MuscleMeat

Bruine/zwart achtige verkleuring op tanden waarschijnlijk door mondspoeling perio aid intensive care? Wat kan dit zijn?

Bezoekers in dit topic

Ectopiraat

Cool Novice
Lid geworden
15 jun 2020
Berichten
103
Waardering
187
Lengte
1m77
Massa
70kg
Vetpercentage
8%
Geen idee of dit het juiste subforum is voor mijn vraag.

Maar een maand geleden heb ik een kaak operatie gehad en ik spoelde bijna 3 weken met perio aid intensive care. Nu zijn er sinds vorige week allemaal bruine vlekken en zwarte stipjes ontstaan op mijn tanden.
Lijkt wel alsof ik allemaal gaatjes heb gekregen, helaas kan ik voorlopig niet bij m'n tandarts terecht.

WAt kan dit zijn?
 

Bijlagen

  • IMG20210314171905.jpg
    IMG20210314171905.jpg
    117,1 KB · Weergaven: 387
Komt inderdaad door de perio aid.
Ik weet niet de precieze component maar als je dit gebruikt vermijdt dan kleurende dingen als koffie en thee etc.
Staat ook in de bijsluiter.
T wordt minder als je stopt en een bezoekje aan de mondhygiënist met een goede reiniging kan ook helpen.
Heb t zelf bijna 11 weken moeten gebruiken en het verkleuren trekt niet meer weg.
Dus zodra t kan stoppen.
 
Komt inderdaad door de perio aid.
Ik weet niet de precieze component maar als je dit gebruikt vermijdt dan kleurende dingen als koffie en thee etc.
Staat ook in de bijsluiter.
T wordt minder als je stopt en een bezoekje aan de mondhygiënist met een goede reiniging kan ook helpen.
Heb t zelf bijna 11 weken moeten gebruiken en het verkleuren trekt niet meer weg.
Dus zodra t kan stoppen.
Bedankt voor je reactie, ik ben gestopt maar sommige kiezen hebben helemaal een rare gele laag en zwarte stipjes. Ben me dood geschrokken. En wat kan de mondhygiënist daar aan doen dan? Het zijn dus geen gaatjes?
 
Zijn geen gaatjes.
Ze kan t polijsten. T wordt ook minder in de tijd met poetsen maar mijn ervaring is dat t niet volledig meer weggaat helaas.
 
Bedankt voor je reactie, ik ben gestopt maar sommige kiezen hebben helemaal een rare gele laag en zwarte stipjes. Ben me dood geschrokken. En wat kan de mondhygiënist daar aan doen dan? Het zijn dus geen gaatjes?
Dan zullen ze tandsteen weg doen, eens goed polijsten
 
Mij hadden ze op voorhand gewaarschuwd het niet teveel te gebruiken omdat dit kon gebeuren.
 
Of bij te weinig resultaat laten bleken, dat kan ook. Na mijn kaakopratie kreeg ik een zwarte tong. De kaakchirurg schreef een pil of twee voor ( merk weet ik niet meer )en na 5 dagen was het gelukkig weg
 
Dan zullen ze tandsteen weg doen, eens goed polijsten
Nu je t zegt... dat was wat ze ook zei.
Plekjes met tandsteen verkleuren erger.
Dus mocht je wat net wat meer tandsteen hebben dan zie je dat ook.

Perio aid gebruik je vaak omdat poetsen ook niet optimaal kan. Dan heb je ook vaak meer tandsteen vorming.
 
Even een update, net bij de tandarts geweest en het was inderdaad tandsteen en perio aid zorgt ervoor dat tandsteen zwart of bruin wordt. Gelijk een afspraak gepland bij de mondhygiënist, die kan het schoonmaken met een speciale poeder vertelde de tandarts.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!
 
Back
Naar boven