk bij de beweging te betrekken. Is de oefening zoveel minder effectief dan wanneer je het meer vanuit je benen haalt of is het gewoon een kwestie van variatie dan van 'goed' en ' fout' ?

Ik zal binnenkort de 'juiste' uitvoeringen posten!

Je maakt er nu meer een bent knee straight back deadlift van.(bestaat dat? :P)
Als deadlift zijnde is de uitvoering k*t! Begin van de vloer en meestal pakken mensen de eerste reps nog met gebogen benen, daarna gaan ze toch omhoog met die kont.

Als ijnde muscle ontwikkelaar betwijfel ik of het veel uitmaakt.

lijkt me eerder een stiffleg deadlift.......
;)

Mijn eerste gedachte;) Veel bodybuilders spreken van "deadlift" wanneer zij eigenlijk de "stiff-legged deadlift" of "romanian deadlift" variant bedoelen. Lekkere lifts en vooral blijven filmen:)

Ik heb ook liever de SL variant

good luck!

Snap die gasten nooit die een deadlift beginnen met een bar uit het rack pakken. Dit is geen deadlift!

Terug
Naar boven