AndroidHealthClinic

Bryan Habana

Voetballerke

Cool Novice
Waardering
0
Ik heb gisteren naar een rugby match gekeken was mijn tweede of derde van de wereldbeker en ik zag daar ne rugbyspeler Bryan Habana hete die.
Hij speelt bij Zuid-Afrika ne sprint trekken ik dacht wow kheb nog nooit zo iemand zo snel zien bewegen met zijn voeten,hij kan volgens mij zelfs meedoen aan de Olympische Spelen als hij wil.
Ik ben nog steeds onder de shock hoe kan iemand nu zo snel passeren voorbij die andere spelers,eerst probeerden ze hem nog in te halen maar toen zagen ze hoe snel hij ging en gaven het gewoon op.
Wat ik nu wou vragen die Bryan weegt zeker meer dan 90kg met al die spieren,maar hoe kan hij nu zo snel lopen met zo een gewicht.
Is dit iets dat hij van zijn ouders heeft meegekregen of zijn dit bepaalde oefeningen dat hij doet in de fitnesszaal en daarbuiten,zou mij iemand mij dit wat meer kunnen duidelijk maken en op welke oefeningen deze waarschijnlijk traint.

benen explosief trainen. Met gewicht waar je snel kracht mee kan zetten een aantal herhalingen

Je hebt inderdaad erg snelle jongens in het rugby of in het football. Deels zal hij wel aanleg hebben maar je kan het ook zeker trainen. Explosief en zwaar trainen. Natuurlijk zul je ook op je looptechnieken en snelheid moeten werken. Waar je op traint daar zul je beter in worden. dus wil je sneller lopen dan moet je ook daar op trainen. Het trainen met gewichten is hier dan een bijzaak om je doel te bereiken.

Lol volgens mij had ik die kerel ook gezien bij een samenvatting ja, best groot zag ie eruit.

Habana, is idd de snelste rugbyspeler van dit moment. Hoewel hij in een wedtrijd tegen de VS er wel is uit gestapt door zijn directe tegenstander.

Trainen voor explosieviteit houdt veel meer in dan je beenoefeningen snel uitvoeren.

Maximale kracht, explosiviteit, coördinatie, flexibiliteit en reageringvermogen wegen allemaal mee.
Wil je sneller sprinten, zul je ook gewoon moeten gaan sprinten.

Jonah Lomu, een van de beste rugbyspelers ooit woog 120kg in zijn topjaren en toen liep hij de 100m in minder dan 11sec. Hij zou dus zeker meekunnen in het atletiek.

Kwa training: zware squats en andere compounds, om explosieve manier uitgevoerd, plyometrics voor extra explosiviteit en veel sprinttrainingen.

Kijk maar naar al die 100 meter sprint lopers zijn allemaal aardig gespierd :p

Met alleen krachttraining kom je er niet hoor. Gewoon veel sprinten. En verder veel op maximaal kracht trainen.

Ja , Bryan Habana zoals alle andere internationale spelers worden van jongs af aan in sport scholen gestoken .
Waar alles geregeld word van s'morgens vroeg tot s'avonds laat qua voeding training en onderwijs .Ik ga zelf normaal gezien dit jaar naar Zuid-Afrika voor een stage Van 4 tot 6 weken in VrijStaat .

@The Ripper ja jonah lomu was snel en sterk ma had wel ni veel techniek nu zyn ze zoveel beter zoals joe rockoco , die sidesteps doe zonder snelheid te verlieze enzo echt zot .

Habana weegt 96 kg ofzo BTW

Rugby is sowieso een kk buffe sport.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou echt voor de lol nekeer meedoen aan de olympische spelen moest ik hem zijn :D
Btw hoeveel zou die kunnen legpressen?
Nog een klein vraagje ik heb nogal sterke benen ben wel snel maar niet super snel zou dat kunnen komen omdat mijn armen niet echt sterk zijn?

hij doet nie aan de legpress alleen aan SQUATEN !!!!!

mwa, valt wel wat te trainen ja idd.
Maar als sprinter word je geboren of niet.

Terug
Naar boven