MuscleMeat

Bringing back the beast....

• Topic Starter Topic Starter
Niet zo bijster moeilijk om te snappen.....je zit te erg vast in wat je denk dat het hoort te zijn. Vraag je eerst af waarom je bepaalde oefeningen op een bepaalde manier doet. Ik ben geen powerlifter, dus ik draai geen wedstrijden mee en hoef de lift niet volgens PL regels uit te voeren. Ik ben opzoek naar een effect, deze is ook op een andere manier te realiseren dan alleen de 'echte' deadlift.
Daarnaast moet je niet vergeten dat variatie heel erg belangrijk is om vooruitgang te boeken. Dus voordat je 'die gasten' beoordeeld mag je je wel eerst afvragen waarom ze iets doen.

Dat alles terzijde, videootje van 'echte' DL komt er volgende week maandag aan.

Komt ern og wat?

Jaaaa......sorry allemaal....

Er komt zeker nog wat.....maar ik heb bij het basketballen mn elleboog een beetje verdoet en niet getraind. Maandag mag ik weer!!

Basketball is slechte sport :P ik ben er mee gekapt voor BB :D

Maar hoe ga je dat dan doen bij een 220+ dl, ook zo lopen met het gewicht.

het is maandag geweest!

Elleboog....

Ik kan nog steeds niks doen met mn arm.....****!!!! Ga straks naar de gym om te squatten maar kan het niet al te gek maken...

Over die 220kg + deadlift zeg ik alleen: die haal ik dan wel gewoon van de vloer ;)

220kg dead lift WOw nice!

Dat het 'dead' gedeelte dan niet helemaal aanwezig is begrijp ik maar; maakt dat de oefening minder effectief? Ik heb ze namelijk in het verleden wel vanaf de grond gedaan maar niet echt veel verschil gevoeld.

Hetzelde geldt voor mn benen; Ik doe het graag vrijwel 'stiff legged' om mn hams zoveel mogelijk bij de beweging te betrekken. Is de oefening zoveel minder effectief dan wanneer je het meer vanuit je benen haalt of is het gewoon een kwestie van variatie dan van 'goed' en ' fout' ?

Ik zal binnenkort de 'juiste' uitvoeringen posten!
Als je 't voor spiergroei doet moet je zelf weten wat je doet maar bij een deadlift wil je eigenlijk geen gebruik maken van je stretch reflex... En dat doe je nu wel.(denk ik?) Daarom is het niet echt een dood gewicht optillen. Maar wat voor jou het beste werkt moet je vooral blijven doen.

Terug
Naar boven