AndroidHealthClinic

Brinta, Wat? Waarom? en Hoeveel?

Gouwe tip om het wat minder snel te laten verstenen.
Zo doe ik het altijd.

- 500ml melk
- 40 gram whey eiwit erbij
- Flink roeren tot het eiwit is opgelost
- 120 gram brinta toevoegen

Hierdoor blijft het langer vloeibaar.Geen uren natuurlijk maar in iedergeval langer als zonder whey.

Als je er maar genoeg van eet wordt het vanzelf een bulkmaaltijd.;)
Bovenstaande is rond de 700kcal.:D

Je kunt beter brinta / havermout pakken dan brood smorgens, omdat het bestaat uit langzame koolhydraten. Plus in brood zitten gluten.

Je kunt het beter met water pakken dan met melk, melk bevat lactose, waar je maagproblemen van kunt krijgen. Ikzelf moet vrijwel direct na het ontbijt naar de wc, wanneer ik het met melk pak.

Hoeveelheid hangt af van je stats en wat je wilt bereiken.

Je kunt beter brinta / havermout pakken dan brood smorgens, omdat het bestaat uit langzame koolhydraten. Plus in brood zitten gluten.
Je kunt het beter met water pakken dan met melk, melk bevat lactose, waar je maagproblemen van kunt krijgen. Ikzelf moet vrijwel direct na het ontbijt naar de wc, wanneer ik het met melk pak.

Hoeveelheid hangt af van je stats en wat je wilt bereiken.

In Brinta zitten ook gluten (Brinta = tarwe), in havermout idd niet. En niet iedereen krijgt maag/darmproblemen van lactose... Brinta met water lijkt me niet te vreten! (Heb 't nog nooit geprobeerd.)

Nou ik heb zojuist voor het eerst Brinta Fruit gegeten met melk en het is niet te eten! Ik ga gewoon verder met boterhammen met pindakaas.

Brinta fruit is echt de hemel :D
ik doe altijd met 200-300 ml melk.Aantal gram brinta zou ik niet weten maar het is in iedergeval verre van vloeibaar dan.

Waarom raadt iedereen aan om magere melk te drinken? Zelfs in een cutdieet wordt het aangeraden om tenminste 13-15% vet te hebben. Ik volg zelf ook een cutdieet (50-35-15) en die 15% lukt net.

Met andere woorden, halfvolle melk is niet verkeerd lijkt mij?

Waarom raadt iedereen aan om magere melk te drinken? Zelfs in een cutdieet wordt het aangeraden om tenminste 13-15% vet te hebben. Ik volg zelf ook een cutdieet (50-35-15) en die 15% lukt net.

Met andere woorden, halfvolle melk is niet verkeerd lijkt mij?

Ach ja, mager of halfvol... Kan allebei.

Brinta fruit is echt de hemel :D
ik doe altijd met 200-300 ml melk.Aantal gram brinta zou ik niet weten maar het is in iedergeval verre van vloeibaar dan.

Ik had het met 500 ml melk gedaan en iets van 8-9 eetlepels brinta..was ook niet vloeibaar maar gewoon dikke pap..wel goed dus..maar de smaak is niks voor mij haha..ik ga het nog een keer proberen met wat suiker doorheen..misschien dat het dan iets beter smaakt.

Ik had het met 500 ml melk gedaan en iets van 8-9 eetlepels brinta..was ook niet vloeibaar maar gewoon dikke pap..wel goed dus..maar de smaak is niks voor mij haha..ik ga het nog een keer proberen met wat suiker doorheen..misschien dat het dan iets beter smaakt.

Het hoort ook pap te zijn... Niet té dik want dan wordt het baksteen. Had je koude of warme melk gebruikt? Misschien moet je gewone Brinta proberen, met wat suiker en rozijnen ofzo.

of eerst melk shaken met choco whey --> dat magnetroniseren > daarna brinta er doorheen kloppen.

Choco poeder kan natuurlijk ook maar we zijn hier op DBB dus ja ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ben er dus vanaf vandaag mee begonnen
35g brinta + 30g whey + 300ml magere melk

Kvind het lang niet slecht, ik begrijp niet wat sommige mensen vinden dat het niet te vreten valt...

Bedankt voor de vele info alvast!! ;)

Het hoort ook pap te zijn... Niet té dik want dan wordt het baksteen. Had je koude of warme melk gebruikt? Misschien moet je gewone Brinta proberen, met wat suiker en rozijnen ofzo.

Ik had warme melk gebruikt..maakt dat uit dan warm of koud?

Ik heb juist Brinta Fruit genomen omdat ik denk dat ik de gewone brinta niet lekker zal vinden. Ik probeer wel eerst Brinta Fruit met wat suiker en als dat niet lekker is ga ik gewone Brinta proberen.

Ik doe het zo:
500 ml magere melk
50 gr Brinta
50 gr Havermout
+ als klap op de vuurpijl 250 gr Talapia fillet gebakken in olijfolie(vette vis)
In de bulk wel te verstaan

In het begin moest ik kokhalzen van brinta, waarom weet ik niet maar kreeg het niet weg, stug proppen en voila snelle maaltijd en de lekkere vis voor het laatste bewaren :)

Ik heb juist Brinta Fruit genomen omdat ik denk dat ik de gewone brinta niet lekker zal vinden. Ik probeer wel eerst Brinta Fruit met wat suiker en als dat niet lekker is ga ik gewone Brinta proberen.

had je beter andersom kunnen doen ;) want als je brinta fruit niet lekker vindt ( moet je naar de dokter:D ) , vindt je brinta naturel al helemaal niet lekker.

• Topic Starter Topic Starter
Ksnap niet hoe mensen iet rottigs zoals tonijn wel naar binnen krijgen maar brinta das dan gortig... ???

Vreet dan een bord beuling..

Brinta is mijn hoogtepunt van de dag.
Das de reden dat ik smorgens makkelijk opsta:)
is enigste in me eetschema waar ik van geniet:) haha

Kan je die brinta echt drinken dan?
Ik dacht dat het een papje werd wat je op moet lepelen....

Drinkend is er misschien nog wel doorheen te k omen maar oplepen word echt te goor....

Iemand meer hier over?

Brinta fruit is echt afschuwelijk smerig, echt mega zoet. Me tanden vielen er zo wat uit toen ik het probeerde. Je moet de gewone nemen, die is wel lekker.

ik eet smorgens 50gr brinta met magere choco sojamelk,niet slecht

Terug
Naar boven